Stingah Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hei Har allerede fått et delvis svar på spm. mitt, men etter utbedring ble det ikke bedre. De på Møller og folk her på bilforumet trodde det var slangen som går fra turboen til bremsekraftforsterkeren. Det var en liten sprekk i slangen, så måtte byttes uansett. Men bilen går fortsatt inn i nødprogram når jeg kjører i ca. 110 km/t i 4. gir. Går og i nødprogram når jeg kjører i lange bratte oppoverbakker i 80-90 km/t. Har ingen peiling på hva som kan forårsake dette, og er jo ikke blitt NOE bedre etter bytte av den slangen heller. Noen som har peil, ikke nøl med å gi tips :p Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Samme problemet jeg har det.... men hos meg er det hvis jeg presser bilen over 130 (forbikjøring i motbakker) Men det er heller skjeldent jeg kjører så fort og hardt så jeg har ikke gått inn veldig hardt for å finne noe løsning. Men få noen til å kjøre en diagnose på den, se om det er noe informativt å finne der... Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Har vag-com selv, og de på møller kjørte diagnostikk på den. Fant lite.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Virker de variable skovlene i turboen? Høres ut som de sitter fast på det du forklarer............... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Vet ikke helt hva wastegate er jeg... En forklaring kanskje? :) Jeg skal scanne bilen på nytt i morra jeg. Kom opp en feilmelding jeg ikke var helt sikker på hva var, skal poste den inn her i morra :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Virker de variable skovlene i turboen? Høres ut som de sitter fast på det du forklarer............... Hvordan sjekker jeg disse skovlene? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 hehe.... du rakk å svare før editen min, tenkte først på GTi serru..... Dieselen er ganske annerledes, på turboen din sitter det en 7-8cm stor messingfarget trykk/vakumklokke, ut fra denne går det ett stag til en liten arm. Dette staget skal du klare å flytte på, det er endel motstand. Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Skal prøves i morgen. Takker :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Et ord... Trykkregulator! Har skrivd dette tidligere... Skal nesten banne på at dette er problemet, hvis alle vacum-slanger er i orden... og evnt trykkføleren. Hvis din trykkregulator er i ustand, vil turboen din bare fortsette å lade oppover til at trykkføleren din sier ifra til hjernen om at det er for høyt trykk.. og vips så kobler hjernen til nødmodus. test med å sette inn et turbotrykksmeter.. sjekk trykket. på en 90 hk ALH motor, går systemet i nødmodus da trykket går opp til 1,6 bar... Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Damn du kan dette yosh ;) Må få de hos møller til å måle, er ikke som om at jeg har et slikt trykkometer liggende :p Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Vel, om jeg kan det? nja... har prøvd litt og lært litt.. hehe Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Yep, må vel inn hos møller en tur til da. Men har rett og slett ikke penger til det nå.. Helvettes..... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Fått fikset problemet? Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Nope.. forbanna irriterende.. Kan ikke ta forbikjøringer med stil lengre... Kommer over 110 og så er det bare blæh... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Sjekket du noe mer a? Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.