Gå til innhold

Opel Omega 2.0 td med chip .2000mod

Ranger emnet


tinden

Anbefalte innlegg

har et problem at kjørecomputer,eller displayet i dashbordet viser kun kjørelys,baklys men alt er ok med lys på bilen.skal det ikke gå an å skifte mellom div.funksjoner på displayet ,har nå knapp på siden av rattet men ingenting skjer.skal sies at dette er en bruktimportert fra tyskland og kjørelys er vel montert i ettertid.

Har noen hatt lignende problem eller vet dere noe om hva som er rett her.????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu har du ikke rett,sånn som jeg har leita....men hvilken sikring er det snakk om?finner ikke ut av det.men baktåkelyset er helt mørkt det er sikkert.

 

;)Flaks hehe,Det du gjør er og vri pærene litt rudt i "støplet" sitt ,det er bare dårlig kontakt.Når du får på tåkelyset bak når du har den i Park,skal det være helt fint.

 

mvh Christopher

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å vri rundt pærene uten at noe skjer,de ser helt hele ut.indikasjon på baktåkelys vises i dashboardet kun når jeg vrir lysbryteren på langlys,men ingen baktåkelys allikevel.satte parklys på og vridde pærene men uten hell der og,samme i kjørelys stilling.kan det være brudd en plass ,eller kan det være bryter,sikringen er hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å vri rundt pærene uten at noe skjer,de ser helt hele ut.indikasjon på baktåkelys vises i dashboardet kun når jeg vrir lysbryteren på langlys,men ingen baktåkelys allikevel.satte parklys på og vridde pærene men uten hell der og,samme i kjørelys stilling.kan det være brudd en plass ,eller kan det være bryter,sikringen er hel.

 

okey..hmmm funker begge fulltlysene dine?har du skjekket at alle pærer fungerer.?nei tror ikke du har brudd noe sted.men men det kom på når du vridde på lysbryter.hmm når jeg hadde det kom det litt sån hele tiden.mitt gikk hvertfall bort når jeg lekte meg litt bak med pærene slik at jeg fikk på tåkelyset i Park funksjon på brytern.får du på tåkelyset ditt når du har i park?hvis ikke har du feilen som jeg tror det er enda.ok nå leste jeg det du skrev litt bedre hehe.baktåkelyset ditt funker ikke i hele tatt?skfit pære.uansett om den ser hel ut.skjekk på om pæra sitter korekt der den skal sitte.se etter brud, osv.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det skal fungere da.det skal fungere i alle typer lys bruk Park lys,nær,fjern alt!Hvis du gjør slik som jeg sa.vri litt på lampene,få en kamerat til og hjelpe deg.så vrir du og ser og slår av og på ,så skal du nok få det til og gå,slik fiksa jeg det:)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nei nå har jeg hatt bilen på verksted i 14 dager uten hell...,

eneste som de fant ut var at det var en kortslutning på ledning som lå under et dørk deksel som gikk til cd veksler.

og cd veksler er koblet til samme kurs som kjørelys,men verksted sier at det skal ikke ha noe å si,ledning er skiftet.

men allikevel står kjørecomputer på samme som før,kjørelys baklys.er det mulig at computer er gåen??er det kostbart å få noe nytt eller brukt??

er helt i villrede her nå,så dukket et annet problem opp,bremse skiver var skiftet bak og blir oppspist veldig fort,så blir det kast i skivene og hele bilen rister,verksted klør seg i hodet.hva skal jeg gjøre..??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå har jeg hatt bilen på verksted i 14 dager uten hell...,

eneste som de fant ut var at det var en kortslutning på ledning som lå under et dørk deksel som gikk til cd veksler.

og cd veksler er koblet til samme kurs som kjørelys,men verksted sier at det skal ikke ha noe å si,ledning er skiftet.

men allikevel står kjørecomputer på samme som før,kjørelys baklys.er det mulig at computer er gåen??er det kostbart å få noe nytt eller brukt??

er helt i villrede her nå,så dukket et annet problem opp,bremse skiver var skiftet bak og blir oppspist veldig fort,så blir det kast i skivene og hele bilen rister,verksted klør seg i hodet.hva skal jeg gjøre..??!!

 

Levere bilen på ett seriøst verksted?

Tåkebaklys skal kun gå på under to forhold: Når du har lysbryteren helt til høyre, og når du har på park + spredere.

Hvordan er kjørelyset ettermontert? Er det hengerfeste på bilen?

Er det fiklet med noe annet lys?

Får du ikke bort feilmeldiingen heller, når du trykker på knappen på viskerhendelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,nå er det sånn at dette havner under garantien siden feilene i utgangspunktet har vært hele tiden,og nå er egentlig garanti tiden ute men de har innsedd at det har vært feil hele tiden,de sier bare nå at de er tomme for ideer,det er vel et varsko om at det begynner å bli dyrt for dem.kurvelys og baktåkelys funker i park stilling sånn som det antakelig skal gjøre,det er krok på den ja,der vet jeg ikke om det er foretatt noen feilsøkinger,den er vel koblet sammen med lysene og kan vel gjøre utslag på kjørecomputern,nå er det det rare at cd veksler vil ikke plutselig lage lyd ifra seg den går men det er ingen lyd når jeg trykker på null på telefon tasten,hvis det ikke er kona som har vært å trykt på noe som ikke skal trykkes på.se på bildene om det er noe dere kan hjelpe meg med,lurer på om det er kjørecomputer i det hele tatt.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=2739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,nå er det sånn at dette havner under garantien siden feilene i utgangspunktet har vært hele tiden,og nå er egentlig garanti tiden ute men de har innsedd at det har vært feil hele tiden,de sier bare nå at de er tomme for ideer,det er vel et varsko om at det begynner å bli dyrt for dem.kurvelys og baktåkelys funker i park stilling sånn som det antakelig skal gjøre,det er krok på den ja,der vet jeg ikke om det er foretatt noen feilsøkinger,den er vel koblet sammen med lysene og kan vel gjøre utslag på kjørecomputern,nå er det det rare at cd veksler vil ikke plutselig lage lyd ifra seg den går men det er ingen lyd når jeg trykker på null på telefon tasten,hvis det ikke er kona som har vært å trykt på noe som ikke skal trykkes på.se på bildene om det er noe dere kan hjelpe meg med,lurer på om det er kjørecomputer i det hele tatt...C:\Documents and Settings\stig\Skrivebord[/img]

pluggen til lydkabel fra cd veksler var kommet ut derfot hadde jeg ikke lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår