Gå til innhold

Laser varsler

Ranger emnet


snurrebass

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen her har noen erfaring med laser\radar varslere...? Har prøvd en og annen , men har intrykk av at de gir beskjed akkurat når de måler og da er det jo for seint........

Hadde en gang en laser forstyrer, men den pep i hytt og pine... Kunne ikke stole på den.....:mad:

 

Er det kanskje kun de beste på markede som er gode nok??

 

:confused:

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by snurrebass

Lurte på om noen her har noen erfaring med laser\radar varslere...? Har prøvd en og annen , men har intrykk av at de gir beskjed akkurat når de måler og da er det jo for seint........

Hadde en gang en laser forstyrer, men den pep i hytt og pine... Kunne ikke stole på den.....:mad:

 

Er det kanskje kun de beste på markede som er gode nok??

 

:confused:

 

Har hørt noe snakk om de... Og at de registrer når poli10 skyter laser på bilen forran... Da rekker du å bremse... Men er det deg dem skyter på så er det jo forsent!?!

Sjefen min på jobben har det og han ser at den har reddet han mange ganger???

 

Radar varsler er blir mer til å stole på, ettersom en radar stråler i et større område en den måler i.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

 

der kan man enten kjøpe... laser varsler...politiradio....... eller...

 

avfallskvern??? :hvaskjera

Det vel en helhets pakke da. Kjøp alt og du er sikret at en ikke kommer til å betale en eneste bot resten av livet. Pga er du så uheldig å får en bot så kast den i kværna... heheheh

 

Alt i et kitt :D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

 

He he, litt snodig det ja ;) Men les testene og omtalene av denne, har blitt testet av politiet og NRK, (kan laste ned en filmsnutt av testen, som ble vist på NRK) den funker definitivt. Og i og med at det ikke bare er en varsler, men også en jammer, så rekker du å bremse ned.

 

JEss! Den så bra ut... lurer på om det hjelper med 2 x jammere?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en type plastplate til å ha over skiltet som fordeler lyset fra blitzen slik at det er umulig å se skiltet.

Var det ikke Pitstop eller noe de heter, de hadde i hvertfall stand på Vålerbanen. Blå M% og Sølv M3 + Blå A3?. Han med M3`n hadde i hvertfall montert plastplate og i tilleg en laser blinder og han har ikke fått bøter med det enda(sa han da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

 

der kan man enten kjøpe... laser varsler...politiradio....... eller...

 

avfallskvern??? :hvaskjera

 

Han som driver Top Gear er naboen min, tror han driver firmaet mest som en bigesjeft. Men han er en ordentlig og seriøs kar og påstår at laservarsleren virker.

Han flyr også helikopter så kanskje jeg kan få lurt han til å fly når de skal filme Getaway in Oslo ;) noe jeg tviler på......

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle den plastsjermen hindre vanlig blitz og.. for jeg tok bilde av den pitstopp m3`n og der så man skiltet.. men jeg så også at det var vanskelig og se skiltet fra siden... kansje det er det som gjør at han ikke blir tatt i fotoboks? fotoboksene tar vel bilder litt på skrå vel??

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en blender montert fronten på porscha når jeg bodde i USA, tror det er en lidatek ...

Porsche folka der borte sa at den funker, men jeg jeg fikk (heldigvis) aldri testet at det fungerer i virkeligheten..

Tror at resultatene til en viss grad er avhengig av hvor og hvordan den er montert.

Min laserblender vil blende i 3-5 sekunder etter at laseren er oppdaget. Det betyr vel at man får begrenset tid til å bremse ned dersom man "skytes" på kort hold i lavere hastighet.

Så fort den begynner å hyle, så må man bremse ned kraftig...

Tror at man også bør slå av blenderen så fort man har bremset ned, regner med at pol10 blir pissed dersom de ikke klarer å få til noen måling i det hele tatt.

 

Siden jeg kjører så pent og forsiktig nå som jeg er tilbake i Norge ( det vidunderlige landet med moralister og skyhøye avgifter og bøter ), så ligger selvfølgelig blenderen trygt forvart i garasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår