Gå til innhold

Citroen Berlingo o.l, erfaringer?

Ranger emnet


kennyo

Anbefalte innlegg

Den forrige tråden gikk i dass, så her var spørsmålet mitt en gang til:

 

Har en kvinnelig bekjent som fikk trøbbel med å starte sin 2004 modell Berlingo m/bensinmotor. Var der ikke selv, så jeg har kun hennes beskrivelse av hva som skjedde:

 

Setter nøkkelen i tenningen, prøver å vri om, og det kommer en pipelyd. Starteren reagerer ikke, og det kommer et eller annet varsellys opp (hun sjekker dette i instruksjonsboka, uten å bli noe særlig klokere av det...)

 

Forslag til hva som er galt? Er det noen andre som har hatt liknende problemer? Det kan også være interresant å høre deres erfaringer med Berlingo generelt. Har hørt mye forskjellig om dem, noen er kjempefornøyd, andre det stikk motsatte....

 

 

 

Fikk et svar, men kan godt få flere, jeg vil også gjerne vite om det er noen som har erfaringer med Partner, Kangoo o.l. Er på jakt etter en 2-seter som ikke er for dyr, men likevel har masse praktiske løsninger (f.eks. skyvedør på siden er jo knall!)

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte på en litt flåsete måte i sted-med mindre du får tidenes kjempedeal-ikke kjøp Partner/Berlingo, det er rett og slett en utrolig dårlig blikkboks! Jeg var veldig fornøyd da jeg fikk solgt min Berlingo til tross for litt over 30000kr i tap på 3/4år.

Om du absolutt må ha en pizzabil, kikk på VW Caddy eller Ford Courier, begge virker som greie varebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke på driftssikkereheten til VW heller, men kanskje jeg er på bærtur? Ford klinger heller ikke så bra ang. driftssikkerhet i mine ører, men kanskje jeg tar feil der og? Har hatt Yaris Verso før, men vil ikke ha sideåpning på bakdøra. Hva med Fiat Doblo eller Renault Kangoo? Er dette samme møkka? Kresen, den skal jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Kangoo-postbil på jobben og vil si det er en helt grei bil. Du får den sikkert bedre utstyrt enn det jeg kjører, men det er biler som får gjennomgå hver eneste dag og de holder lenge med hard kjøring. Kjør den pent så funker den vel for alltid :p

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som startsperra tuller med henne...

Synes selv at berlingo er en av de bedre pizzabilene/små varebiler. Det er ihvertfall den eneste som har gode kjøreegenskaper!

 

Hilsen tidligere citröen-mekaniker....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet på en 2000/2001 modell berlingo på jobben, diesel utgave... var en sikring som var gåen! Denne var i dette tilfellet plassert bak en plate/luke på førersiden, under rattet, sammen med en haug med andre sikringer. Var litt tull med kablene til cd-spilleren, som fra tid til annen førte til at det ble jordings feil. Hver gang dette inntraff, røk denne sikringen, som igjen utløste startsperren.

 

håper kanskje dette kan være til hjelp!

 

ha en fortsatt fin påske!

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar! Likte Kubistar'en, men er ikke Nissan og Renault samme greia nå? Er det kun navnet som er forskjellig? Har hatt Nissan før, og er fornøyd med den jeg hadde, og dem jeg kjenner som har Nissan, er også fornøyde.

 

Til info er nå Berlingoen på verksted, det er jo en garantisak. Det er jo ikke så lett å forstå kvinnfolk som skal forklare hva feilene som de oppdaget var, annet enn at de "måtte vente på noen deler"... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår