^Kendo^ Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 når jeg gir på gass så flyg turbotrykket opp til 0.8bar, men når jeg holder gassen helt inne så går trykket nedpå 0.6bar. hva er galt?? hver gang jeg gir på så flyg den opp å så ned igjen? har slik turboxs turbotrykk justering. den er i orden den. brukte den på den andre fk motoren min. da gikk trykket ditt den skulle med en gang å holdt seg der. Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Mulig lekasje på noen trykkslanger, hull i intercooler etc!!!!! Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Kendo^ Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 kan se etter det. Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Eller at den får for mye ladetrykk, og dermed tenningsbank, slik at bankesensoren slår inn.... Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Kendo^ Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 åssen hører man bankesensoren slår inn a? Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 åssen hører man bankesensoren slår inn a? Det hørers ikke, den bare går inn å stiller ned tenninga, så du ikke skal brenne stempler.......det kan resultere i ustabilt ladetrykk. Hvor mye lader du Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Kendo^ Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 den lader 0.8 med en gang jeg gir på, mens jeg holder gassen inne så går den ned til 0.6 Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 absolutt ikke noe uvanlig at du får ladetrykkspeaker med såkalt "pysventil" i alle fall... alltid slitt med det... prøvd å ha så korte slanger som mulig uten noe hell. sleit bort skiten tilslutt...! test med en kort slange mellom turbo og wg-klokke MED skikkelige slangeklemmer på - har du da stabilt ladetrykk så har det muligens noe med turbotrykksreguleringen å gjøre. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Sliter med dette på min også. Men det er vell bare at den lille dirtt turboen ikke klarer levere nok luft til motoren. Hjalp hvertfall og oppgradere en del på forgje 940n min. ENORM forskjell med større turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Prøv å bytt til en "kraftigere" wastegate, altså med hardere fjær, også fjerner du den pysventilen du har... fort gjort og få varrierende ladetrykk med pysventil... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Kendo^ Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 jeg trur det er wastegaten er for slakk. var ikke slik varriert på den andre b230fk motoren jeg hadde pyseventil på. skal prøve til helga :) Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 gjør som meg... hehe... regulerer trykket med å hekte innpå en eller flere fjærer fra campingstoler etc. for å ha mer motstand for arma... simulerer jo hardere wg-fjær det ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Eg har en slik XS ventil og de kan justeres slik at der blir høyere trykk i noen tiendedeler før trykket går ned, Men det virker som at den trykkøkningen er vanskelig ,umulig å få vekk? 0.2 - 0.3Bar før den faller. Det skal vist være bra?? Eg synest at det gir problemer med tenningskurve der laddetrykket peaker ved ca 3000rpm.. er det noen som vil ha en XS ventil? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 i all verden... kjører du ikke med ladetrykksstyring via Electromotive? hehe... virker som at de trykkpeakene er umulige å få bort når man bruker pysventil... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Kendo^ Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Mogwai: Hva mener du med trykkpeakene? Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.