Gå til innhold

LH2.4 problem

Ranger emnet


oeb

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering..

 

Kjørt feildiagnose på innsprøytningsystemet som ga meg svar: 1-1-1 Ingen feil.

Kjørt feildiagnose på tenningsdelen som ga meg svar: 2-2-4 Feil med motortempgiver.

 

Har prøvd to like givere fra forskjellige motorer men uten hell, får reaksjon fram til enheten på ca 4.8 Kohm (som skulle stemme da det var 15-16 grader ute) imellom pinne 2 på tenning og pinne 13 på bensin)

 

Håper noen har noen kloke ord å ytre?

 

 

heihei folkens:) vet detter er litt off-topic , men den diagnose greia. sitter den på bilen på en lur plass, og hvor sitter den vist det?, eller er det et slags instrument man kobler til på en annen lur plass`? er noe galt som ikke er riktig med min, å mistenker luftmengde måleren..:(

- 88' 240 b230f GLE (bruksbil)

- 19Pil&Bue modell 240 stv (delebil)

- 83' 245 b23e GLE (sansyneligvis spiker nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, etter å ha fått den til gå har jeg støtt på enda noen småproblem.. og begynner å lure på om jeg er nødt til å chippe dritten.

 

Den drar som faen fra 2-3,5k rpm og da er det som om det kommer turtallsperre på den.. enten så får den for lite bensin ellers så er turtallsperra flyttet til 4k ?

Er usikker på hva slags kam det er, men skal ikke se bort ifra at den vil ha 20 grader tenning eller høyere, da den stod på noe sånt med lh2.2 sprutet.

 

Noen ideer?

 

Motoren er forresten en B23 på 2.6 liter, doble ventilfjører, 531 topp, hvass kam av noe slag og litt sånt. Virker som dette ikke var en så god ide etter hvert uansett.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår