Gå til innhold

Tips? Leie grombil i Tyskland!

Ranger emnet


Ruben

Anbefalte innlegg

Vi er 3stk som har tenkt oss noen dager til Tyskland i sommer og har lyst å leie en skikkelig grombil. Har sjekket endel på nett for å finne leiepriser, men det er visst litt dyrere enn vi hadde håpet. Eneste rimelige vi har funnet er en Porsche 911 (997) 325hk for 1550,- dagen + 8,- pr km over 200km hos Avis. Altså blir det fort 3000,- totalt for en dag. Men vi kunne seff tenkt oss å leid noe enda hvassere, f.eks M5/M6, Porsche 911 Turbo (480hk), Ferrari e.l. men da stiger prisene fort til 4-5000,- selv for de rimeligere Ferrariene (+16,- pr km over 200km). (http://www.special-cars.de)

 

Er det noen som vet om rimeligere alternativer hvis man skal leie noe skikkelig rått? Tips taes imot med takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke nøyaktig prisene, men jeg tror det er rimeligere enn det der å leie en Viper eller Corvette eller noe i Las Vegas :), De hadde noen gromme BMWer du kunne leie der og, men jeg la ikke merke til blant alt det gromme de hadde ;)

 

Edit: http://www.rent-a-vette.com/car-rental-rates.html

 

var kanskje ikke så mye billigere, men det er jo noen gromme biler lengre ned på prislista der og.

 

Edit igjen: haha, titta litt på siden dems http://www.rent-a-vette.com/mercedes-amg-sl55.html dette må være den feiteste merca jeg har sett :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å leie bil i USA er blitt tøffere. De sjekker dine personalia opp mot internasjonale forsikringsbaser. Har du kollidert eller fartsbøter de siste 3 år så blir ALT vanskeligere..

Først er det hva bilen koster å leie..+ forsikring+ depositum+sikring..

"The minimum authorization is $1,000, certain exotic sports cars require a $2,000 or $4,000 authorization" Antar da at du MÅ ha minimum 4000$ tilgjengelig på kortet ditt FØR du får leie en super bil.

 

"All renters must be a minimum of 21 years of age, but a minimum of 25 years of age to avoid a surcharge. Some vehicles require you to be a minimum of 25 of 30 years of age. Renters from age 21-24 will be eligible to rent certain models with a $15 per day surcharge." DVS du må være minimum 21 for å leie bil, over 25 for enkelte biler. Alle under en viss alder må betale EKSTRA pr dag..

 

"Yes, one (1) additional driver is permitted" dvs EN person til har lov til å kjøre bilen, denne personen må ha samme kreditt og alder som hovedleier.

 

Du må også ha forsikring på kjøretøy i ditt navn, bilene leies ut uten dekning.

 

dvs det er veldig dyrt.. Samt i USA er det jo en generell fare ved å kjøre, da man kan bli anmeldt eller saksøkt for nesten hva som helst.

 

Men dett er ikke en måte å fraråde turen.. Det er kjempefine veier å kjøre der borte.. Litt kjedelig enkelte plasser. 11 mil rett frem, uten en sving, uten en fjellknatt, uten bygninger f.eks. det er kjedelig..

 

Bare litt input..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye snakk om USA og eksempler derifra, bare minner om at vi skal leie bil i Tyskland.

 

Hvis vi ikke finner noe annet overkommelig så blir det en Porsche 911 325hk.

Men håper fortsatt på tips om enda grommere biler til overkommelige priser. Gjerne den samme 911'en men med Turbo og 480hk:)

 

911'en med 325hk lå på 200 euro/dagen forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 3stk som har tenkt oss noen dager til Tyskland i sommer og har lyst å leie en skikkelig grombil. (http://www.special-cars.de)

Er det noen som vet om rimeligere alternativer hvis man skal leie noe skikkelig rått? Tips taes imot med takk!:)

 

Morn!

Min far og jeg har leid Ferrari 348 og Ferrari F355 hos dem for noen år siden, og det var særdeles hyggelige folk som jobbet der den gang. Ser ut som de har blitt hakket mere profesjonelle i dag, men de har fortsatt samme adresse ser jeg. 5-dagers leie av F355 kom på 12-13 000kr etter at den ekstra km-standen var plusset på. Depositumet var vel ca 55-60 000, så vi hadde med oss ca 75k. Men jeg kan anbefale dem i hvertfall. De var de billigste jeg fant den gangen, og det funket knirkefritt. Husk at sjåføren må være over 25. Den gang parkerte vi vår egen bil innendørs i lageret/garasjen deres i den uken vi var borte, mellom en Diablo og en Testarossa yummy

Det er verdt pengene, det er en ferie du aldri vil glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn!

Min far og jeg har leid Ferrari 348 og Ferrari F355 hos dem for noen år siden, og det var særdeles hyggelige folk som jobbet der den gang. Ser ut som de har blitt hakket mere profesjonelle i dag, men de har fortsatt samme adresse ser jeg. 5-dagers leie av F355 kom på 12-13 000kr etter at den ekstra km-standen var plusset på.

 

Hørtes ikke helt avskrekkende ut den prisen der, men det ser ut som de har blitt litt dyrere siden dere var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fly og leiebil bestilt! Det var meningen vi skulle kjøre til Køln området i egen bil, men med rundt 15timers kjøring en vei fant vi ut at det ville ta litt vel mye av ferien vår å kjøre. Så vi bestilte fly til Køln (900 t/r ink avg) og mottar nøklene til en Porsche 911 på flyplassen der. 4 dagers leie av 911'en kommer på rundt 9000,- inkl endel ekstra km og passasjerforsikring. Hvorfor Køln? Jo, da er vi svært nærme Nurburgring og de to åttendelsfinalene i fotball VM som spilles mens vi er der. Har foreløbig ikke billett til noen fotballkamp, men tror uansett det blir en opplevelse å være midt i gryta under VM og se en kamp eller to på pub der nede. Men den største opplevelsen skjer nok på asfalten!:) Etter hva jeg har funnet ut er Avis en av de få som ikke utelukker Nurburgring fra forsikringskontraktene sine. Nurburgring er klassifisert som bom-belagt riksvei, så hvis forsikringa gjelder på banen, så blir det kjøring på selveste Ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fly og leiebil bestilt! Så vi bestilte fly til Køln (900 t/r ink avg) og mottar nøklene til en Porsche 911 på flyplassen der. 4 dagers leie av 911'en kommer på rundt 9000,- inkl endel ekstra km og passasjerforsikring. Etter hva jeg har funnet ut er Avis en av de få som ikke utelukker Nurburgring fra forsikringskontraktene sine. Nurburgring er klassifisert som bom-belagt riksvei, så hvis forsikringa gjelder på banen, så blir det kjøring på selveste Ringen.

 

Du får ha god tur, det blir nok en minnerik ferie. Får være forsiktig på banen da, kjedelig å havne i autovernet med leid bil. Jeg skal nok en tur innom nurburgring i sommer jeg og, men vet ikke om jeg tørr å kjøre på banen med feriebilen...Er uansett mye spenstig å se på både på og rundt banen dog.

 

Hva er vilkårene for at du får leie Porschen? Alder og forsikringsbonus etc? Hørtes litt fristende ut å prøve noe lignende selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha god tur, det blir nok en minnerik ferie. Får være forsiktig på banen da, kjedelig å havne i autovernet med leid bil.

 

Så sant, så sant:) Har ingen planer om å havne i autovernet, etter hva jeg har lest meg til må man selv selv dekke kostnader til nytt autovern på Ringen også. Har tenkt som så at det blir en opplevelse å kjøre 911 på Ringen uansett, så vi satser heller på å ta det litt rolig og pent enn å risikere noe.

 

Hva er vilkårene for at du får leie Porschen? Alder og forsikringsbonus etc? Hørtes litt fristende ut å prøve noe lignende selv.

 

Betingelsene finnes på avis.de, det er 25års grense for leie av bil, yngre sjåfører kan kjøre bilen mot et tillegg, passasjerforsikring koster 15 Euro ekstra pr dag osv. Tror Avis er ganske ryddige å forholde seg til, de er ihvertfall store og seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår