Gå til innhold

Hvor bør jeg handle solfilm, og hvor mye bør jeg sote vinduene?

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Montering av film bør foregå i pluss-grader. Ikke begynn når det er minus ute. hehe. 10+ er en fin temperatur, er det varmere går det også bra. Ta å vask rutene dine bra, ta en svamp og ta såpevann utover rutene. (Ta først å legg på filmen, for så klippe den til ruta) Etterdu har klippet til filmen tar du på såpevann med en svamp, og drar av den beskyttelsen som ligger på limet på filmen. (Pass på å få riktig side inn:p) hehe. Kan være lurt å begynne i et hjørne, og presse boblene ut til kantene. Jobbe deg innover. Å være to under et slik prosjekt er et must. En til å holde og en til å dra utover ;) (Her gjelder det en ting; øvelse gjør mester!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sota ruter maaange ganger og har etterhvert lært meg med forsøk av flere typer filmer at, bilextra sin store rull til 198 er mer en god nok. Blir ikke ripete av å sveive vindu opp og ned. og er enkel å sette på. Ikke kjøp svart sot, helt jævelig å ta av og sette på+ at det ser ut som harrybil med engang. Grå er veldig fin synes jeg da.

 

Liten Guide:

Ja du må ta ut vinduene!

 

1: Vask rutene med hvitesprit

2 Tørk helt reint, sjekk mange ganger. Må ikke være noe støv eller papirrester på ruta

3: legg sotefilmen oppå ruta, klipp til litt for stor bit.

4: Vann ruta, med zalo, ikke bruk grønnsåpe. Grønnsåpe er for fettete og går ikke bort når du skal "skrape den vekk"

5: vann filmen, 2mannsjobb<-viktig, en drar av plasten og en vanner hele tiden så det ikke blir fingermerker el lignende.

6 legg filmen oppå ruta, grovkut med veldig skarp kniv.

7: Dra ut vannet med en ordenlig gumminal, plastnalen som følger med lager ofte stygge riper. Kjøp en liten nal på 10cm uten håndtak, de er utrolig fine.

8: Kutt til kantene, legg tommelen på kanten av ruta og støtt kniven med pekefingren, så får du et fint kutt rundt hele på ca 3mm så filmen ikke flerrer av med en gang du er ferdig. La ruta ligge på et gølv med varmekabler eller i sola et par timer. Det kan oppstå bobbler som ser stygge ut. Det gjør ikke noe, for når vannet tørker forsvinner disse. kan ta opptil en uke! Husk å dra ut vannstriper under tørkeprosessen.

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viper_TsX: Takker for råd Thor :)

 

en_sei: Har hørt om det trikset ja, mulig jeg bruker det :)

 

mexxor: Jeppz, blir nok til at jeg gjør det hjemme i stua... :P

 

Fres: Printet faktisk ut det du skrev nå, så har jeg det til monteringen :)

Hva bør jeg gjøre om jeg ikke finner en slik "nal" da? Den som føler med ser litt skarp ut :P

Finner vel noe som kan brukes her hjemme :)

Husker vel ikke hvilket merke du handlet på bilxtra? Sikkert noe av det samma de selger hos mekonomen :)

Takker for en flotters guide ;-)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp!:D må jo se amatør vs amatør hehe babyhmm?

blir nok til at jeg må legge på mitt, på nytt hehe:P

haha :) Skal slå deg, så jeg skal nok ikke behøve å legge på ny film iallefall ;)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil komme med et godt tips!

 

UNNGÅ alt som heter cd-cardic, biltema, bilextra sin solfilm, og kjøp heller kvalitetsfilm først som sist, det kommer du til å ha igjen for senere, tro meg...!

 

Et tips til bra solfilm for god pris, er denne nettsiden: http://www.solfilmhalvpris.dk

 

de leverer sunguard/solarguard solfilm, og det er ingen søppelfilm sammenlignet med de andre filmene som blir nevnt... har selv prøvd biltema, cd-cardic, torshov filmene, og makan til jallafilm skal man lete lenge etter... ripete og fælt etter et par runder opp og ned med ruta, samt at den kan ha en tendens til å løsne fort i kantene...

 

Kvalitetsfilm som f.eks sunguard/solarguard behøver ikke å koste så mye mer en et par hundre kroner mer enn jallafilmen man får kjøpt rundt omkring... ga selv 88,- + mva for meteren til min bil, dette var av merket sunguard, 35% styrke i 50 cm bredden... har hatt solfilmen i snart 1 år, finnes ikke EN ripe på noen av vinduene etter mye opp og ned med rutene...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår