volvo242TIC Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Jeg skal godkjenne min ombygde 264 (284) i slutten av måneden, er veldig spent på åssen det vil gå.... Har Edelbrock RPM Performer innsug, og Holley 750 Gasser. Noen som vet/trur om biltilsynet kommer til å henge seg opp i dette? Er jo ikke over 220Hk uansett!! Men fytti for et moment!:D spinner jo nesten uansett:D hehe så lenge du er innen for volvos krav for ombygging kan ikke BT si noe på deler..ikke har de peil heller så ingen fare.. jeg skal vise min med en sur 283, og ikke med 355'n...døm merker forskjell på 200hk og 400hk, så tette er døm ikke..hehe.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Jeg skal godkjenne min ombygde 264 (284) i slutten av måneden, er veldig spent på åssen det vil gå.... Har Edelbrock RPM Performer innsug, og Holley 750 Gasser. Noen som vet/trur om biltilsynet kommer til å henge seg opp i dette? Er jo ikke over 220Hk uansett!! Men fytti for et moment!:D spinner jo nesten uansett:D hehe 750cfm gasser?!?!?!?!?!?! Du er gal mann! Den bruker vel ikke tilfeldigvis en del suppe? Originale gasseren på de fleste 350'er er på ca 500-550 cfm. 750 cfm gasser holder til ca 5-600 hk... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 så lenge du er innen for volvos krav for ombygging kan ikke BT si noe på deler..ikke har de peil heller så ingen fare.. jeg skal vise min med en sur 283, og ikke med 355'n...døm merker forskjell på 200hk og 400hk, så tette er døm ikke..hehe.. Det er bare å koble ut de bakerste portene i forgasseren, det! :D Evt. begrense pådraget... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 jeg hørte også det at man ikke lenger får godkjent 240 me v8 pga. at den blir for framtung det var en ettervirkning etter de som dro av veien her og opp på en terrasse med v8 245. jeg er ikke sikker på om det er sant, men faren t han som eier bilen er purk og han hadde visst fortalt te faren min at bt ville forby det pga. framakselvekta. men,,, er ikke sikkert d har gått gjennom. det er jeg usikker på. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 få tak i en lt1 da, eller hva den alu motoren het igjen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 har noen fått papirer på det før er det vanskelig å nekte andre det, så lenge forskriftene er klare på det Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 jamen døm hadde visstnok endra forskriften om framakselvekt eller noe i den duren.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Hvor mange kg er det snakk om? Nok med alu topper og innsug for å komme under? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 240 V8 POWER: Skal dem da avkilte alle som allrede har bygd om? Og for ikke å snakke om alle med den sure dieselmotoren? Skal dem at en, må dem ta alle. Nissan s13: alutopper utgjør bare 11 kg, alu innsug utgjør 40 kg. Det er LT1-motoren som er like tung som B23, men den yter 300-380 hk originalt... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Har et jerninnsug ute her, det veier da langt på nær 40kg? Om motoren yter mer, er det bare å sette inn restriktor og bremse den på et godkjent sted;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 nissan s13: Det er da tydeligvis forskjell på innsug, jeg trodde mitt satt fast, for jeg fikk det ikke løst. Jeg hadde da tenkt å løfte motor og bukk ca en cm fra bakken - hengende i innsuget, og bruke slegga. Da jeg begynnte å løfte i innsuget løfta jeg bare dette. Vekta stopper på 45 kg. Alu innsuget jeg har her veier ikke mer enn 2-3 kg. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 hørtes rart ut. alu er da ikke 15 ganger lettere enn stål ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Nei, men jern-innsuget jeg har, er VELDIG høyt - ihvertfall i forhold til alu-innsuget, og de originale innsugene har VELDIG grove vegger. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 750cfm gasser?!?!?!?!?!?! Du er gal mann! Den bruker vel ikke tilfeldigvis en del suppe? Originale gasseren på de fleste 350'er er på ca 500-550 cfm. 750 cfm gasser holder til ca 5-600 hk... Å Shit! hehe det visste jeg ikke, men visste den var stor ja. Hvor mye hester trur du jeg har i den da? kun RPM innsug og denne gasseren. Har en originalgasser liggende, men tenkte jeg skulle se hvordan denne gikk først:) Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 jeg hørte også det at man ikke lenger får godkjent 240 me v8 pga. at den blir for framtung det var en ettervirkning etter de som dro av veien her og opp på en terrasse med v8 245. jeg er ikke sikker på om det er sant, men faren t han som eier bilen er purk og han hadde visst fortalt te faren min at bt ville forby det pga. framakselvekta. men,,, er ikke sikkert d har gått gjennom. det er jeg usikker på. det tror jeg er bullshit ... har ikke hørt noe om det, og syns det høres meget merklig ut..så det er nok bare å drite i.. jeg har papirer på 350 godkjent i 240 fra volvo/BT..så I DON'T CARE :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.