Gå til innhold

Skjev forstilling, audi 90, 86mod

Ranger emnet


Diablito2k

Anbefalte innlegg

Heisann, har et lite plagsomt problem med bilen, jeg var uheldig å få ene hjulet opp på en metall klump her om dagen, som gjorde at hjulene står nå slik:

\--o--/ (da kjører bilen rett, og rattet er kjevt inni. vridd mot høyre)

 

når da rattet står rett, så står hjulene slik:

 

\--o--|

 

jeg har nå bilen oppe på bukker, og kan ikke se noen åpenlys forklaring på hvorfor venstre hjul er kjevt, tenkt jeg skulle stille på styrestaget, som har noen cm å gå på, men måtte gi opp siden det sitter DØNN fast.. (dynket det i olje osv, uten nytte) jeg "ga opp" siden jeg er redd for å ødelegge noe mer enn det er.

 

 

Noen som har noen tips eller 10 å hjelpe meg med ? jeg har for tiden veldig dårlig økonomi, så hadde håpet på billig fix-it selv..

 

Takker så mye på forhånd for raske svar =)

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

 

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endeleddet: har en strekkfisk i mellom styrestag å endeledd. løsne 22mm mutter,slå løs rund ring/som er konus mot endeledd,strekkfisken i mellom er bare 12 cm lang,er IKKE reservedel hos vag. VARM MED SJÆREBRENNER eller lign,til det er rødt, så kan du skru,smørr med trekjære,eller lign,når det er kallt.

bil uten Q,ska skræve litt som på din første tegning 0-3 mm....helst mer mot 0.sammenlign mot dine bakhjul,så ser du hvilket hjul du ska justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, tror jeg har fått det til nå =) har stilt litt på venstre styrestag og det ser rett ut nå.. bedre ut ialflall.

 

Men det som underer meg litt er HVA som ble skjevt / galt når jeg fikk hjulet kjevt.. siden alt så likt ut og ok på begge sider, men hjulet på venstre var skjevt.. :S funky.. får håpe det ikke er større problemer som ligger å lurker =)

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

 

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår