Gå til innhold

bilradio skurrer

Ranger emnet


robinboy

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har kjøpt meg ny bil (Berlingo 2001 modell!) og måtte også ha meg ny stereo. Jeg trenger ikke noe fancy, så jeg kjøpte eltax ettellerannet til 690 kroner på pcutstyr.no. Nå har jeg sånn halvveis installert det, og jeg er litt skuffa. ikke med lydkvaliteten eller at det er alt for mange og små knapper. lydkvaliteten er god nok og knappene kan jeg leve med. Det som irriterer meg er at radioen skurrer litt. Jeg syns den bør klare å ta inn de forskjellige nrk-stasjonene feilfritt her i oslo.

 

Så, er det jeg eller radioen som gjør ting feil. Jeg måtte kjøpe et adapter mellom antenneledningen som stakk ut av bilen og antennehullet på stereoen. kan den sitte dårlig? kan probløemet forsvinne når jeg får skrudd anlegget skikkelig fast? Nå henger det halveis og slenger ut av hullet sitt. Alle forslag for å fikse problemet mottas med takk!

 

En ting til: Så vidt jeg kan se er det ikke noen høytalere bak i bilen. men det gikk tråder for fire høyttalere videre inn i bilen bak spilleren. Okei, det var kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mener. Det jeg prøver å si: det går ledninger fra spillern til fire høyttalere. Hvor blir disse ledningene av, i tilfelle jeg får lyst til å innstallere høytalere til unga?

 

igjen: takk for alle svar!

 

ivan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sikkert en dårlig kombling vil jeg tro. Men i bilen min så er det også dårlig radio. Har sett på koblingene bak på spilleren, men derer det bra. Så kanskje den innebygde antena ikke er så bra. ikke veit jeg. Men men...

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uttak for høyttalere i taket over bakdøra? Hvis ikke, finner du igjen ledningene skjult bak sidepanelet ved B-stolpen på venstresiden, på høyresiden under teppet ved B-stolpen.

 

Jeg måtte kjøpe et adapter mellom antenneledningen som stakk ut av bilen og antennehullet på stereoen. kan den sitte dårlig?
Bør være bra nok det, sjelden slikt gjør spesielt stort utslag på sterke signaler. Hadde du vært i Moss og prøvd å få inn lokalradio fra Oslo, kunne slikt vært et problem, men neppe nå.

 

kan probløemet forsvinne når jeg får skrudd anlegget skikkelig fast?
Neppe. Radioen er nok rett og slett ikke bedre. Regner forresten med du har slått på AF-funksjonen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: Så vidt jeg kan se er det ikke noen høytalere bak i bilen. men det gikk tråder for fire høyttalere videre inn i bilen bak spilleren. Okei, det var kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mener. Det jeg prøver å si: det går ledninger fra spillern til fire høyttalere. Hvor blir disse ledningene av, i tilfelle jeg får lyst til å innstallere høytalere til unga?

 

Må bare nevne her att, jeg skrudde mer eller mindre fra hverandre halve bilen på leiting etter høytalerkabler som så ut som de gikk fra spilleren og derfra bakover via dashbordet bak spilleren..

Fant ut etter en stund at NEIDA!! de var ingensteder å finne lenger bak i bilen, men stoppet nok et sted rett forbi der jeg kunne se av kabler bak spilleren..

 

Ikke ta for gitt at de er lagt opp slik det ser ut som lærte jeg da...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På R19 ligger dem i en kontakt nede ved sparkepanelet venstre side foran, mener jeg... skal ikke være logisk nei... ;)

 

AHA! Jævla franskmenn!!

Kjapt off-topic spørsmål til MR.Transmedia:

Har du mye peiling på R19, når det gjelder anlegg og lignende?

Skaffer du overganger til dashbord høytalere Feks? andre ting også?

Jeg mener det "3,5 orginalt men jeg har no klart og banke nedi "4, og nå skal jeg ha i noen nye "4 Rockfor Fossgate som jeg venter på..

 

Sorry for Off-topic

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4" som skal gå i dashen på alle årganger, så har du fått en nedi før, er det vel og bra. Men det begrenser seg jo med magnetstørrelsen hva du får nedi der, så blir høyttaleren for heftig, blir det å lage en liten pod/avstandstykke som gjør at den passer. ;)

 

Har ikke mye til R19 utenom overgangskabel for ettermontert stereo, franskmennene er flinke til å bruke vanlig ISO-størrelse på høyttalerne i bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Radioen er nok rett og slett ikke bedre. Regner forresten med du har slått på AF-funksjonen?

 

Aner ikke. Jeg veit ikke en gang hva det er for noe. Kan det hende det kan hjelpe meg med å få bedre radio? For jeg nekter å tro at den er så dårlig at den ikke skal klare å ta inn radio skikkelig i oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår