Gå til innhold

Gti-R


Harrison

Anbefalte innlegg

Originally posted by Harrison

Vrderer og kjøpe meg en Nssan Snny Gi-R

Og lurer på hva som er viktig og sjekke på disse bilene, Svake pungter og lignende

 

 

Slett ikke dumt

Bilene er meget solide, men gearkasse og drivverk er det som får mest bank på dem (slik som med de fleste 4wd turbobiler).

 

Lytt etter skrapelyder ved kjappe giringer, problemer med å treffe girene, clutch slipp, drivknutelyder ved aks. og skarpe svinger o.s.v.

 

Du bør være litt skeptisk dersom bilen har eller har vært utstyrt med justerbart turbotrykk. Dersom de overstiger 1,2-1,3bar på standard stempler kan de ryke.

 

Motorene på disse bilene "rakler" litt pga at de har registerkjede. Mangen er skeptiske til disse lydene, men der skal være svak "tikking".

 

Men frykt ikke dersom det ryker noen deler. Jeg begynner nemlig å få et bra lager ;)

 

Har du sett deg ut noen spesielle biler? Jeg vet om et par bra om du er intressert. Mail meg på higland@online.no dersom du vil ha tlf nr til dem.

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Originally posted by Darkstar

Hvilken motor som sitter i GTI-r, er det samme som i 200 sx s14?

 

Noen som har noen sider med info om Sunny GTI-r?

 

I Gti-R sitter det en "red-top" og i s14 siter en "black-top"!! Husker ikke helt forskjellen men det er mer hester i Gti-R i hvertfall!!

 

Mye info og linker her:

 

http://www.gti-r.com/

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTIROC er den internasjonale owners club og her finner du alt du trenger (og ikke trenger) å vite om GTI-R. Den har eget R-spesifikk forum med tusenvis av brukere.

 

Norris Designs er den største R tuneren i England og leverer det en måtte ønske til disse bilene.

 

Mener å huske at Sunnyen har noen andre dyser og litt mer småknask en SXen, men den har også 4WD som "bremser" effekten en del mer men gir et rått feste og en vanvittig vinterbil:D.

Uansett om du velger Sunny eller SX så får du en super bil.

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by phower

Er Sunnyen like lett å trimme som Mazda 323 gtr? Har en kompis som vistnok tok en sunny kraftig på aksen. Han har en 323 som kun er chippet. Sunnyen var 3 toms anlegg og chip i.

 

Høres usansynlig ut for min del.

 

Høre usannsynlig ut for min del også. Har hatt begge deler og vet at sunnyen har mye mer pulver enn gtr, men det kommer selvsagt veldig an på sjåføren...

 

Sunnyen er lett å trimme opp til ca280hk, deretter begynner det å koste.

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by phower

Stemmer det at det er to forskjellige utgaver av sunnyen? og det er bare den ene som klarer avgasskontrollen? Hvordan kan jeg evt finne ut om en bil som står i Tyskland er den rette typen?

 

Har jeg aldri hørt. Har vært noe diskusjon om avgassene på dem og en jeg kjenner hadde litt kødd med biltilsynet på Gjøvik, men det ordnet seg. Dette var en bil som kom fra italia og jeg tror det var litt av grunnen til at den ikke gikk rett igjennom.

Er den godkjent i Tyskland så får du den godkjent her også uten videre problemer.

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by phower

Stemmer det at det er to forskjellige utgaver av sunnyen? og det er bare den ene som klarer avgasskontrollen? Hvordan kan jeg evt finne ut om en bil som står i Tyskland er den rette typen?

 

Helt korrekt...... Bare den "ene" kan registreres i Norge.

Synd for han som tok inn den gale.....og som vistnok fortsatt er tilsalgs.

De aller fleste GTI-R som er i Norge har ch.nummer som fölger hverandre, - sjekk opp om bilen i Tyskland har et nummer som er i närheta av disse.

 

Knut (i München i natt)

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

 

Helt korrekt...... Bare den "ene" kan registreres i Norge.

Synd for han som tok inn den gale.....og som vistnok fortsatt er tilsalgs.

De aller fleste GTI-R som er i Norge har ch.nummer som fölger hverandre, - sjekk opp om bilen i Tyskland har et nummer som er i närheta av disse.

 

Knut (i München i natt)

 

Å hva er så forskjellen på dem????

 

Når jeg registrerte den første Rn min var det nok å vise frem det tyske vognkortet og fortollingspapirene. De gikk en runde rundt bilen og sparket i dekka for så å gi meg skilta...

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår