mariu$ Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Kan forsterkeren gå istykker hvis man foreksempel skrur den fast oppå baskassa for å spare plass ? Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c00p Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Jeg har ikke hatt noe problem med det, og jeg spilte 139.4 DB i dag. Siter - Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges - (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod - (X) MB 300E 88 mod - (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod - (X) VW golf 1.6 83 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet April 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 oki det var godt å høre, tenkte kansje vibrasjonene kunne få loddingene til å løsne å miste kontakten inni forsterkeren Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 1. vibrasjoner vil det uansett alltid være i en bil. 2. vibrerer basskassa di har du stivet den for dårlig av. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c00p Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Den kan kanskje skje, men det skal nok bli dekket av garantien vis det skjer. Jeg er har 3 basskasser i bilen min og 3 forsterkere, alle forsterkerne er montert på kassene. Siter - Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges - (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod - (X) MB 300E 88 mod - (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod - (X) VW golf 1.6 83 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 de kan ta skade av det ja, og i flere manualer står det også at den Ikke skal monteres på kassen. og da dekkes det heller ikek av garantien om komponenter skulle løsne. hvis du absolutt skal montere den på kassen, monter den på den delen hvor det er minst vibrasjoner, og helst stiv opp kassen. har du stivet opp kassen godt er det selvfølgelig ikke noe problem. da kan det til og mer av og til være en fordel om kassen rister mindre enn andre deler av bilen. c00p: hva du spiller i dbdrag har ingenting med saken å gjøre. og det er selvfølgelig heller ingenting som skjer med det samme. kan ta måneder og år før det skjer noe, men er det mye kraftige vibrasjoner Vil komponentene etter hvert løsne og lage dårlig kontakt. dette er ikke alltid synelig engang, men forsterkeren kan begynne å oppføre seg rar/ustabil, og det er også vanskelig å feilsøke det som regel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Det JEJ sier er helt riktig... Men jeg har aldri vært borti at det har vært et problem.. Men som nevnt; det kan ta laaaaaang tid før man kanskje merker noe som helst... Jeg hadde RF amp'en min skrudd fast på en ferdig kasse som innholdt 2 stk Punch HE elementer.... Dunka som bare det, og var aldri noe problem.. Hvis du sliter med plassen så hadde jeg ikke nølt med å gå for en slik løsning. - Dersom du har kjøpt skikkelige komponenter så holder det vel som oftest mål... :) Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurleY Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hvis du skal montere ampe'n bakpå kassa så kan du jo legge litt skumgummi mellom forsterkeren og kassa ihvert hjørne av forsterkeren. Da vil du jo forminske virbrasjonene bittelitt :D Skal iallefall gjøre det jeg... Siter Kristian Bjørke Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg