Gå til innhold

tilpassing av 5 trinns i manta 4 trinns

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Jau, gleder meg sykt til å bytte motorn i Manta 77' 1,9s min.

Alle CIH er visst like, så da er det bare girkasse valg jeg har igjen. Tenkte å enten ha 2,2i eller 2,4i, med en manta gsi 5 trinns kasse og mellomaksel. Er dette det mest ideélle for å få girspaken der den sitter originalt i en Manta GSi? Og dette vil passe best inn? Med R25 kasse må jeg vel modifisere mellomaksel, og det vil jeg helst la noen proffe gjøre isåfall.. Vet dere om noen som driver med slikt? Er det dyrt? Så har det med plassering/girspakoverføring som jeg tror blir kronglete. Har skaffa midtkonsoll fra GSi, så hadde vært tøft om det ble sånn innvendig. Foresten.. er vel ikke revers sperre på noen av disse? Og liker best at revers er oppe til venstre, slik som jeg er vant med.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Viktig at du får kasse fra Manta og ikke Rekord/Senator/Monza da alle disse har spaken ennå lengre bak.

Denne kassen er en bedre kasse en Omega kassa på mange måter.

 

Den har også reversen oppe til venstre, og en kan sette i revers uten og så klin stille slik en må på Omega kassa.

(som forøvrig har revers nede til høyre om jeg ikke husker feil)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Har prøvd og prøvd og prøvd sinnsykt lenge nå. Men fikk tak i el-tenning fra noen bekjent, men har ikke peiling på hvordan jeg monterer dette.. Skulle gjerne fått hjelp av noen i nærområdet. Er gnisten som ikke kommer. Noen nær Arendal som ville hjulpet en stakkar med å få starta 2.0e'n sin?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår