Colli Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Det stemmer det Ruzle... Ett hakk opp er tregeste intervall, så ett hakk ned litt raskere og nederste er raskeste... Man må skru på og av en intervall for å få de til å gå en gang! :) Men det var jo ikke problemet her... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 feilen ligger nok i motoren.. jeg hadde nøyakti samma problem, hjalp ikke å bytte rele eller bryter på min hvertfall. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Så problemet er det at hvis du tar spaken ned og opp, for å få den til å gå kun 1 gang, så registrerer den ikke at du tar spaken opp, og fortsetter da bare å gå!? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Så problemet er det at hvis du tar spaken ned og opp, for å få den til å gå kun 1 gang, så registrerer den ikke at du tar spaken opp, og fortsetter da bare å gå!? :) Bra Sindre :thumb hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 samme problem som turbojonas.. jeg tror mest det er releet som ikke vil klikke ut igjen Hei, Kan du forklare hvordan et relè ikke vil klikke ut? Jeg bare lurer på hva som kan skje inni der for at slikt skal skje, når det tross alt er et veldig enkelt design med en elektromagnet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Prøv å bytt bryteren, kan være så mangt, så bruk elimineringsmetoden. Bytt bryteren først, enkel operasjon, så releèt, og motoren hvis det ikke funker. På meg virker det som om det er bryteren som ikke sender signal om at du har tatt spaken opp igjen. Om du skjønner. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Er så enkelt å bytte motoren. Har hatt dette problemet ÅTTI ganger før.. På nesten alle bilene jeg har hatt.. Og opp til flere ganger på en.. Bytta motoren, og det funka helt fint. Den ene jeg har nå, der er den slik at når den går på intervall, så går den slik den skal, bortsett fra at avogtil stopper den ganske langt oppe på ruta, og begynner å gå igjen etter 2 sek.. så plutselig funker den igjen.. Like greit å byttte hele driten.. Jeg kjøpte splitter ny til prosjektet.. 1300 kr, og det var faen meg vert det :D (skulle skifte en her om dagen, fikk den på, skrapa ta helvete! ble så forbanna, og roa meg ned med at de 1300 kr var vært det:P) Men bare å prøve å bytte den.. Er ikke vanskelig, 3 skruer og et klips å kontakten. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Hadde samme problem på gamlebilen, da kom det vann inn i kontakten på pussemotoren, og da går den konstant.. ta ut kontakten og blås ut evt vann! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granerud Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Så problemet er det at hvis du tar spaken ned og opp, for å få den til å gå kun 1 gang, så registrerer den ikke at du tar spaken opp, og fortsetter da bare å gå!? :) jepp det stemmer ja.... men noen ganger, veldig skjeldent så går de en gang og stopper.... men som oftest når jeg "dytter" spaken engang ned så bare går de og går... hender de av og til stopper før jeg stopper bilen....men som oftest må jeg stoppe bilen før de gir seg... veldig slitsomt... og den spaken går jo opp av seg sjøl da... det er ikke noe hakk jeg dytter den ned igjen.. herregud for en diskusjon.. hehe... et hakk opp: intervall der spaken vanligvis står: "dytter" den ned engang (uten hakk) går engang og gir seg. et hakk ned:går kontinuerlig i moderat tempo et hakk til ned:går kontinuerlig i fortere tempo sånn er det hvertfall på min bil, og flere andre 240èr som jeg har kjørt... men ja RuZleBiFf den fortsetter som oftest bare å gå ja..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 det er nok releet.. kan hende at det er kommet fukt i det.. det sitter bak fothvileren på venstre side av clutch'n.. eller at motoren har brent, noe som ska utrulig mye til.. og da vil sikringen trolig ryke etter en stund.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granerud Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 det er nok releet.. kan hende at det er kommet fukt i det.. det sitter bak fothvileren på venstre side av clutch'n.. eller at motoren har brent, noe som ska utrulig mye til.. og da vil sikringen trolig ryke etter en stund.. ok, takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 håper dette er til hjelp.. http://www.volvo-power.net/forum/viewtopic.php?t=456 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 det er motoren... den gir signal tilbake når den er nede.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Jeg tror også det er motoren, men.. Ja.. Prøv først de gratis alternativene/tipsene som folk kommer med (CRC, pussing av kontakter, sikringer, o.l.). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granerud Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Jeg tror også det er motoren, men.. Ja..Prøv først de gratis alternativene/tipsene som folk kommer med (CRC, pussing av kontakter, sikringer, o.l.). jepp skal prøve det.. hvis jeg klarer... hehe :) takk alle sammen for gode tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.