oeb Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Har byttet motor i en -90 245. Motorene er ganske identisk bortsett fra at den nye hadde LH2.2 derfor ble alt flyttet over fra den gamle (svinghjulssensor, fordeler, innsug, bankesensor osv). Nå vil den ikke starte, hverken gnist eller bensin, uansett om svinghjulssensoren hadde stått feil, så ville den da vel feiltent/skutt? Får ikke noe spenning fram til coilen, har prøvd å bytte tenningsmodul uten noe hell. Edit: PROBLEM LØST Jeg tabba da jeg lagde brakett til svinghjulsføleren :P tenkte ikke den var så jævlig nøye på avstanden i høyden, men det var den tydeligvis. Takk uansett til dere som svarte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 prøv med en anna coil... eller ei ekstra minus ledning på batteriet! hadde samme problem sjøl, men da var det faktisk bare å sette en ekstra minusledning ned i karosseriet....... Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Har tenkt tanken, men skal ikke være nødvendig å gjøre det sånn da bilen gikk for 3 dager siden med forrige motor :P men skal prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 sikkert dumt spørsmål,men du bytta vel svinghjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Nei bytta ikke, men det er helt likt, så antar det går greit jeg (60-2). Hjalp ikke å tvinge coilen heller, får fortsatt ikke bensin.. tenninga må vel gå før bensin vil gå. Har prøvd å bytte sensoren også uten noe mer reaksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 har ikke gått noen sikringer a.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Nei, men jeg fjerna en bensinbrenner i den da, mistenkte den en vending men ble ikke noe reaksjon da jeg kobla den til igjen heller.. det er strøm på - polen på coilen når tenninga er av, når tenninga er på er strømmen borte, da er det strøm på + siden av coilen og kun der.. Men for at innsprøytninga skal gå så MÅ den få signal fra tenningsenheten står det i bøkene.. finner bare ikke ut hvorfor det ikke kommer noe signal fra tenningsenheten (om det er den). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Liten oppdatering.. Kjørt feildiagnose på innsprøytningsystemet som ga meg svar: 1-1-1 Ingen feil. Kjørt feildiagnose på tenningsdelen som ga meg svar: 2-2-4 Feil med motortempgiver. Har prøvd to like givere fra forskjellige motorer men uten hell, får reaksjon fram til enheten på ca 4.8 Kohm (som skulle stemme da det var 15-16 grader ute) imellom pinne 2 på tenning og pinne 13 på bensin) Håper noen har noen kloke ord å ytre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 mål speningsfall på 15 og 1 på coilen og se om slutt trinnet er gåent..Kan være det og.. Ellers kan du måle motstand i coilen på primær og sekundær siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Liten oppdatering.. Kjørt feildiagnose på innsprøytningsystemet som ga meg svar: 1-1-1 Ingen feil. Kjørt feildiagnose på tenningsdelen som ga meg svar: 2-2-4 Feil med motortempgiver. Har prøvd to like givere fra forskjellige motorer men uten hell, får reaksjon fram til enheten på ca 4.8 Kohm (som skulle stemme da det var 15-16 grader ute) imellom pinne 2 på tenning og pinne 13 på bensin) Håper noen har noen kloke ord å ytre? Har du sletta feilkodene etter bytte av giver da? de kommer ikke bort av seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Ja, men det kommer tilbake med samme koder etter å ha sletta dem og.. Coilen er kryssbytta med en som starter i min bil.. var å handla nytt sluttsteg på Biltema bare for å prøve, det hjalp heller ikke. Åpna tenningsenheten for å se om det var noe fukt/korrosjon, så ut som den var ny fra fabrikk enda. Edit: Er forresten 0.004v mellom 1 og 15 på coilen. Og såvidt jeg leser i manualene så skulle bilen ha startet fordi om tempgiveren var dau? Ihvertfall gitt gnist og bensinpumpa startet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 bilen starter vel nesten uten en eneste giver innkobla, men da går den ikke rent for å si d sånn.. hvis du hverken har gnist eller dysene åpner er det et signal el. som ikke kommer fram.. finn et koblingsskjema og mål ut en og en ledning ;) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 når du kjører startern og slipper nøkkeln skal du høre at pumpa starter/går. dette skal den gjøre om du ikke har noen givere tilkoblet også(foruten svinghjulsfølern) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 maxis: Det er akkurat det den ikke gjør. Pumpa går aldri, og det hjelper ikke engang å tjuvkoble minus-polen på coil for å få gnist. Men vil ikke pumpa gå hvis svinghjulsensoren står feil i forhold til nullpunktet på veiva? Ville no tro at det bare ble feiltenning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 maxis: Det er akkurat det den ikke gjør. Pumpa går aldri, og det hjelper ikke engang å tjuvkoble minus-polen på coil for å få gnist. Men vil ikke pumpa gå hvis svinghjulsensoren står feil i forhold til nullpunktet på veiva? Ville no tro at det bare ble feiltenning.. Har du plugga svinghjulsfølern til riktig kontakt da? Om du plugger på kun hjernene og releet(samt signal ifra svinghjulet) så skal pumpa starte når du kjører den på startern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg