Gå til innhold

Subkasse og forsterker - Hjelp, hva skal jeg kjøpe?

Ranger emnet


Gran

Anbefalte innlegg

Klarer rett og slett ikke bestemme meg for hva jeg skal kjøpe.

 

Har klart og komme fram til at det beste for min del er nok en ferdig kasse, som bare må monteres i bilen. Bygge kasse selv tror jeg blir bare tull..

 

Jeg har ikke så store krav, skal vel egentlig bare ha litt mer trykk i bilen.

Litt problematisk da det er en sedan kanskje, men det er et hull midt i hattehyllen, så jeg ser for meg at kassen bør være portet opp mot hatthyllen for, så får jeg kanskje noe av trykket inn der?

 

Jeg har sett mye på Denne pakken, men jeg klarer ikke helt og bestemme meg.

 

Kan noen hjelpe meg litt på vei?

 

Maks pris, 3000,-

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt problematisk da det er en sedan kanskje, men det er et hull midt i hattehyllen, så jeg ser for meg at kassen bør være portet opp mot hatthyllen for, så får jeg kanskje noe av trykket inn der?

 

Det holder ikke med bare portene opp mot det hullet i hattehyllen.

Bassreflekskasser baserer seg på et prinsipp der det er summen av lyden fra elementet og refleksrøret som gjelder.

Prøv heller å finne en trykkammerkasse og rett elementet mot hullet, og tett gjerne rundt elementet.

Alternativt kan du gå for båndpasskasse der all lyden kommer i gjennom refleksrøret.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer rett og slett ikke bestemme meg for hva jeg skal kjøpe.

 

Har klart og komme fram til at det beste for min del er nok en ferdig kasse, som bare må monteres i bilen. Bygge kasse selv tror jeg blir bare tull..

 

Jeg har ikke så store krav, skal vel egentlig bare ha litt mer trykk i bilen.

Litt problematisk da det er en sedan kanskje, men det er et hull midt i hattehyllen, så jeg ser for meg at kassen bør være portet opp mot hatthyllen for, så får jeg kanskje noe av trykket inn der?

 

Jeg har sett mye på Denne pakken, men jeg klarer ikke helt og bestemme meg.

 

Kan noen hjelpe meg litt på vei?

 

Maks pris, 3000,-

 

Den kassa du linker til er bandpass kasse med 4 porter, om du går for den, setter porter igjenom dette hullet du snakker om så bør det bli likt for alle portene.

trur du vil få nok trøkk av den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sette porter som "møter" portene som kommer opp av kassen som går videre opp av hattehylla, er det en god idé? eller vil det komme masse ulyder?

lurer litt på dette selv også.

hvis dere ikke forstod kan jeg ty til en tegning i paint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sette porter som "møter" portene som kommer opp av kassen som går videre opp av hattehylla, er det en god idé? eller vil det komme masse ulyder?

lurer litt på dette selv også.

hvis dere ikke forstod kan jeg ty til en tegning i paint.

 

Da har vi nok tenkt samme tanke, men vil det fungere?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok tenkt samme tanke, men vil det fungere?

 

 

Hullet i hattehylla må jo være større en portene i kassa, og hulle bør ikke ha rør. (pynte ringer må du selvsagt ha)

 

 

Hadde heller finni en banpass kasse med maks 2 porter, og så hadde jeg lagd hull i hattehylla som er 2 - 3cm større diam en disse porta og kun hatt port pynte slister i hattehylla, og latt de hulla være rett over bandpass portene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hullet i hattehylla må jo være større en portene i kassa, og hulle bør ikke ha rør. (pynte ringer må du selvsagt ha)

 

 

Hadde heller finni en banpass kasse med maks 2 porter, og så hadde jeg lagd hull i hattehylla som er 2 - 3cm større diam en disse porta og kun hatt port pynte slister i hattehylla, og latt de hulla være rett over bandpass portene.

 

Hvor finner jeg noe sånt da?

Føler at jeg har sett overalt nå. helpme

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg noe sånt da?

Føler at jeg har sett overalt nå. helpme

 

 

Ser ut som ferdig kasser med doble suber har 4 porter, men hva med å lage 4 hull da?

 

Snakk med noen av firmaene her, så kanskje du får måla mellom portene, slik at du kan lage en papp plate for å se hva du har plass til.

 

Alt, er jo å latt alt spille i bagasjen, og ha store hull i hatte hylla, med pynte ringer og deksel (høyttaler grill eller noe)

 

Men det absolutt beste, var om du fikk tak i 2 suber, og bygd bandpasskasse, med en god port, som du sender opp i hatte hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ferdig kasser med doble suber har 4 porter, men hva med å lage 4 hull da?

 

Snakk med noen av firmaene her, så kanskje du får måla mellom portene, slik at du kan lage en papp plate for å se hva du har plass til.

 

Alt, er jo å latt alt spille i bagasjen, og ha store hull i hatte hylla, med pynte ringer og deksel (høyttaler grill eller noe)

 

Men det absolutt beste, var om du fikk tak i 2 suber, og bygd bandpasskasse, med en god port, som du sender opp i hatte hylla.

 

Det er et rimelg stort hull, det vil dekke de to i midten og store deler av de to ytterste.. Bør ikke det være greit nok?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en titt i ryddesalget vårt. Vi har en monoblokk og noen båndpasskasser fra Fusion med syke rabatter. Vi har også en komplett basspakke med forsterker, kasse med basselement og kabelsett. Her får du mye lyd for pengene:)

 

Pakken din med forsterker, kasse med basselement og kabelsett så ikke så dum ut, hadde det bare vært med 2x12", kan like godt bruke plassen som er fremst, når man først begynner liksom.

 

Uansett, tusen takk for forslag. :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken din med forsterker, kasse med basselement og kabelsett så ikke så dum ut, hadde det bare vært med 2x12", kan like godt bruke plassen som er fremst, når man først begynner liksom.

 

Uansett, tusen takk for forslag. :)

Jeg vil anbefale deg å se på FE-300D monoblokka og FEW-12BP eller FEW-210BP, disse kassene spiller utrolig bra sammen med den monoblokka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår