nnnneh Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Hvor kan jeg få tak i dette? noe som PASSER til 240 turbo. JT gjør det ikke (annen turbo, annen plassering). Lurte på svendsen eksos om de kunne ha laga til noe sånt uten at det koster allverden. Planen er flexirør fremme og så skru eksosanlegget fast i karosseriet med noen passe stive gummiforinger. sånn at eksosanlegget kommer så langt bort fra bakken som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Rustfritt er det vel stort sett bare Ferrita som leverer til 240 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Ferrita er jo gull da:) Men det koster jo flust av $$$ åsså da:p hehe:) Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Ja.. ferdig laget. men det koster 6195 pluss frakt. og da uten katalysator og heller ikke tilpasset for lambdasond. og da er det ikke meningen at det skal skrus fast i bilen med flexibelt rør mot motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Svendsen i Bergen sveiser iallefall ikke rustfritt. Ellers, rustfri eksos må du nok regne med iallefall 6000kr for. Er vel bare Ferrita som lager ja, men.. Hvor lenge lever ikke et JT anlegg? Og å tilpasse det hos svendsen koster deg nok ikke mye $$.. De lagde jo custom collector for 1800kr til meg. (2 x 2.25" som samles i 1 x 3"). Da var det snakk om en del "form" på rørene, samt de stod jo for rør, monteringsdetaljer, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 http://www.bilens-eksosanlegg.no/ Gode erfaringer med de, verdt å sjekke om det ikke blir for langt unna. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 prøv http://www.rakaror.o.se. har rustfritt billigere enn ferrita. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Svendsen i Bergen sveiser iallefall ikke rustfritt.Ellers, rustfri eksos må du nok regne med iallefall 6000kr for. Er vel bare Ferrita som lager ja, men.. Hvor lenge lever ikke et JT anlegg? Og å tilpasse det hos svendsen koster deg nok ikke mye $$.. De lagde jo custom collector for 1800kr til meg. (2 x 2.25" som samles i 1 x 3"). Da var det snakk om en del "form" på rørene, samt de stod jo for rør, monteringsdetaljer, etc. er en del grommere med rustfritt en det er med et jt anlegg også da.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 er en del grommere med rustfritt en det er med et jt anlegg også da.. Lurte på svendsen eksos om de kunne ha laga til noe sånt uten at det koster allverden. Svendsen tar vel rundt 5-6k for custom eksos, i ruststål, mener jeg å huske. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Svendsen skulle ha 3000kr bare for å lage en 3" downpipe.. ehhh glem det! Svinedyr gjeng di folka:scared skal aldri sette min fot nedpå dær igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Åssen motor har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Åssen motor har du? Motor fra en 940 mener jeg på å huske han sa da jeg møtte på han i dritfylla:p Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Åssen motor har du? '97 B230FK med Garrett T3/04 hybrid. JT lager ingen ting som passer noe særlig. Dessuten vil jeg ha rustfritt, fet lyd og så ruster det ikke... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Er vel bare å kjøpe et JT anlegg og heller modifisere downpipen, hvis det er plassformen til JT anlegget du er bekymret for. Lever lenge de anlegga der. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Eneste grunnen til at JT (og ingen andre anlegg) ikke passer er at oljefilteret sitter i veien. Det problemet kommer hvis man monterer en turbomotor fra 87 og nyere. Er bare å modifisere litt på downpipen det. Har hatt et JT anlegg siden 2000, og er bare antyding til litt rust på det;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.