Kastel Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Går det an? Har en b23a som har rulla ca 120 000km på telleren å den motoren som jeg har i har gått 236 000 Lurte på om jeg kunne bruke tenninga!! alså bygge om b23a til eletronisk K tenning å bruke fordeleren å coilen å resten av dillet?Greit å ha reserve motor så i steden for å kaste den så lurte på om jeg kunne bruke den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 skulle funke det... men b230k er ikke noen bra motor da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Funker sikkert, men blir nok mye knot. Må f.eks bytte svinghjul på B23a motoren fordi K tenninga bruker svinghjulsensor. Er nok en del kobling osv som må til. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg satset på elektronisk tenning fra en B230A motor hvis du vil bli kvitt stift driten. T.AA.S:b230k motoren er bedre enn f.eks en 23/230A osv da. HVIS alt funker som det skal (hehe). Bruker mindre bensin osv.. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 b230k er jo en økonomi motor da... men mye surr med gasser og tenning... og i tillegg er det flattopp på den så når reima ryker så går ventilene også... det er vel den eneste av rødblokk motorene som det skjer på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Har bare hatt en, men den gikk bedre enn 230A og brukte mindre bensin. Tålte også mye juling pga defekt termostat, ble kjørt til den stoppet av varmen mange ganger. Skjønte ikke helt vakumopplegget på bilen, så fjernet en del av det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Ja det jeg mener er at jeg eller vis k motoren ryker så kan jeg bare flytte over tenninga\fordeleren over til b23a motoren.Så slipper jeg oxo di %¤#%&¤ vakumslangene på k motoren med å har en motor som er solid i steden for K motoren som er like å plan som en diesel:P Å jeg kan bygge om b23a til turbo en gang med hehe i hverfall det er bedre å sette turbo på den en den forbanna k motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Det som er greia er at jeg skulle få en b23a motor med en kar FOR FREE hehe ¨å tenkte det kunna vært greit å hatt i steden for han duden dumper den. Vi skal ikke kaste go motorer hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Selvsagt tar du vare på den, men K motorer med Weber og friske reg.reimer er gode som gull (til å være gasser). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 jada k motoren er grei nok den til jeg begynner å få kluss med den.Statusen på den nå er at den tikker som en diesel å bruker litt olje.. tenkte å justere ventilene på den men må jeg ha noe spesial verktøy for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg