Gå til innhold

4x4 på golf - oppsummer meg

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min ryggelysbryter er gåen.. dette gjør at den ikke går på alle 4 i reverse!

skal kjøpe ny, og den kommer på 600,-

 

Niice,,, hvor er det den sitter??

 

Jeg vil si at 600kr er verd for å få 4x4 i revers ;)

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdiffen på min tror jeg synger litt på siste verset. Blir nok til at den byttes nå i sommer. Det kommer ett smell noen ganger når jeg rygger og setter bilen i gir igjen. Ganske ekkel lyd. Smeller i hele bilen:(

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man finner utav denne bryteren, skal det ikke da teoretisk være mulig å mekke en egen bryter inni bilen for diffsperr? Lurer på hva som vil ta kvelden da..

 

Jeg tenker også en del på å anskaffe meg en synchro golf, men er litt i tvil hvilken versjon jeg skal gå for. Ikke så gøy å få gang på 16vt motoren og blåse girkassa/diffen første uka.

 

Hva er økonomisk og driftsmessig beste løsning av G60 kasse med peloquin diff eller komplett synchro drift, når motoren nærmer seg 350hk? (urealistisk tall, men det gir en peilepinn)

 

- trion

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man finner utav denne bryteren, skal det ikke da teoretisk være mulig å mekke en egen bryter inni bilen for diffsperr? Lurer på hva som vil ta kvelden da..

- trion

 

Det er ikke måten å gjøre det på, nei. Det er slik at fordelingskassen funker som ett girsykkelnav om du skjønner. Når du setter den i revers er det ingen tak. Derfor du må aktivere den sperren når du rygger for å få 4x4. Du vil nok bare ødelegge om du har den sperren inne når bilen står i gir.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man finner utav denne bryteren, skal det ikke da teoretisk være mulig å mekke en egen bryter inni bilen for diffsperr? Lurer på hva som vil ta kvelden da..

 

Jeg tenker også en del på å anskaffe meg en synchro golf, men er litt i tvil hvilken versjon jeg skal gå for. Ikke så gøy å få gang på 16vt motoren og blåse girkassa/diffen første uka.

 

Hva er økonomisk og driftsmessig beste løsning av G60 kasse med peloquin diff eller komplett synchro drift, når motoren nærmer seg 350hk? (urealistisk tall, men det gir en peilepinn)

 

- trion

 

Det er bare snakk om sperre på mellomakslingen ikke i bakstilling.

Og denne fungerer bare i reverse. Så det er påengløst.

 

 

Syncro golf ble bare levert med 98 hk vanlig versjon og g60 syncro. Her er det vel ikke noe tvil om du skal ha 16vt så må du ha g60 drivverk også da med tanke på bremser.

 

 

Du bør uansett ha diff brems fremme om du har syncro eller ikke når du har så pass mye hk.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare snakk om sperre på mellomakslingen ikke i bakstilling.

Og denne fungerer bare i reverse. Så det er påengløst.

 

 

Syncro golf ble bare levert med 98 hk vanlig versjon og g60 syncro. Her er det vel ikke noe tvil om du skal ha 16vt så må du ha g60 drivverk også da med tanke på bremser.

 

 

Du bør uansett ha diff brems fremme om du har syncro eller ikke når du har så pass mye hk.

 

Syncro ble levert med 90hk.

 

Men finnes det orginal GTI syncro, eller er alle ombygd?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syncro ble levert med 90hk.

 

Men finnes det orginal GTI syncro, eller er alle ombygd?

 

Jeg har syncro med K-Jet og 90 hester..Men min har katalysator og er bruktimp i 96,så mulig det er andre motorer til disse..

Har hvertfall aldri hørt om GTI syncro..Jeg har akkurat bygget om min til nettopp det ;)

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syncro med K-Jet og 90 hester..Men min har katalysator og er bruktimp i 96,så mulig det er andre motorer til disse..

Har hvertfall aldri hørt om GTI syncro..Jeg har akkurat bygget om min til nettopp det ;)

 

Hehe, niice,,, gjort nå med girkassa da?

 

min har også kat, men den er plutselig blitt borte :D:D

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, niice,,, gjort nå med girkassa da?

 

min har også kat, men den er plutselig blitt borte :D:D

 

Har ikke gjort noe med girkassa,bare fått på ny clutch og trykkplate,så får vi se hvor lenge den holder...Er en litt oppsprita 8v som står i nå,så rundt 125 hk tror jeg den skal tåle...

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe med girkassa,bare fått på ny clutch og trykkplate,så får vi se hvor lenge den holder...Er en litt oppsprita 8v som står i nå,så rundt 125 hk tror jeg den skal tåle...

 

aha,, er jo 8v i min,,, tro hvor mye man får ut av en litt sprekere kam?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår