Gå til innhold

er 528 en bra bil?

Ranger emnet

FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

Hei..

Går å lurer på en 528 97-98mod og er det noen svak heter som dukker opp når dem nermer seg 200.000km?

Register reim eller kjede? intervall på Reima?

Tiptronic girkassa.. tullball med den?

osv osv..

brodern har hatt 2x E39 å ikke vert noe tull med gir eller motor.. men greit å høre erfaringsmessig..

Har 19" fra min gamle S6 men dem passer vel helt sikkert ikke.. 5x112 oxo innpresset husker jeg ikke men..

Vh Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke hjelpe deg så mye her, men at den har registerkjede veit jeg. Også har den 5x120 og standard inpress på 20. Hender vel e39 har noen små problemer abs-sensorer og en kam-føler som gjør at bilen går rart på tomgang og kan finne på å stoppe.

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 528 er en knall bil! Har selv hatt dette, er som blir nevt her Abs sensor som er problem, røyk to på min.. men er en liten del og raskt å bytte, så bare bagatell!

Men dog ville jeg sett meg om etter en 528 med manuelt gir og ikke steptronic som jeg hadde.. Hadde et forbruk uten like.. hvertfall frustrerende da jeg hadde en 97 540ia en helg og den hadde samme forbruk ved lik kjøring, 1.3-1,5 på bykjøring og under literen på lang..

Har du manuelt gir i bilen er den ikke bare mye sprekere, men har også nesten halvliteren mindre på litern!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay okay.. takker så meget for svar..

er faren til en kammerat.. han påstår den ligger på litt over litern på blanda og 0.8 på lang kjøring...dette er da med automat :(.. får bilen for 120 med 18" BBS(orginale sådan) 235foran å 236bakdekker

Masse servicer å greier.. ganske ryddig bil.. dette er da en varebil

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om instrumentpanelet er byttet. Tekstrutene (stor kjørecomputer) i mitt røyk ved 120.000. 5500 for nytt (fikk heldigvis dekket på garanti).

Ellers er det et kjent problem at baklukene ruster på E39 touring. Sjekk nede i kantene.

BMW 530dA 04 mod

(x) BMW 528iAT 98 mod

(x) BMW 520i 89 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om instrumentpanelet er byttet. Tekstrutene (stor kjørecomputer) i mitt røyk ved 120.000. 5500 for nytt (fikk heldigvis dekket på garanti).

Ellers er det et kjent problem at baklukene ruster på E39 touring. Sjekk nede i kantene.

Rust på baklukene er vel et problem å alle bmw touring så vidt jeg veit. Mulig de nyeste ikke er så veldig plaga.

Hilsen Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har igrunn kjøpt den nå..skal hente den kl 20.00 ikke rust i koffert lokk heldig vis.. men da skal jeg sprøyte tynntechtyl inn i dørbunner å bakluke så fort som mulig..

Gratulerer på forhånd da :) Høres ut som et fornuftig forebyggende tiltak å sprøyte inn litt.

Hilsen Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på forhånd da :) Høres ut som et fornuftig forebyggende tiltak å sprøyte inn litt.

Hilsen Trond

Da er børsa i gården :).. merker bilen jager litt etter veien med 265 dekker.. ellers er den veldig fast å fin.. fulgte med kviteringer for over 40lapper di siste årene så den bør vere i skrufri stand en god beite...:)... Instrument panelet ja.. displayet er dorlig..bokstavene liksom mangler her å der.. så er vel brudd i "skjermen".. oxo får jeg ikke opna det bakluke glasset.. er en knapp undervindus spyleren på luka.. angående det displayet så er jo ikke det liv om å gjøre da man kan bare la vere å ha på den kjørecomputeren.. er verre når det skjer mere el krims krams..uuuf.. men luka er jo greit å få ordnet..

kan jo trygt legge ut link sia nå som bilen er i mitt eie..hoho..

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1041697

noe som i grunn er jævli komisk er jo atte jeg som har slengt så mye dritt om bmw faktisk kjøper en til slutt.. hmmmmmm..hehe.. bilde av bakruta på volvoen..som da er tommy som pisser på bmw..

P8170097.JPG

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider