LoW RiDeR Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Hvordan monterer jeg el vifte med termostat på 740'n min? Selve monteringen fixer jeg uten problemer, men jeg lurer på hvordan man får kobla den til en termostat? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Ok, skjønner. Hvor får jeg tak i denne termostaten til en billig penge? finnes den på dynga tror du? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 hadde en termostatbryter sittende orginalt i radiatoren min jeg... Uansett , termokontakter får du kjøpt på torshov til litt over 100lappen. Monterte elektirsk vifte for et par dager siden. Funker fett som f... Slipper den jævla "volvo-suse" lyden... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by Henrik H hadde en termostatbryter sittende orginalt i radiatoren min jeg... Uansett , termokontakter får du kjøpt på torshov til litt over 100lappen. Monterte elektirsk vifte for et par dager siden. Funker fett som f... Slipper den jævla "volvo-suse" lyden... Var på torshov og spurte etter dette, men de sa de bare hadde selve termostaten. Hvor skal denne kontakten sitte? på kjølevannslangen? noen andre forslag hvor jeg finner en slik`? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Stikk på torshov og si at du skal ha en termostatbryter til vifte til volvo. De har to forskjellige typer, velg den uten gjenger.. De hadde flere av denne forige uke. Bruk så hull-borr og borr et hull i toppen av radiatoren som denne passer inn i... Litt vansklig å forklare, men er egentlig jævlig enkelt.. kan ta bilde av min, ellers så kan du jo komme å titte selv... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 takk for hjelp :) jeg har alerede hull øvert i radiatoren. da er det bare å "skvise" den inn da Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Jepp :D Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Da var den montert, og alt virker som det skal :) kjørte rundt i byen en times tid og rota, og motoren holdt tempen. Sååå tøft da. 159kr på thorsov + 48kr for vifta på huggern. Hvor mye jeg merker i ekstra effekt er en annen ting, men det er jo mye tøffere med el-vifte da Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Jeg har el vifte på cross volvon (hver hestekraft teller), men jeg har manuell betjening... Lite praktisk.. På radiatoren min er det en lite temp-føler, med 2 utganger.. ER det innebygget rele i denne, eller har jeg misforstått det dere har skrevet her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by Robert Jeg har el vifte på cross volvon (hver hestekraft teller), men jeg har manuell betjening... Lite praktisk.. På radiatoren min er det en lite temp-føler, med 2 utganger.. ER det innebygget rele i denne, eller har jeg misforstått det dere har skrevet her? Jeg kjørte bare strømmen fra batteriet, gjennom termostaten, så inn i vifta. Termostaten kobler inn strømmen når den blir 87grader tror jeg, ellers var det 92? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by LoW RiDeR Jeg kjørte bare strømmen fra batteriet, gjennom termostaten, så inn i vifta. Termostaten kobler inn strømmen når den blir 87grader tror jeg, ellers var det 92? Sjeft! Da skal jeg ut å koble litt i morgen.. Kan ha den manuelle i tilleg, som backup:) f.eks, kan jeg bruke manuell på startplaten, så ikke automaten kicker inn i det jeg starter (1 hk mindre)... Genialt. Da blir det skruing i morgen og da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Skruing og skruing :rolleyes: Jeg tror jeg brukte 3 minutter med avisoleringstang, og MacGyver tape. (har ikke swiss army knife) :op Men nå er det sovetid.. Du får ha lykke til med "skruinga" di da Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Har litt å bale med, bla så må jeg finne på en patent til å holde den hjemmesveisete gass-skubberen min på plass med (den hopper av hele tiden), så må jeg tette noen faslk luft steder, jeg må justere tenningen litt, jeg må skrive på startnummer, bytte hjul, lakke litt, henge opp wunderbaumene, klø meg i knollen osv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.