Gå til innhold

Hjelp til Stereo

Ranger emnet

hardrocx

Anbefalte innlegg

Ja, ska no snart kjøpe inn alt eg trenger til stereo.

Har på listen over det som eg vet eg ska ha:

Spiller:http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=12028&taxonomy_id=430-458

Høytalere:

Front Vdo Dayton

6*9 bak Vdo Dayton

To 10" subber Også fra Vdo Dayton

Det er det eg vet eg skal ha, spørsmålene er:

Ska eg ha en eller to forsterkere? (tenkte en til å drive subber og en til resten eller holder det med en?)

Så hvilke forsterkere ville dere anbefalt? (Ikje så alt for dyrt)

Ledinger? Hvor mye, hvilke?

og alt det andre dritet eg trenger? Hva (helst forklar hvorfor, så lærer eg kanskje noe å), linker til det og priser..

Mvh Daniel

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Men hva mener du? èn eller to forsterkere? Ska eg bare ha en og kjøre 6*9 og subbene på forsterkeren å de to forrand på spilleren?

Ja kabler og alt må også fikses..

Har vell sotte en pris lapp på Ca Maks 4000. på forsterker

Tusen takk for svar

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg har ein Kenwood KDC-7080r 45x4W cd spellar i bilen. Eg har ein forsterkar bak, som driv høgtalarar bak+ei basskasse. I tillegg har eg to små diskanthøgtalarar framme som det ikkje er plass til å koble på forsterkaren. Eg vil derfor koble dei direkte på spellaren, og bruke den som forsterkar. Når eg gjer det, får eg ikkje lyd i dei to diskanthøgtalarane. Når eg kjenner på ledningen som går ut til kvar diskanthøgtalar, kjenner eg med tunga/handa at det er signal i dei. Lurar derfor på om det kan vere innstillingar/feil med spellaren som gjer at det ikkje kommer lyd? Eg er ganske sikker på at eg har kobla rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil derfor koble dei direkte på spellaren, og bruke den som forsterkar. Når eg gjer det, får eg ikkje lyd i dei to diskanthøgtalarane. Når eg kjenner på ledningen som går ut til kvar diskanthøgtalar, kjenner eg med tunga/handa at det er signal i dei.
Har du koblet diskantene rett på spilleren uten noe delefilter imelom, har nok diskantene blitt grillet, ikke nødvendigvis utgangene fra spilleren. "Alle" diskanter må ha et delefilter tilkoblet, for at de ikke skal bli presset til å forsøke seg på mellomtone og bass, da ryker de sekundkjapt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider