Gå til innhold

Kjapt spørsmål ang. PS ?

Ranger emnet


Ticket2Fly

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å knoter rundt i PS for å prøve og lære meg dette fantastiske programmet.

Så har jeg følgende sp. hvordan kan man bruke lasso'n til å tegne rette streker/sirkler osv ? Skjønner at tegne en streken rett selv, men vil vite om det er mulig å bruke forhåndsdefinerte figurer, sammen med de ulike verktøyene.

Forresten hvilke verktøy bruker dere mest, og kjapt til hva ??

Tusen takk for svar/tips :thanks

Kommer vel snart en enkel mod fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du er klar over dette men visst du istedet for å velge "lasso tool" så høyreklikker du på lasso tool symbolet og velger "polygonal lasso tool".

gjør du det samme på symbolet over så kan du velge firkanter eller sirkel, og når du da har laget en sirkel f.eks rundt en felg så kan du høyreklikke på bildet og velge "transform selection" og da kan du finjustere på rundingen.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zlurv og Arild 525.....Tusen takk for gode tips.

Har lasson greit under kontroll nå :)

Lurer på et par ting til nå :well

Hvordan får jeg lagt til refleksjoner i bildene mine, og hvordan funker clone greia??

 

Skal du har refleksjoner: Ta å marker endel av bildet (ikke noe med bilen inni) mer rectangular marquee tool, så trykker du ctrl+c og ctrl+v, det skal da ha kommet opp et nytt layer med det du kopierte opp i midten av bildet. trykk ctrl+t og forminsk det så det passer siden av bilen /eller hvor enn du skal ha det. Så senker du opacityen endel, til det ser ut som refleksjoner, så kan du ta eraser og sette den på lav opacity eller exposure (husker ikke hva som er på den) og velger det viskelæret som blir "borte" i utkanten av sirkelen. Så visker du ut kantene på "refleksjonen" og voila, du har en refleksjon! :)

 

Clone stamp funker slik at du holder inne alt mens du trykker på et sted på bildet (Source point), og når du da brusher, brusher du utifra source pointet!:)

 

håper at du skjønte det!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du har refleksjoner: Ta å marker endel av bildet (ikke noe med bilen inni) mer rectangular marquee tool, så trykker du ctrl+c og ctrl+v, det skal da ha kommet opp et nytt layer med det du kopierte opp i midten av bildet. trykk ctrl+t og forminsk det så det passer siden av bilen /eller hvor enn du skal ha det. Så senker du opacityen endel, til det ser ut som refleksjoner, så kan du ta eraser og sette den på lav opacity eller exposure (husker ikke hva som er på den) og velger det viskelæret som blir "borte" i utkanten av sirkelen. Så visker du ut kantene på "refleksjonen" og voila, du har en refleksjon! :)

 

Clone stamp funker slik at du holder inne alt mens du trykker på et sted på bildet (Source point), og når du da brusher, brusher du utifra source pointet!:)

 

håper at du skjønte det!

 

Hei og tusen takk for info....skjønner clone stampen nå takket være dine tips. Har ikke testet refleksjoner ennå.

Mine neste sp. er hvordan ville dere"lakkert" fangerne på astran i samme farge som bilen ????

Har prøvd, men blir ikke bra.

Og siste sp. for i dag, hvordan lakker jeg hele kjærra sort blank, med refleksjoner og så realistisk som mulig??

Ser for meg at det er masse jobb med brushing osv !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for info....skjønner clone stampen nå takket være dine tips. Har ikke testet refleksjoner ennå.

Mine neste sp. er hvordan ville dere"lakkert" fangerne på astran i samme farge som bilen ????

Har prøvd, men blir ikke bra.

Og siste sp. for i dag, hvordan lakker jeg hele kjærra sort blank, med refleksjoner og så realistisk som mulig??

Ser for meg at det er masse jobb med brushing osv !?

 

 

Det jeg ville ha gjort for å få fangerne i samme farge er å trykke ctrl+u og fikse farger der, og hvis den er for lys/mørk, prøve med levels (ctrl+l).

 

Jeg har selv aldri prøvd meg på svart, men har hørt at hvis du farger den gul, eller desaturerer (ctrl+shift+u) helt, for så å gå inn på hue&saturation og farge svart. Kan kanskje prøve med levels (ctrl+l) der også, etter du har desaturert!:) er rveldig usikker på sortfargen, men kan vel prøve?;)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville ha gjort for å få fangerne i samme farge er å trykke ctrl+u og fikse farger der, og hvis den er for lys/mørk, prøve med levels (ctrl+l).

 

Hmmm skjønner hvor du vil hen, men får det ikke til.....blir veldig "fake" farge og konturen på fangeren forsvinner.

Teste mere :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår