Gå til innhold

En bil for langkjøring i høyere hastighet.. kanskje BMW eller Audi?

Ranger emnet


allyse

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne tråden, men jeg prøver å legge den her.

 

Lurte på å bruke maks 100.000 på en ok bruktbil som skal kjøres på Autobahn nedover i Europa. Har pr. dags dato en Mazda 626 1988mod og det sier seg selv det er for dårlig komfort, kontroll og motor til den overlever en slik pålasting.

 

Har fått anbefalt BMW E36 rundt 1993 eller en Audi 100 rundt 1992-1994. Noen som har noen meninger her. Andre forslag? Bilen må være litt sprek da jeg er ungdom og som alle andre liker å ha litt å gå på, akse litt godt ol. Kjører mye (4-5000 km i uka) med mazdaen og det begynner å bli litt for mye nå (ræva mi tåler ikke setene lengre)

 

Ønsker ikke å kjøpe en merce da jeg rett og slett ikke liker dem.

 

100.000 er makspris.

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vis du skal ha en bil du blir glad i bør du kjøpe deg Bmw. Har det selv å sitter med den oppfatningen at dette er en av de få bilene du føler deg hjemme i, og som er sinnsykt god å kjøre. Få andre som har et ok interiøt til den prisen. De fleste japse bilene til rundt 100 000 ser ut som fretex invendig. Men dette er mine meninger så ekke noe vits å starte å diskutere det

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Golfy:

Du kan da umulig mene seriøst at du anbefaler golf til langkjøring?

 

Personlig synes jeg det er greit å ha en bil med litt akselavstand hvis jeg skal kjøre langt. God plass og gode seter er heller ikke å forakte.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

 

Greit da! Leste ikke posten så nøye.:o Så bare bruktbil til max 100k og da er Golf en bra bil.Men er enig med deg.Jeg satt ni timer i pasasjer setet på en Golf.Uff føltes som om jeg hadde gått ut på homsebar kvelden før.:D

 

Kunne kjørt hur langt som helst i golfen... Hadde gjerne cruisa opp og ned autobahn dag ut og dag inn, ikke no gærent med en haug med timer i den.

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere råd!

 

Okei. For å oppsummere mine tanker her :)

 

1. Golf er uaktuelt pga. mitt syn på golf. Hadde en da jeg var yngre og skal aldri ha en igjen... Trur det sier alt :)

 

2. Den Citroën der om jeg ser på samme bilder var støgg. No offence til de som liker den :(

 

3. Sitter da enda mellom BMW og Audi. Liker designet på BMW'en litt bedre enn audien da, men så er kanskje komforten litt bedre i audien. Det blir selvsagt aktuelt å bruke en 10.000 elns på nye dempere til bilen slik jeg ikke må bruke noen slitte gamle noen :)

 

4. Prøver å tenke litt framover og da prøver jeg å kjøpe en bil jeg kan bruke til litt mer også. Kan ikke se mine forslag er ufornuftig til videre bruk heller :)

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For omtrent fem år siden prøvekjørte jeg en del biler, deriblant noen MB E-klasser, BMW 5-serier og Audier. Jeg stilte de samme kriteriene som du, bilen skulle være komfortabel og sprek.

Jeg endte opp med en Audi 100, som jeg fortsatt har, og som jeg heller ikke har hjerte til å selge sånn uten videre.

 

Superrask er den ikke. BMWs 2.0l føles sprekere enn min 2.3l, i hvert fall fra stillestående, sikkert fordi min bil har firehjulsdrift, et klønete førstegir, samt en helt annerledes motorkarakteristikk.

Men når den får opp dampen må BMWene skygge banen. :D

 

Det føles unødvendig å si dette, men jeg gjør det likevel:

Prøvekjør flere modeller fra både Audi og BMW, dann deg dine egne meninger, så tar du full fart og driter i hva andre mener.

 

Visse ting er imidlertid udiskutable (selv om det nok får en og annen Bimmerist til å knytte neven); det er færre feil på Audi enn BMW. Interiøret, og spesielt setene, er mer slitesterke i Audi. Kvalitetsfølelsen er påtagende på begge merker, men i Audi drukner ikke interiøret i mørke farger. Og med Audi slipper du å få høre kommentarer som kebab-tralle og pakkis-føner.

 

En tidlig E34 525i sedan selges for rundt 100t og under. Audi S4 varebil bør du også finne til rundt 100t. Hvis varebil er uaktuelt får du 2.3l sedan for under 100t. Fordelen med sedan er selvsagt merkbart mindre kupéstøy. Dessuten blir du ikke forvekslet med håndtverkere, familiefedre eller wannabe-medeiere i firma.

 

Det var mine fem minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by allyse

Hei!

 

Lurte på å bruke maks 100.000 på en ok bruktbil som skal kjøres på Autobahn nedover i Europa. Har pr. dags dato en Mazda 626 1988mod og det sier seg selv det er for dårlig komfort, kontroll og motor til den overlever en slik pålasting.

 

Har fått anbefalt BMW E36 rundt 1993 eller en Audi 100 rundt 1992-1994. Noen som har noen meninger her. Andre forslag? Bilen må være litt sprek da jeg er ungdom og som alle andre liker å ha litt å gå på, akse litt godt ol. Kjører mye (4-5000 km i uka) med mazdaen og det begynner å bli litt for mye nå (ræva mi tåler ikke setene lengre)

 

 

Kjører du så mye i uka? I løpet av et år så klokker du 200.000?

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

 

Kjører du så mye i uka? I løpet av et år så klokker du 200.000?

 

Ikke hver eneste uke, men jeg kjører fort noen ganger fram og tilbake til oslo (stavanger - oslo) pr uke ja. Skifter egentlig ut litt ofte og har hatt mazda 626 (av eldre typer) en pga da kan jeg hive over deler ol. Har vel brukt opp en 8 mazdaer. hehe

 

Nå skal jeg ikke kjøre mer fullt så mye og det blir mer "kosekjøring"

 

og ja. Jeg klarer å komme opp i 200.000 på ett år ja.

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår