Gå til innhold

skifte til turbo i golf g60 rallye

Ranger emnet


He||Br|k

Anbefalte innlegg

Originally posted by He||Br|k

noen som vet om det koster mye og om det tar lang tid å skifte til turbo i en golf g60 rally?

Om det er mye jobb.....

...og hvor mye sånn ca tror noen det vil koste?

 

 

Det er en god del jobb å konventere fra g-lader til turbo men ikke uoverkomelig.

 

pris messig så havner du nok fra 20k og oppover, spørs hvor mye du gjør selv.

 

send en pm til turbohavari og eller ottar dei har vel begge gjort det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Hva er det egentlig som gjør at golf rallye er så tung i forhold til vanlige g60`er??!!

 

Kristian

Er jo lagt på noen kilo i driverk da:)

 

og kanskje noen forsterkninger??

 

Men jeg vet ikke hvor stor forskjellen er jeg

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette sommeren for ett par år siden. Går greit å bygge om til turbo, men det er sinnsykt trangt bak der. vanlige turbokit til feks corrado g60 og golf g60 passer ikke. du må få laget en manifold, eller sveise om en.

 

Med T3 turbo er det akkurat plass bak der. kun noen få mm klaring til innsug og bakre motorfeste.

 

min gjorde 0-100 på rundt 6 sek. ikke ille for en bil på 1300kg.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greenrallye: ja jeg vet! Det er ikke mye plass i motorrommet!

Men, hva tror du jeg kan og burde ta ut i bilen(interiør og ellers) for å gjøre bilen lettere?

 

Har du noe bilde av rallye golfen din?

Hvor mye hk fikk du ut av å sette inn en turbo istede for en g-lader?

Golf rallye mashine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få bilen lettere er det enkleste å bare hive ut alt interiør ja. kjøp noen lette bøttestoler eller noe. org stolene veier jo litt. sparer noen kg på å hive ut alt av dørtrekk, matter, bakseter, plastikk. og såklart reservehjul og sånt dritt..

 

Skal man lette noe serlig mer enn det, så blir det å bytte ting til karbon/glassfiber. blir fort dyrt.

 

vil vel tippe jeg hadde rundt 230hk kanskje. hadde også større dyser og chip beregnet for dette. funket ganske greit.

 

gammelt bilde av bilen min:

attachment.php?s=&postid=61791

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil! Jævlig råe felger! Jeg digger helt hvite felger til rallybiler!

Hvor mye solgte du den for? Hvor mye tror du jeg kan få for min golf rallye?

Har gått 152.000 km, er noen feil på den som jeg skal fikse da! Men, ellers er den i god stand!

Tenker på heller å kjøpe meg en mazda gt-x eller en gt-r! Siden det blir ganske mye stress og penger av å gjøre min om til en turbo! Og jeg syns mazda`ene er ganske fine!

Golf rallye mashine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår