Mkalle Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 I hvilken anledning var dette? Fikk du/dere låne bilen eller no? Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marquez Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 I hvilken anledning var dette? Fikk du/dere låne bilen eller no? Anledningen var at jeg er Audi Entusiast og en venn av meg hadde mulighet for å låne RS4, så da var saken Biff! Men jeg spottet den litt før på dagen, før vi skulle kjøre! :P Siter Forspranget Ligger I Teknikken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 pen bil dette ja, eneste jeg reagerer på er at de ikke lakker speilene, eller gjør de litt mer diskré.. meget pen bil, som jeg godt kunne tenkt meg, men s3 er fortsatt høyt på lista :P Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 B7'en har 420hk V8, mens B6 har 380hk'ers 2.7 Twinturbo. Eller BiTurbo som Audi liker å kalle det :-) biTurbo er ikkje det samme som twinturbo... BiTurbo har ein stor og ein mindre tubo... er litt usikker på om den eine turboen er lavtrykksturbo.. men men Twinturbo er to identiske turboer så med ein stor og ein mindre turbo vil den dra jevnere fra bunn av... Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 twinturbo = 2 "vanlige" turboer som gir mest drag ved et visst turtall f.eks bi-turbo = stor og liten, tar hver sin del av registeret. har jeg forstått rett? bi-turbo reduserer vel da på en måte turbolaggen du får ved å ha 2 vanlige store turboer..? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aphex Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 MORO!! Du er heldig du også :) hmm... Synd det med A6'n - håper det blir litt mere futt med nye 4.2 FSI, nedtrimmet RS4 motoren og garantert ny RS6 (tilbake med Turbo)! Men kjørte du Audi S4: Avant, CAB eller Lim? :well Nye s6 kommer med v10 fra lambo, samme som s8.. Biturbo og twinturbo blir brukt om hverandre.. Supra har twinturbo, der er den ene mindre.. Dette kalles såvidt jeg vet sekvensielle turboer s4,URrs4 har v6 med en turbo hver sin side av blokka som er helt identiske.. Siter Sitter som en Quattro!! AUDI 90Q (Banebil) Opel Astra (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 bi og twin betyr akkurat det samme.. Nemlig to. Audi kaller alle sine twinturbo-motorer for biturbo, men begge laderne er akkurat likedane. Dette gjelder for flere produsetner også :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marquez Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 bi og twin betyr akkurat det samme.. Nemlig to. Audi kaller alle sine twinturbo-motorer for biturbo, men begge laderne er akkurat likedane. Dette gjelder for flere produsetner også :) Bi høres fetest ut! blah og snart hvis alt klaffer skal jeg ut i - Audi S6 - :D den nye altså 435hk Siter Forspranget Ligger I Teknikken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 biTurbo er ikkje det samme som twinturbo... BiTurbo har ein stor og ein mindre tubo... er litt usikker på om den eine turboen er lavtrykksturbo.. men men Twinturbo er to identiske turboer så med ein stor og ein mindre turbo vil den dra jevnere fra bunn av... :shake biturbo (f.eks rs4) e to like turboa, so bli brukt på v' motora (en turbo på kvar rekke) twin turbo (f.eks supra, rx7) bli stort sett brukt på rekkemotora, og de e en liten å en stor so lada sekvensielt (flott ord:) ) altso, den lisje lada på lavt turtal åsso teke den store over på høgare turtal åsso e de singel turbo so dei fleste turbobila me rekkemotor ha.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 :shake biturbo (f.eks rs4) e to like turboa, so bli brukt på v' motora (en turbo på kvar rekke) twin turbo (f.eks supra, rx7) bli stort sett brukt på rekkemotora, og de e en liten å en stor so lada sekvensielt (flott ord:) ) altso, den lisje lada på lavt turtal åsso teke den store over på høgare turtal åsso e de singel turbo so dei fleste turbobila me rekkemotor ha.. Som nevnt tidligere er ikke dette en definisjon på bi/twin. Det betyr enkelt og greit det samme, men enkelte bilprodusenter velger å kalle oppsettene sine bi og twin. Finnes jo mange twinturbo-motorer med like store turboen, som lader på hver sin rekke. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marquez Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Tenkte jeg skulle slenge ut de siste bildene for å avslutte denne tråden. ;) Takk for alle svar både etter topic og off-topic ;) Takk - btw GOD 17. MAI:driving :hello: :cab :rs4 AUDI RS4 - EN LEGENDE RASKERE ENN DE FLESTE!! Siter Forspranget Ligger I Teknikken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iNthe Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 legg ut skiltnummeret da, vil finne ut hvor han bor ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marquez Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 legg ut skiltnummeret da, vil finne ut hvor han bor ;) Beklager "Påsan" :hide ;) Siter Forspranget Ligger I Teknikken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg