eirwave Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hei.. Lurte på om det er låv å kjøre moped når man har blitt fratatt førerkortet pga fartsoverskridelse? Mister gjerne lappen i 1 år :( :( Så hadde vert fint med en liten moped i mellomtiden!! :-\ Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Tror nok kanskje du må gå gikk.. Personlig hadde jeg hvertfall kjørt moped uansett, hvis jeg hadde tilgang på en da, men.. Opp til hver enkelt det =P Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Der må jeg råde deg til å spørre juristen som har saken din, jeg fikk lov til å kjøre moped når jeg spurte, så da gjorde jeg det, men egentlig ikke lov. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hvordan får jeg kontakt med juristen min? Det hat snart gått 2 uker siden jeg ble fratatt lappen og har ikke hørt noe som helst enda.. Like så greit egentlig hehe.. Men vet rett og slett ingenting enda.. Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 tror det er lov, har en kompis som ble tatt i 100 km/t i 50 sone, han mistet lappen for en god stund. Han har kjørt moped siden den tid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Skrev du under? Hvis ikke får du tilbake lappen om 1 uke om de ikke har kommet lenger med saken da.. Hvis det er slik tilstanden er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Vil tro det har noe med alder å gjøre, evt. når du tok førerkortet. Tror du må være eldre enn 1983 mener jeg å huske. Noen som vet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Heg har forhørt meg om dette, pga sykdom er jeg fratatt førerkort i et år. Før var det slik at alle over 20 år eller noe sånt ikke trengte noe førerbevis for å føre moped. Nå må alle ha mopedførerkort. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Er ikke moped et førerkortløst kjøretøy, som alle over 18 kan kjøre?, hvis man ikke blir fradømt retten på det. Man kan dømme fra folk førerkort på bil/motorsykkel, etc. for ganske lang tid, men moped kan man bare fradømmes i 3 måneder. Mener at det er sånn. Hvis man er fradømt/fratatt førerkortet pga. sykdom, så må det leveres inn spesifikk søknad om å få lov til å kjøre moped. Vær så vennlig å ikke gnag hue av meg hvis jeg skulle være så dum å ta feil.:thanks Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Du må søke om det. Kompisen min mistet lappen, har mopedførerbevis fra før - får ikke lov til å kjøre moped eller traktor. Han har mistet kjøreretten, som han sier "jeg får sikkert ikke lov til å kjøre en gressklipper engang" :P Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Nå MÅ man ha lappen på moped.. Var stor plakat på Wirght Trafikkskole.. "Over 18 og kjører moped?" "Nå må DU ta førerbevis også!" blalbla.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Stemmer det, ALLE må ha mopedførerkort for å kjøre moped nå, uansett alder, men hvis du har moped lappen, og de ikke tok den fra deg, så er det bare å kjøre.... blir du stoppet og de sier du ikke har lov pga mista bilførerkortet, så svarer du bare at du har jo mopedlappen ennå... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Stemmer det, ALLE må ha mopedførerkort for å kjøre moped nå, uansett alder, men hvis du har moped lappen, og de ikke tok den fra deg, så er det bare å kjøre.... blir du stoppet og de sier du ikke har lov pga mista bilførerkortet, så svarer du bare at du har jo mopedlappen ennå... ;) ja det er smart du.... du skal levere inn overflødige førerkort... Han kan søke om dispensasjon til å kjøre moped/traktor. Eneste mulighet han har. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Stemmer det, ALLE må ha mopedførerkort for å kjøre moped nå, uansett alder, men hvis du har moped lappen, og de ikke tok den fra deg, så er det bare å kjøre.... blir du stoppet og de sier du ikke har lov pga mista bilførerkortet, så svarer du bare at du har jo mopedlappen ennå... ;) NÅ er vel sjansen for at de spør etter bilførerkortet liten iogmed at du kjører moped? Med mindre det er samme mannen/dama.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Kjenner en som har kjørt moped i den tiden han ikke har hatt bil førerkort. Tror ikke det blir så "big case" hvis du blir stoppet og de finner ut at du ikke har lov. Bare å si at du var uvitende om dette, at du ikke skal kjøre mer og litt slik småsmisking.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg