Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet


deleted

Anbefalte innlegg

Okay, idag var jeg en rask tur innom for å sjekke opp progressen med modifiseringen av orginal fenderne mine :)

 

Her er ihvertfall noen bilder av de så langt. Better late than never, I guess.

 

Original_Fenders_Partly_Modded_01.JPG

 

Original_Fenders_Partly_Modded_02.JPG

 

Original_Fenders_Partly_Modded_03.JPG

 

Original_Fenders_Partly_Modded_04.JPG

 

Original_Fenders_Partly_Modded_05.JPG

 

Ting har ikke akkurat gått fort i det siste, men slik er det når en har en del andre ting en må prioritere.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare å bøye seg i støvet!!

nok en gang,,,

 

Tja, håpet på av denne prosessen var kommet litt lenger enn det bildene viser. Får følge opp fenderne til uka som kommer.

 

får btw ikke lagt inn kommentarer på posten din om nattklubben din.. i det andre forumet.... bare jeg som er idiot? :wonder:

 

Vet faktisk ikke om det er noe galt med nattklubb forumet. Jeg editerte litt på det igår, prøv å se om du får postet der nå og gi meg en tilbakemelding. Har akkurat oppdatert med ny post der selv med masse nye bilder, det funket nå ihvertfall.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. det funker fortsatt ikke altså..

får opp denne meldingen:

 

You do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

 

1. You do not have permission to access the page that you were trying to. Are you trying to edit someone else's post or trying to access administrative features? Check that you are allowed to perform this action in the Forum Rules.

2. If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation

 

men uansett.. ser jævelig bra ut ;)

1988 - Bmw 325ix touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. det funker fortsatt ikke altså..

får opp denne meldingen:

 

You do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

 

1. You do not have permission to access the page that you were trying to. Are you trying to edit someone else's post or trying to access administrative features? Check that you are allowed to perform this action in the Forum Rules.

2. If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation

 

Sender seg MSN kontakt infoen min på PM. Legg meg til på MSN messenger, jeg trenger å få sjekket om det teite forumet funker før det skal brukes offesielt.

 

men uansett.. ser jævelig bra ut ;)

 

Takk for komplimanget ;)

 

Hei, han som hjalp deg med å modifisere den centerconsolen for å få plass til en skjerm der. vet du om han kan hjelpe meg også med det mot betaling?

 

Hvor mange tommer en lcd skjermen som står der?

 

Tja, jeg kan alltids spørre han, men jeg regner med at han har henda fulle for tiden. Desuten gjennstår det mye på mitt project. Jeg håper å få litt tid til å oppta Celica projectet litt igjen nå i Desember.

 

Skjermen som sitter der er en 8" 4:3 VGA Touchscreen :)

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan alltids spørre han, men jeg regner med at han har henda fulle for tiden. Desuten gjennstår det mye på mitt project. Jeg håper å få litt tid til å oppta Celica projectet litt igjen nå i Desember.

 

Skjermen som sitter der er en 8" 4:3 VGA Touchscreen :)

 

 

Okei, hvordan merke er det på skjermen, hvor er den kjøpt? åssen har du gjort det med av og på knappen og knappene på skjermen for innstillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra prosjekt, dette er HI-tec.

Blir det mye glassfiber å se i bagasjerommet etterhvert?

 

Den oprinnlige planen var å støpe en del i glassfiber for så å trekke det med carbon. Mulig jeg tar og får enkelte ting støpt i carbon også. Ting er litt hektisk om dagen og jeg har hatt liten eller ingen tid til å tenke fremover på Celica perojectet i det siste.

 

Okei, hvordan merke er det på skjermen, hvor er den kjøpt? åssen har du gjort det med av og på knappen og knappene på skjermen for innstillinger?

 

Skjermen som sitter i der er en modifisert 8" liliput med bedre touch screen panel enn orginalt + en firmware hack, slik at skjermen slår seg på automatisk og switcher til VGA så fort den får strøm. Skjermen står på autosync med hensyn til instillinger. Eneste måten du eventuelt kan slå den av eller forandre instillinger på den er med fjernkontrollen, eller med voice control om jeg får tid til å implimentere det.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digger prosjektet ditt og ikke minst musikksmaken din!:P hehe

skal lese gjennom hele greia i morgen, bladde bare raskt gjennom noen prosjekt tråder for inspirasjon.. men har du noen bilder om hvordan annlegget ser ut eller er det ferdig bygget eller? er det sånn å forstå at du har Pc i bilen, ps2, Xbox og Xbox 360? hvor har du tenkt å gjør av alt dette?

jeg står å har lyst til å ha PC i bilen, noe som mest sannsynlig vil bli gjort, men så lurer jeg på om jeg skal gå for PS3 eller XBOX 360 oppi den også... vanskelig for å velge.. hva ville du sagt? hvor høyt spiller anlegget ditt og hvor mye har bare audio prosjektet kosta deg? tenker lixom på høytalere, spillere, konsoller osv men ikke felg, fender etc.. det programmet du spiller av musikken på er det kun på PC i bilen eller bruker du det på pcen "hjemme" også? hva heter det? hvor får du kjøpt alle de trance musikkvideone? sinnsykt mange jeg likte der og frister jo mer med video da!:) hva er specsa på pcen du har i bilen og hvor står PCen? nok en gang! utrolig bra prosjekt og veldig inspirerende.. vil gjøre noe likt bare med ganske mange sjermer mindre:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digger prosjektet ditt og ikke minst musikksmaken din!:P hehe

skal lese gjennom hele greia i morgen, bladde bare raskt gjennom noen prosjekt tråder for inspirasjon.. men har du noen bilder om hvordan annlegget ser ut eller er det ferdig bygget eller? er det sånn å forstå at du har Pc i bilen, ps2, Xbox og Xbox 360? hvor har du tenkt å gjør av alt dette?

jeg står å har lyst til å ha PC i bilen, noe som mest sannsynlig vil bli gjort, men så lurer jeg på om jeg skal gå for PS3 eller XBOX 360 oppi den også... vanskelig for å velge.. hva ville du sagt? hvor høyt spiller anlegget ditt og hvor mye har bare audio prosjektet kosta deg? tenker lixom på høytalere, spillere, konsoller osv men ikke felg, fender etc.. det programmet du spiller av musikken på er det kun på PC i bilen eller bruker du det på pcen "hjemme" også? hva heter det? hvor får du kjøpt alle de trance musikkvideone? sinnsykt mange jeg likte der og frister jo mer med video da!:) hva er specsa på pcen du har i bilen og hvor står PCen? nok en gang! utrolig bra prosjekt og veldig inspirerende.. vil gjøre noe likt bare med ganske mange sjermer mindre:P hehe

 

Om du gidder å lese hele tråden så ser du at bilen såvidt er begynt på. Fyren vet ikke engang hva han skal ha av høyttalere i bilen!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digger prosjektet ditt og ikke minst musikksmaken din!:P hehe

 

Musikk smaken ja, heller mye til Trance \ Dance sjangeren for tiden. Men ting er jo ikke som de var i 98,99 og 2000. Kommer fortsatt en del fet Dance \ Trance, men på langt nær like mye som i årene over. Har begynt å Dj'e litt igjen, og det er absolutt ikke slik det var i slutten av 90 åra lenger.

 

skal lese gjennom hele greia i morgen, bladde bare raskt gjennom noen prosjekt tråder for inspirasjon.. men har du noen bilder om hvordan annlegget ser ut eller er det ferdig bygget eller? er det sånn å forstå at du har Pc i bilen, ps2, Xbox og Xbox 360? hvor har du tenkt å gjør av alt dette?

 

Har vel nevnt dette tidligere. Planen er å plukke fra hverandre alle consoller\pc relatert hardware osv å kun montere printplatene mellom baksetet og bagasjen slik at dette ikke blir synlig monterte komponenter. Det er utrolig hvor mye plass du sparer ved å fjerne deksler osv på slik hardware.

 

jeg står å har lyst til å ha PC i bilen, noe som mest sannsynlig vil bli gjort, men så lurer jeg på om jeg skal gå for PS3 eller XBOX 360 oppi den også... vanskelig for å velge.. hva ville du sagt??

 

Vansklig å si. For meg er det kun intresangt å montere firmware hacka eller debug hardware på consoll fronten. Det å være avhengig av å måtte bruke CD\DVD trayet på consollene vil både være upraktisk og kiipt rent plasserings messig.

 

hvor høyt spiller anlegget ditt og hvor mye har bare audio prosjektet kosta deg? tenker lixom på høytalere, spillere, konsoller osv men ikke felg, fender etc.. det programmet du spiller av musikken på er det kun på PC i bilen eller bruker du det på pcen "hjemme" også? hva heter det? hvor får du kjøpt alle de trance musikkvideone? sinnsykt mange jeg likte der og frister jo mer med video da!:) hva er specsa på pcen du har i bilen og hvor står PCen? nok en gang! utrolig bra prosjekt og veldig inspirerende.. vil gjøre noe likt bare med ganske mange sjermer mindre:P hehe

 

Hvor høyt anlegget spiller har jeg ingen ide om, mest sansylig vil det ikke spille spesielt høyt i det heletatt. Systemet er satt sammen med tanke på lydkvalitet ikke med tanke på antall DB det kan spille.

 

Hva alt utstyret vil koste har jeg ingen formening om enda. Jeg er ikke ferdig med å plukke ut alle komponentene. Debug consoller, Promo DVD's ect er ikke tilgjenglig for allment salg, dermed blir det vansklig å kunne sette noen rejell prislapp på det. At det dukker opp ting nå å da på "svartebørs" på ebay osv forekommer nok, men hva den rejelle markedsverdien vil være for dette med tanke på salg av dette til privat personer har jeg ingen formening om.

 

Om jeg bruker dette systemet hjemme, både ja og nei... Oppsettet som er tenkt brukt i denne bilen er jo egentlig en "shotcut" løsning på det meste siden en har begrenset med strøm og plass. Hjemme har jeg riktig nok også standalone AC3\DTS Decoder, Div effekt trinn, 5.1 oppsett med relatift store høytalere (bruker aktiv sub i hjemme anlegget, og det er jo forskjellig fra oppsettet som er påtenkt\begynt på i bilen), alle mulige spillkonsoller enten av Retail, Debug eller Arcade industri hardware (alt fra Namco System 11, Capcom CPS I \ II, Naomi II, Neo Geo, Saturn, Dreamcast, Neo Geo Home Version, PS2 osv) Alt basert på hardware hacks, Fysisk hardware emulasjons løsninger eller scalerings løsninger slik at alt kan outputtes i VGA 1280x1024 (4:3) eller 1280X720 (16:9) siden jeg ikke har hatt tv på så lenge jeg kan huske. Alt går i PC skjermer eller Industri type Projector løsninger i hjemmet da jeg har helt andre krav til billed kvalitet og standard på underholdnings systemene i hjemmene mine enn det som sikkert er "vanlig".

 

Det siste året har jeg drevet litt og beta testet div video avspillings systemer så det som står her hjemme å "spiller" media for tiden er slike aplikasjoner som dette her:

 

Left Onscreen Controls (Hardware Control er støttet), Right: Video Output Til feks LCD Skjerm eller Projector

Home_Equipment_17.jpg

 

Et lignende "autoplay\video mixing" system skal jeg også integrere i biloppsettet når den tid kommer.

 

Her er noen bilder av noen av Home Setup'en

 

Arcade Hardware Emu + Capcom CPS II Euro Region (Blue) With SF II X

Home_Equipment_01.jpg

 

Arcade Hardware Emu + Namco System 11 With Tekken 3

Home_Equipment_02.jpg

 

Sega Model 3 With Virtua Fighter 3

Home_Equipment_03.jpg

 

Arcade Hardware Emu + Namco System 243 With Tekken 4

Home_Equipment_04.jpg

 

Sega Naomi II Kit

Home_Equipment_05.jpg

 

Arcade Hardware Emu + Sega Naomi II Kit With Virtua Fighter 4 Evo

Home_Equipment_06.jpg

 

Sega Model 3 Cabinet Converted To Run Sega Naomi II Kits With VF4 Evo

Home_Equipment_07.jpg

 

PS2's + Xbox Debug Kit + Toslink Switch + Barco 80x Series Rack Controller

Home_Equipment_08.jpg

 

Vga Converted Gamecube + Simple Scaler

Home_Equipment_09.jpg

 

Xbox Debug Kit + Flight Case

Home_Equipment_10.jpg

 

Faroudja Prototype Scaler

Home_Equipment_11.jpg

 

Barco Graphics 808s With Iris II + Lido Line Doubler

Home_Equipment_12.jpg

 

D.Vine 5 HTPC Cabinet

Home_Equipment_13.jpg

 

Workdesk Pics

Home_Equipment_14.jpg

 

Home_Equipment_15.jpg

 

Tekken 5 With Line Doubler + Quadrupler 1280x1024p

Home_Equipment_16.jpg

 

Denne treaden her har jo falt helt off-topic i det siste, men det får heller stå sin prøve. Når jeg får tatt opp projectet igjen om forhåpentligvis ikke så alt for lenge får jeg prøve å få traden back on track.

 

Jeg foreslår egentlig at du leser godt gjennom treaden her. Da finner du svar på en del av tingene du har spurt om. Skulle det være noe annet du lurer på med hendhold til Projectet etter det så er det bare å poste. Da jeg er litt bizzy for tiden med andre ting og tang kan det dessverre ta litt tid før jeg får postet svar.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår