Gå til innhold

Erfaringer med Mb kontra andre merker

Ranger emnet


Actros2554

Anbefalte innlegg

Skal love deg at det er mye kødd med MB...

 

Dessuten går de dårlig, Er vinglete, trange inni, treg girkasse osv...

 

Eneste pluss med MB er bra drivverk til anlegg....

 

Sats på Volvo eller Scania du... bygget for nordiske forhold og er stødige og behaglige! Har kjørt det meste..

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nye DAF CF 85 er en nydelig bil. Har hatt den gamle DAF CF selv og var dritfornøyd. Aldri en driftsstans utem servicer. Snill på dieselforbruket. Bra kundeservice. Brukbare priser. Litt dyrere deler, men man trenger ikke så mange av dem!

Har ihvertfall hatt problemer med servicen på Volvo i Råde når det var snakk om min gamle FL10. Gutta på verkstedet var veldig greie og hjelpsomme, men om jeg hadde problemer(og det hadde jeg stadig vekk) fikk jeg beskjed om at jeg kunne få time om en ukes tid!!! Det er for dårlig. Kunne jo ikke la bilen stå ei uke, så da måtte jeg dra andre steder... Mitt råd er ihvertfall om du skal bytte bil: Prøv en DAF ihvertfall. Du vil bli positivt overrasket. (vet at mange er skeptiske. var det selv. Men etter å ha eid en er jeg ikke i tvil om hva jeg skal kjøpe hvis jeg skal ha stor bil igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Skal love deg at det er mye kødd med MB...

 

Dessuten går de dårlig, Er vinglete, trange inni, treg girkasse osv...

 

Eneste pluss med MB er bra drivverk til anlegg....

 

Sats på Volvo eller Scania du... bygget for nordiske forhold og er stødige og behaglige! Har kjørt det meste..

 

Hmm.....kjenner meg ikkje helt igjen der. Syns ikkje MB er verken trange og ihvertfall ikkje vinglete og treg kasse. Treg kasse(opticruise/scania) og vinglete(volvo) er vel heller rett. At de går litt dårlig kan vel stemme kansje.

Men prismessig er jo scania dritdyre i forhold til andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye DAF CF 85 er en nydelig bil. Har hatt den gamle DAF CF selv og var dritfornøyd. Aldri en driftsstans utem servicer. Snill på dieselforbruket. Bra kundeservice. Brukbare priser. Litt dyrere deler, men man trenger ikke så mange av dem!

Har ihvertfall hatt problemer med servicen på Volvo i Råde når det var snakk om min gamle FL10. Gutta på verkstedet var veldig greie og hjelpsomme, men om jeg hadde problemer(og det hadde jeg stadig vekk) fikk jeg beskjed om at jeg kunne få time om en ukes tid!!! Det er for dårlig. Kunne jo ikke la bilen stå ei uke, så da måtte jeg dra andre steder... Mitt råd er ihvertfall om du skal bytte bil: Prøv en DAF ihvertfall. Du vil bli positivt overrasket. (vet at mange er skeptiske. var det selv. Men etter å ha eid en er jeg ikke i tvil om hva jeg skal kjøpe hvis jeg skal ha stor bil igjen...)

 

Har hørt mykje bra om DAF,ihvertfall på komforten. Men er avhengig av å ha et merkeverksted i nærheten og da blir det kun snakk om MAN,MB,Scania eller Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vinglete volvo er katti kjørte du volvo sist 2002? prøv den nye volvo fh med 13L masse gode resposa på den å men I shift gira den kjapper en både scania og mb bilene

 

Er et firma her oppe som har en scania med v8 og opticruise og en fh med 480eller 520 å den har Ishift å volvo kjør i fra scania i bakkan selv om volvo har mindre motor en scanian :thumb

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med vinglete Volvo.

Noen sier det ene og andre sier det andre igjen, men problemet ligger i oppsettet på bilen.

 

Velger du helluft på bilen, luft på hytta og luft i setet, DA får du en vinglete bil.

Kjører selv en Volvo FH 520 med Ishift, akselavstand 3.20 helluft, og mekanisk fjæring på hytta, der har man en kjempe kombinasjon.

 

Men også Volvo fra 99 til 2002 er meget gode å kjøre :)

 

DAF er ikke ille biler, men mangelen på noe mere motorkraft er tilstede, og verksteder rundt om kring.

Har også hørt og lest at de har mange finurlige løsninger på ting og tang. Som går utenom standarden, mao. ikke lett å skaffe uorginale deler om man er i knipe

 

Scania VS Volvo blir veldig smak og behag.

Scania har virkelig truffet spikeren med R serien både innvendig og utvendig, men henger ennå langt etter på girkassefronten.

Som man sier, Scania hytte og Volvo drivverk, en uslåelig kombinasjon :)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med vinglete Volvo.

Noen sier det ene og andre sier det andre igjen, men problemet ligger i oppsettet på bilen.

 

Velger du helluft på bilen, luft på hytta og luft i setet, DA får du en vinglete bil.

Kjører selv en Volvo FH 520 med Ishift, akselavstand 3.20 helluft, og mekanisk fjæring på hytta, der har man en kjempe kombinasjon.

 

Men også Volvo fra 99 til 2002 er meget gode å kjøre :)

 

DAF er ikke ille biler, men mangelen på noe mere motorkraft er tilstede, og verksteder rundt om kring.

Har også hørt og lest at de har mange finurlige løsninger på ting og tang. Som går utenom standarden, mao. ikke lett å skaffe uorginale deler om man er i knipe

 

Scania VS Volvo blir veldig smak og behag.

Scania har virkelig truffet spikeren med R serien både innvendig og utvendig, men henger ennå langt etter på girkassefronten.

Som man sier, Scania hytte og Volvo drivverk, en uslåelig kombinasjon :)

 

kanskje noe i det. men vet når version 2 kom så var det store problemer med stabilitet men det kommer seg etter hvert den gamle fh var jo en go bil på veien men volvo tapt mye ved nr 2bilen apropo scania liker den ny R kjempe gått det er flinke til å lage biler som ser bra ut inni og utpå.

 

ot kjør du biln tel han haaukebø? eller kanebogen?

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det jeg har kjørt, er mercedes noe av det verste. De er håpløse ergonimisk, og går i stykker hele tiden.. Noe bedre blir det ikke av verkstedet deres.. Volvo er fine biler, men alle jeg har kjørt har hatt jordfeil. Ellers har jeg ikke klart å odelegge noe der.. Men det beste jeg har kjørt er MAN. På gamle jobben kjørte jeg en som hadde gått ca 1100.000. km. Den var like fin... Ingen dødgang i styring eller noe. Original motor og gir var det også. Der jeg jobber i sommer ha de også MAN, som distribusjonsbil, og det eneste som går i stykker på de, er ting som har med liften å gjøre... Ikke akkurat noe MAN kan noe for.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en del for Isak M Nilsen I skien, å kjørte deler til 500t\m mobilkrana (løftebommen). Da veide jeg totalvekt 68 t. tro da med en 2004 MB Actros 2658... Synes det funka veldig greit jeg. Mye bakker og svinger her i telemarken.

Ble ikke forbikjørt av en 520hk volvo med tot 50t hvertfall...

Men jeg har ikke videre stor erfaring.

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en del for Isak M Nilsen I skien, å kjørte deler til 500t\m mobilkrana (løftebommen). Da veide jeg totalvekt 68 t. tro da med en 2004 MB Actros 2658... Synes det funka veldig greit jeg. Mye bakker og svinger her i telemarken.

Ble ikke forbikjørt av en 520hk volvo med tot 50t hvertfall...

Men jeg har ikke videre stor erfaring.

 

 

Kanskje litt mye volvo propagana men vess det ikke selges nye volvo så e jo æ arbeidsløs:)

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Finns vel "mandagsbiler" av de fleste merker vil eg påstå,er ikkje mykje forskjell å spore i dagens ulike merker.

 

Men som sagt,noken har positive erfaringer med sine merker og negative med andre,men det kjem vel an på korleis køyring en har. Langtransport,anlegg,distrubisjon osv osv...... alle setter ulike krav til kjøremønster,behandling og oppførsel på bilen. Og so kjem naturligvis vedlikeholdet inn i bildet.

 

Ikkje godt å vite ka en skal stole på,har hørt dritt om både MAN,Volvo og Scania men ingen er vel særs verre enn dei andre,blir ofte en vanesak å køyre en bil med ulike fordeler/ulemper:)

 

Men Scania's gir-plassering på Opticruisen på R-serien syns eg ikkje noke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår