Gå til innhold

hvordan ser egentlig denne bilen ut?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor får du tak i det? Jeg har drevet å sjekket litt, men ikke funnet noen spesiell informasjon om turbo til verken sebring eller stratus. Vet du noe om det?

 

Har egentlig ikke peiling... Men jeg har hørt om flere som har fått turbo på Stratus :rolleyes:

 

Jeg skal gå til http://www.svendsen-eksos.no/ og få de til og lage manifoil til meg... De lager det du så og si ber om... :respect hehe... :thumb

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke peiling... Men jeg har hørt om flere som har fått turbo på Stratus :rolleyes:

 

Jeg skal gå til http://www.svendsen-eksos.no/ og få de til og lage manifoil til meg... De lager det du så og si ber om... :respect hehe... :thumb

 

får alt.. og da mener eg virkelig alt viss du går inn på http://www.modernperformance.com de har om du ikke finner sebring eller stratus så sjekk 95-99 neon sohc er samme motor..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Chrysler Status er jo en kjent bil på veiene i Norge. Stratus er en bil hvor man får svært mye for pengene ved et kjøp, men til gjengjeld må man påregne noen kostbare reparasjoner underveis. Sebring er den nye utgaven av Stratus, og rent designmessig er den ganske så annerledes både utvendig og innvendig.

 

Egentlig er det bare her i norge vi har hatt feil navn. Både den gamle Stratusen og den nye Sebringen har vært kjent som søstermodellene Dodge Stratus og Chrysler Sebring i USA. Selv om mange derfor oppfatter det som en helt ny bil, er det bare at 2. generasjon endelig heter det samme som i USA. :)

 

Caben går det faktisk en del av, siden dette er en ganske greit priset doning til å ha såpass med plass og utstyr som den har.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har cheers

 

Hva felger er det du har???

 

DOTZ Las Vegas heter dem. 8x18" med 225/45R18. Er så utrolig trangt bak, så det er umulig å ha på noe bredere uten av det subber. :(

 

Forøvrig en LX modell med skinninteriør samt option stereoanlegget med 120W forsterker under setet, 6x9" bak, 6,5" foran og diskant i dashbordet.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOTZ Las Vegas heter dem. 8x18" med 225/45R18. Er så utrolig trangt bak, så det er umulig å ha på noe bredere uten av det subber. :(

 

Forøvrig en LX modell med skinninteriør samt option stereoanlegget med 120W forsterker under setet, 6x9" bak, 6,5" foran og diskant i dashbordet.

 

De var råe!!!!! Finnes de i 19"???

 

Jeg skal ha 19" felger på min Stratus og jeg tror de felgene du har blir konge med stylingen jeg skal ha!!! cheers

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes kun som 7x17 8x17 8x18 9x18 desverre... Har en følelse at 19" blir litt for stort hvis du velger felger som har tynne eiker - blir nesten som om den lister seg rundt på stylter.

 

Eneste jeg trenger nå, er mer power i bilen. Har så mye andre prosjekter på gang, så det spørs om jeg i det hele tatt får begynt på denne.. :( Hvis du kommer over et sted som selger cold air intake til Sebring 2.0, så si ifra! Til nå har jeg bare funnet svadagreier.. ser ut som om jeg må lage sjøl. :(

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes kun som 7x17 8x17 8x18 9x18 desverre... Har en følelse at 19" blir litt for stort hvis du velger felger som har tynne eiker - blir nesten som om den lister seg rundt på stylter. :(

 

Oki... Da får jeg se om jeg finner noen felger som ligner bare i 8x19" eller 9x19" for de felgene var RÅ!!!!!!!!!!!! :pray

 

Helt enig... felger med tynne eiker skal være på japse biler og ikke på AM eller Tyske biler :iconsm

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg jobber med har jo sebring i cupe versjon.. den er faktisk meget stilig! syns den er finere enn vanlig sedan!

eneste dumme med sebring er dette, for liten motor og FWD!

hehe..

 

Ja de er pen de å... Men spør du meg så er det stor nok motor i den siden det er en familie/Business bil og og ikke en sportsbil... Og så får du den jo med V6 å :???:

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har -95 sebring coupe, har hatt -95 stratus, og har prøvd å forstå hva dette er for noe, men det er ikke lett å holde tunga rett i munnen...

 

Etter år 2000 veit jeg ingen ting, men fra -95 er som følgende:

 

-Chrysler lisensproduserer eclipse og galant for USA markedet og selger de som mitsubishi.

 

-Samtidig lager de dodge stratus og chrysler cirrius, som er en "rein" chrysler modell, men ser sitt snitt til å benytte enkelte mitsu deler i drivverk+at de bruker den velkjente 2,5 liter seksern som største motor, dette antagelig for at dems egen 3,3 liter er for svær.

 

-Til europa markedet gjør dem noe stunts, tror dem putter chrysler grillen på dodgen og selger den som chrysler stratus...

 

-Samtidig av en eller annen grunn ?? så lager dem sebring sedan og sebring cabroilet som er bemerkelseverdig lik stratus/cirrius, eneste forskjellen er at her bruker dem komplett understell fra galant.

 

-Samtidig så forlenger de en eclipse å setter den på et galant understell, og da fødes dodge avenger.

 

-Mens avenger er rimelig sporty så ønsker de en mere komfertabel likedann bil, da tar de en avenger å mjuker opp understellet og setter på en "fake" grill ala stratus..... og da fødes sebring coupe...

 

-For å gjøre forvirringen komplett så er det nesten ikke en eneste del som er felles mellom sebring coupe på den ene siden, og sedan/cabroilet på den andre, samt stratus på den tredje

 

Litt tung å fordøye..... -tror jeg overlater til noen andre å forklare historien etter år 2000, men kan fortelle at 2,0 liters 4er til sebringen faktisk er "rein" USA, har dobble kammer, og gir ca. 150 hk.-veit ikke om neon fåes med denne motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har -95 sebring coupe, har hatt -95 stratus, og har prøvd å forstå hva dette er for noe, men det er ikke lett å holde tunga rett i munnen...

 

Etter år 2000 veit jeg ingen ting, men fra -95 er som følgende:

 

-Chrysler lisensproduserer eclipse og galant for USA markedet og selger de som mitsubishi.

 

-Samtidig lager de dodge stratus og chrysler cirrius, som er en "rein" chrysler modell, men ser sitt snitt til å benytte enkelte mitsu deler i drivverk+at de bruker den velkjente 2,5 liter seksern som største motor, dette antagelig for at dems egen 3,3 liter er for svær.

 

-Til europa markedet gjør dem noe stunts, tror dem putter chrysler grillen på dodgen og selger den som chrysler stratus...

 

-Samtidig av en eller annen grunn ?? så lager dem sebring sedan og sebring cabroilet som er bemerkelseverdig lik stratus/cirrius, eneste forskjellen er at her bruker dem komplett understell fra galant.

 

-Samtidig så forlenger de en eclipse å setter den på et galant understell, og da fødes dodge avenger.

 

-Mens avenger er rimelig sporty så ønsker de en mere komfertabel likedann bil, da tar de en avenger å mjuker opp understellet og setter på en "fake" grill ala stratus..... og da fødes sebring coupe...

 

-For å gjøre forvirringen komplett så er det nesten ikke en eneste del som er felles mellom sebring coupe på den ene siden, og sedan/cabroilet på den andre, samt stratus på den tredje

 

Litt tung å fordøye..... -tror jeg overlater til noen andre å forklare historien etter år 2000, men kan fortelle at 2,0 liters 4er til sebringen faktisk er "rein" USA, har dobble kammer, og gir ca. 150 hk.-veit ikke om neon fåes med denne motor

Glemte å si at 4er`n er lik bortsett av toppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår