Bil87 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hei! Har en 1992-modell Audi 80 2,3 E. Som regel går den fint på tomgang, sånn rundt 800-1000. Men noen ganger når jeg trykker inn clutshen så blir den veldig lav og stopper til slutt. Det skjer omtrent på de samme stedene hver dag når jeg kjører til skolen. Det har ikke noe å si om motoreren er varm eller kald. Dette er utrolig irriterende! Hva kan problemet være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Det er sikkert tomgangsregulatoren din, bare å renske den med WD40:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 HVordan ser denne tomgangsregulatoren ut? Har tatt et bilde av den jeg tror det er, men hvordan får man lagt ut bilde her?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Ser omtrent slik ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 HVordan fikk du lagt ut bilde?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Fant ikke noe som så helt sånn ut, men tok noen bilder fra min motor. Men hvordan får jeg lagt ut bilde??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Gå inn på http://www.photobucket.com og legg inn bildene der. Først da kan du legge de inn her. Hvis du bruker søkefunksjonen så er det blitt skrevet om fremgangsmåte flere ganger før:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Er dette tomgangsregulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Ingen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Er dette tomgangsregulatoren? Det ser sånn ut ja:) Men sjekk også slanger og div for falskluft, er en sjukdom på audi d:( Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nightfly Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Det er sikkert tomgangsregulatoren din, bare å renske den med WD40:) Har samme problem med min 2,3 20v (7A).. Går fra 700-1000 rpm på tomgang. Skal jeg bare plukke ut regulatoren og legge den i bad med WD40 eller må den demonteres først? Har ikke rukket titte på den enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Hvis det skjer når du trykker inn clutshen kan det være trustelageret på veivakselen som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Har samme problem med min 2,3 20v (7A).. Går fra 700-1000 rpm på tomgang. Skal jeg bare plukke ut regulatoren og legge den i bad med WD40 eller må den demonteres først? Har ikke rukket titte på den enda.. Ta å demonter den du, og så har du WD40 inn i de hullene der slangene skal være, tøm ut alt før du monterer den sammen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Hvis det skjer når du trykker inn clutshen kan det være trustelageret på veivakselen som er gåen. What??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Når du trør inn clutshen presser fjærkraften veivakselen forover. I enden av veivakselen sitter et trustelager som tar opp de kreftene. Hvis dette lageret er slitt mister motoren turtall når du trør inn clutshen. Hvis han har samme problemet når girkassen står i fri og clutshpedalen ute, er det sikkert tomgangsregulatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.