skaabu Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Besteforeldra mine har skaffa seg ny golf for noen mnd siden... Jeg gledet med som en liten unge til å kjøre den, da den var senket, og turbo og greier... Skuffelsen ble stor da jeg leste i vognkortet, og så at det var 90 HK i den... Jeg lurer da selvfølgelig på om det er mulig å justere opp turbotrykket, så bilen blir en smule sprekere? Er det noen form for dumpventil orginalt? (Blow off) Takk for evt svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ingen som har peiling?happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 chip såklart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 chip såklart! Er ikke min bil, så det føler jeg ikke for å koste på :P Men det er altså ikke mulig å justere opp orginaltrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Det skal du ikke gjøre på en bil som ikke er din.. :) Men uansett, dette kan yosh_it veldig godt, men jeg kan konstantere at det er ikke rare forskjellen du vil få! Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Turbotrykket styres vel elektronisk, så tror ikke det er noen andre måter enn å chippe den ...uansett 90 hester hvis du bare justerer turbotrykket tror jeg ikke du får mer enn 110 hester eller no... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bete Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Har lyst på TDI 4Motion 150 hk versjonen *sikle* Siter VW Golf IV 98 TDI 140hk 270nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Turbotrykket styres vel elektronisk, så tror ikke det er noen andre måter enn å chippe den ...uansett 90 hester hvis du bare justerer turbotrykket tror jeg ikke du får mer enn 110 hester eller no... Hørtes ut som det hadde lite for seg ja... Bare tenkte å høre jeg :) Men takk skal dere ha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Må bare bumpe opp igjen denne tråden jeg... Noen som vet om det er noen forskjeller på selve motorens innhold på 90 hk, og 150++ versjonen? Kunne tenkt meg å frigjøre litt mer krefter på golfen min:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 I selve motoren, er det ikke så mye forskjell. men når vi kommer til det andre, baller det på seg. hehe 90 hk er vanlig diesel med enkel pumpe som mater alle 4 dysene. mens 150 hk er pumpedyse, dvs egen pumpe og separate dyser, mer som på en vanlig bensinbil. Og så er det seff forskjell på turbo, lmm, ic, diesel-kjøler++++++++ enkleste måter å frigjøre litt mer hester vil være å chippe, tuning-box, sette på åpent filter, effekt-anlegg, fjerne katalysator. så kommer det dyrere ting, skifte dyser, turbo osv, propan-insprut, lystgass.... har du pengene, finnes det muligheter. Men, hva med å la bilen være original, siden den ikke er din? Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg