VCE Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Disse går omtrent like langt ned på blokka som til øverste bolten til motorfestet, i tillegg er collectoren vinklet litt bakover. Disse passer HELT UTEN MODIFIKASJONER. Jeg kjøpte headers gjennom Skaugs i Br.dal, og betalte $ x 11 + mva. Det er ikke så billig som å ta det inn selv, men da slipper jeg styret med å ordne frakt. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 kommer det bilde av motoren med headers på snart? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Ta det med ro! :) Bilder kommer etterhvert, jeg er travelt opptatt med å pusse på den motoren som skal nedi bilen etterhvert...morro! Det er det å overhale motorer som er VIRKELIG gøy! Noen negative overaskelser får man innimellom... :( Etter at jeg hadde sandblåst, grunna og lakka toppdekslene la jeg merke til at vippene har gnagd merker på innsiden av dekslene. Den nye kammen har et par millimeter høyere løftehøyde, så da måtte jeg bestille nye, ekstra høye toppdeksler. I tillegg er det ikke med vippearmer på mikke-mus toppene, og de jeg har fra originaltoppene er ikke solide nok til høy løftehøyde og store ventiler. Da ble det også bestillt nye rollertip-vipper - disse har bare rulle mot ventilene, men koster 1/4 av hva rullevipper koster. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Må komme meg ut med kameraet i morgen... Var og kjøpte "nye" topper i dag... :D Nyoverhalte topper med nye rustfrie ventiler, 5000 kr...hadde gitt 8000 uten å nøle, men... :) Men jeg har fått dårlig nytt... 240 er ikke beregnet for å gå med V8...den tåler ikke momentet...jeg så en som var bygd opp av volvo på Hamar en gang på 80-tallet med original 350-motor, den SÅ man at var rammskeiv... :deng Hva koster et godkjent bur? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 tror http://www.pedersens-racing.no selger godkjente bur fra 2400kr men jeg har hørt at det er dårlig passform på de.... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Litt forskjell på nye og gamle topper... bildene er trykkbare. ---- Bilder av monterte headers: (fortsatt trykkbare) Flere bilder finnes her: galleri EDIT: Nå virker bildene... blah Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 tror http://www.pedersens-racing.no selger godkjente bur fra 2400kr men jeg har hørt at det er dårlig passform på de.... Er det noen som har bilder av et bur fra pedersen montert i 240? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 ser bra ut dette!!! var ikke store plassen headersene tok! hvor lang tid har/skal du brukt/bruke på prosjektet? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Tja, jeg har jobba litt med motoren tidligere, men alt det som er gjort (motor, demontering, delesanking, sveising, osv) er vel 100 timer kansje? Det er et GROVT overslag, avrundet oppover... Har vel igjen det dobbelte, hvis ikke firedobbelte...det er ikke mye rust på bilen, men jeg har bortimot null peiling på rustsveis... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Lenge siden du har skrevet her.. hva skjer? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Jeg har lekt flyttebyrå... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Har fått gjort litt igjen, nå... har montert topper og vippearmer, justert ventiler (dritenkelt!) og litt anna plukk. Har også funnet ut at jeg må ha ny svingningsdemper, den gamle hadde delt seg og hadde fått slitespor der simmeringen har gått. Bilder kommer en av de påfølgende dagene. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 "En av de påfølgende dagene" er tydeligvis i dag... :) Nå mangler jeg svingningsdemper og monteringsdetaljer til toppdekslene. LITT bling-bling må da jeg også ha...disse er bare tørka av med hånda... Litt dårlig bilde, men skal man først ha gasser, skal man ha en som klarer 715 cfm.... :D Ledningen er til el. chocke. Større bilder her: http://www.nmhm.no/gallery2/main.php/v/hans/Volvo/V8ombygging/motor/ Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Nå har jeg oppdatert innkjøpslista i første post... huff... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 WÆÆÆÆ!!!! Krise... Jeg lå under prosjektet før helgs for å se på hvordan jeg skulle løse problemet med giroverføring, da så jeg noen buler i tectylen...RUST, MASSE RUST! Den "grundige" rustsjekken jeg utførte av gulvet var fra innsiden av bilen + at jeg så på kanalene... Dette gjør at jeg vurderer flere løsninger, og vuderinger mot tidligere plan: * Finne meg en billig amerikaner fra sent på -70tallet eller fra en gang på -80tallet uten/havarert motor/gir, men ok chassi. + enkelt å "bygge" - ikkenoe rot med godkjenning + ingen flere dyre deler + plass - ikke spesielt nok - ingen sleeper - vanskelig å finne * finne meg en 7 eller 9 serie volvo med defekt motor/gir og ok chassi + plass + litt mer moderne (ihvertfall 9-serie) - vanskelig å finne Det som kansje kunne vært mulig var om jeg hadde fått tak i et påbegynt proskjekt som noen ha gitt opp. Dvs en rustfri 240 eller en som rusta er tatt på, men som vanlig er det "umulig" å få tak i når man trenger det... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.