Gå til innhold

Commodore: '81 Opel Commodore C langtidsprosjekt

Ranger emnet


Commodore

Anbefalte innlegg

for ca eit halvt år siden kjøpte eg meg en ein commodore C 1981, det stod då ein omega 3,0 motor i den med Gtrag girkasse på. Eg har ikkje fått gjort så mykje på bilen, for eg fekk mopedlappen og då vart det lite skruing, men så myste eg lappen og skilta og no selger eg mopeden å bruker al tid å pengar på min commodore. her er nokon bilder av slik den såg ut når eg kjøpte den:

 

IMG_3648.jpg

IMG_3652.jpg

IMG_3651.jpg

IMG_3646.jpg

IMG_3649.jpg

IMG_3656.jpg

IMG_3653.jpg

 

Planer for bilen er:

 

-Senator 3,0L motor med plana å porta topp, kvasskamm, Kn filter og effanlegg.

-Justerbare Spax dempere og senkefjærer

-Bilen skal lakkes Sort blank

-Den skal tektylerest på nytt under og i alle hjulhusa.

-17" Rondell 0058 felger

++++++

 

Her er litt av det eg har gjort hittil:

-Glassblåst og lakert toppdekselet

IMG_4476.jpg

 

-Sveisa feste til luftmengdemåleren for å få plass til powerfilteret

IMG_4509.jpg

 

-Trekkt oppat taket og hattehylla

IMG_0308.jpg

IMG_0309.jpg

 

-Helder på å ta rust

IMG_0306.jpg

 

-Mala motoren og bunnpanna

IMG_0303.jpg

IMG_0304.jpg

 

-Nye ratte mitt

IMG_4669.jpg

 

-Slik står den no

IMG_0305.jpg

IMG_0307.jpg

 

Dette blir vell et langtidsprosjekt og håper på å bli ferdig til neste sommer, so dokke for vere tolmodige med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 828
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er planen no framover er å få sveisa rusta i hjulhusa framme og so skal det tektylerest og så skal eg pusse ned dørkne invendig og så lakke den. Etter det begyner eg på bagasjeromet og tar det som er av rust der, og så skal eg slipe ned bilen under å tektylere der. etter det begynner vell pussearbeidet! satser på å få den lakert i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke nødvendig å slipe ned bilen under om den ikke er veldig utsatt for rust der dvs mangler understells masse, og lakken har flassa ogsånn. er bare masse wasted arbeid.

 

men ellers blire jo goe greier, commo c er tøfft. keep up ;)

tviler nok på at heile bilen blir slipt ned under, blir berre gjort der det er behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt bilen på leikong?

historia til bilen er ikkje eg heilt sikker på, men ein på Hareid som heiter Torstein Teigene kjøpte den med en kar, er ikkje sikker på kven og kvar han kommer frå, men så kjøpte typen til systra mi den av han Torstein og so stod bilen heime med meg og då måtte eg berre ha den, so då kjøpte eg den med typen til systa mi. So no er eg den stolte eigar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår