Gå til innhold

Dekk og felg

Ranger emnet

FoxFlyer

Anbefalte innlegg

Har ett sett felger på 8x17" til 3er'n. Det står 205-40/17 på de nå , men må bytte to dekk.

Spørsmålet er da.. hvor brede dekk kan du ha på Golf3 uten store problemer ? Innpress på felgen er vel 35-40 kanskje..

Det går vel på 225 på felgen , men tenkte sia d sto på 205 fra før så var det sikkert en grunn til at de ikke var større. Mulig det kun er lovlig med 205 dekk.

Noen som har innspill til dette?

Mazda 323 GTX 91'

xAudi 80 GTE Quattro 85'

xVolkswagen Golf III VR6 93'

xJeep Cherokee Limited 91' 4.0 H.O.

xChrysler Neon 95' 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve deg me 215/40-17 da. Men subber nok me det vil jeg tru.

I allefall hviss du ikke har valset eller noe!

Men du har nå ganske høyt et så det kan nå hende det går med 215/40-17.

Jeg selv har nå bestilt 9x16 et 15 så der må det VALSES og jeg bruker da 215/35-16:p

"MASSE" gummi igjenn der:p

Har ett sett felger på 8x17" til 3er'n. Det står 205-40/17 på de nå , men må bytte to dekk.

Spørsmålet er da.. hvor brede dekk kan du ha på Golf3 uten store problemer ? Innpress på felgen er vel 35-40 kanskje..

Det går vel på 225 på felgen , men tenkte sia d sto på 205 fra før så var det sikkert en grunn til at de ikke var større. Mulig det kun er lovlig med 205 dekk.

Noen som har innspill til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska se om jeg får prøvd ett sett 215 dekk å se åssn det funker.

Regner med det er en grunn til at det står 205 på. Bilen har justerbart senkesett ,så den er rimelig lav..Subber lett allerede nå , så vi får se hva det blir til.

Mazda 323 GTX 91'

xAudi 80 GTE Quattro 85'

xVolkswagen Golf III VR6 93'

xJeep Cherokee Limited 91' 4.0 H.O.

xChrysler Neon 95' 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber du med 205, så vil du vertfall gjøre det med 215 på samma felgen.. Får vel både høyere rulleomkrets, samt bredere dekkbredde..

Du kan prøve å regne deg frem til om 215-dekk bryter 5%-regelen om rulleomkrets..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider