Smøystein Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Liten oppdatering.. Kjørt feildiagnose på innsprøytningsystemet som ga meg svar: 1-1-1 Ingen feil. Kjørt feildiagnose på tenningsdelen som ga meg svar: 2-2-4 Feil med motortempgiver. Har prøvd to like givere fra forskjellige motorer men uten hell, får reaksjon fram til enheten på ca 4.8 Kohm (som skulle stemme da det var 15-16 grader ute) imellom pinne 2 på tenning og pinne 13 på bensin) Håper noen har noen kloke ord å ytre? heihei folkens:) vet detter er litt off-topic , men den diagnose greia. sitter den på bilen på en lur plass, og hvor sitter den vist det?, eller er det et slags instrument man kobler til på en annen lur plass`? er noe galt som ikke er riktig med min, å mistenker luftmengde måleren..:( Siter - 88' 240 b230f GLE (bruksbil) - 19Pil&Bue modell 240 stv (delebil) - 83' 245 b23e GLE (sansyneligvis spiker nå) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Sitter venstre dempertårn, ved bremsekraftforsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smøystein Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 ok.. tusen takk! Siter - 88' 240 b230f GLE (bruksbil) - 19Pil&Bue modell 240 stv (delebil) - 83' 245 b23e GLE (sansyneligvis spiker nå) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 pumpa skal vel starte å stoppe når du vrir på tenninga bare å den.. er nok en sikring eller ledningsbrudd tror jeg........ Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Problem funnet: Svinghjulsensoren stod for høyt opp i forhold til svinghjulet.. Senket den litt, og nå starter den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Problem funnet: Svinghjulsensoren stod for høyt opp i forhold til svinghjulet.. Senket den litt, og nå starter den. Hvordan er det mulig? hjemmelaget feste eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Hvordan er det mulig? hjemmelaget feste eller? De hullene som var der fra før var borret i stykker og ødelagt.. måtte derfor sveise igjen hullene, og borre på nye selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hw- Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Kappa to hakk og sveisa inn 2 skruer. Funke som fjell :P Siter http://www.team-heimdal.com '83 volvo 242dl 16v turbo 355hk 510nm '90 Volvo 240Gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Ok, etter å ha fått den til gå har jeg støtt på enda noen småproblem.. og begynner å lure på om jeg er nødt til å chippe dritten. Den drar som faen fra 2-3,5k rpm og da er det som om det kommer turtallsperre på den.. enten så får den for lite bensin ellers så er turtallsperra flyttet til 4k ? Er usikker på hva slags kam det er, men skal ikke se bort ifra at den vil ha 20 grader tenning eller høyere, da den stod på noe sånt med lh2.2 sprutet. Noen ideer? Motoren er forresten en B23 på 2.6 liter, doble ventilfjører, 531 topp, hvass kam av noe slag og litt sånt. Virker som dette ikke var en så god ide etter hvert uansett.. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.