Utking Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Heisann, jeg lurer på å kjøpe meg en golf 3, dette blir da min første bil ettersom jeg snart fyller 18:) Bare lurer litt på om dere golf expertene kunne gi meg noen råd?:P fks Maks km. stand, kjente problemer osv. for det første åssen er disse bilene å kjøre? Har ca 37.000kr å bruke på en bil. På forhånd takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Heisann, jeg lurer på å kjøpe meg en golf 3, dette blir da min første bil ettersom jeg snart fyller 18:)Bare lurer litt på om dere golf expertene kunne gi meg noen råd?:P fks Maks km. stand, kjente problemer osv. for det første åssen er disse bilene å kjøre? Har ca 37.000kr å bruke på en bil. På forhånd takk:) Å kjøre en bilene helt konge syns jeg... Eneste kjente problemet jeg kan komme på er rust på bakluke, det er veldig vanlig på Golf 3... Km.stand gjelder som som på alle andre besinbiler... Tipper over 200 begynner motoren å bli sliten, men med litt pleie og vedlikehold kan de jo holde mye lengre enn det da... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jeg quoter meg selv fra en gammel tråd jeg: Karroseri-Glatte karroserisider (vanskelig å fikse etter krasj) -Jevne glipper mellom dører og bakluke -fukt i lykter (spes ille i baklykter, tåkelykter) Rust -Sidevinduer bak på 3-dørs -Bakluke (underside og ved vinduslist) -Hjulbuer, spes på biler med hjulbuebreddere (GT(I), GTD) -dører -kanaler -miljølakk (spesielt Hvit, blå og rød) ikke metallic Lakk -Maskeringsteip rundt klistremerke i bakstolpen (Du finner det i bagasjerommet under/nedenfor bakluken på førersiden) vil si omlakkering og mulig dårlig lakk. Lekkasje -Takluke (sjekk ved høyttrykksvask) Svake deler -tannstaget -dørhåndtak -lav ladespenning -girkasse (sync 2-gir, giring 1-revers?, kontroller at den ikke skraper på andregiret når oljen er kald) Elektrisk -Sentrallås -vindushevere Dette er ting du kan sjekke. Personlig synes jeg Golf 3 er veldig god å kjøre. Prøv å kjøp så ny som mulig, fra 94 så kom de med airbag. Er jo alltid et pluss. Husk at det koster litt å forsikre golf, spesielt GTI. Men jeg regner med at det blir 1.8 med ditt budsjett? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jeg quoter meg selv fra en gammel tråd jeg: Personlig synes jeg Golf 3 er veldig god å kjøre. Prøv å kjøp så ny som mulig, fra 94 så kom de med airbag. Er jo alltid et pluss. Husk at det koster litt å forsikre golf, spesielt GTI. Men jeg regner med at det blir 1.8 med ditt budsjett? 1.8 er ikke noe reser akkurat, men den går bra fordet... Evt. en 1.6 etter 96 - med 101 hk... Må gå litt fremover lissom... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utking Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 blir nok en 1.8 ja, ettersom jeg har ganske stramt budsjett. Får jeg en grei golf til 37 tusen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jeg betalte rundt 30 for min, og den var god stand teknisk. Men, jeg ville heller sett etter diesel-golfene, med tanke på dagens priser på drivstoff. Du får en helt grei golf til 37 000. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Som sly sier, ikke over 200 000. Se om alle servicer er fulgt. Servicehefte. zoom har jo fin liste :) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ta en NAF-test, og få noen til å kjøre VAG-COM på den og se hva den finner.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusMannen Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Har en 97 Golf 1.6 100hk tilsalgs 142000km,4-dørs,lilla,el.soltak.s/v-dekk.eu-ok til mai-07 Pent holdt og alle servicer.Stor stereo. Dama som rægga i den så om mulig noe daukjørt pris?ca 50000kr/bud... Interresert?gi lyd..praes@hotmail.com:peace: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utking Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Du skulle vel ikke hatt noen bilder av den? Og dama di har kjørt pent med den eller?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utking Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Og forresten, noen som vet hvor mye ca pris for omlakkering av en golf 3? sånn ca normal pris, en kompis sa han kunne skaff en fyr som kunne gjøre det for 3000, han måtte bare komme ut først:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Og forresten, noen som vet hvor mye ca pris for omlakkering av en golf 3?sånn ca normal pris, en kompis sa han kunne skaff en fyr som kunne gjøre det for 3000, han måtte bare komme ut først:P Sikker på at du ikke mangler en null der? Hørtes veldig billig ut. Hadde jeg fått det for den prisen hadde jeg hatt "ny" bil for lenge siden:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Og forresten, noen som vet hvor mye ca pris for omlakkering av en golf 3?sånn ca normal pris, en kompis sa han kunne skaff en fyr som kunne gjøre det for 3000, han måtte bare komme ut først:P Kjem jo litt ann på om det skal gjøres hvit eller svart :p Det koster ihvertfall endel penger. 3000kr hørtes veldig rimlig ut :) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Pris på lakkering kan jo variere fra 500kr og opptil 100 000kr om du vil. 3000kr hørtes noe billig ut til at det kan bli så altfor bra! Spørs jo også på om du gjør grunnarbeidet selv eller ikke. Men vet om en herover som lakkerer for 10 000kr, og da gjør han grunnarbeidet (tror jeg) pluss at resultatet blir bra. Vet om flere som har lakkert hos han. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 [quote name=|Massern| Men vet om en herover som lakkerer for 10 000kr, og da gjør han grunnarbeidet (tror jeg) pluss at resultatet blir bra. Vet om flere som har lakkert hos han.[/quote] Det høres mer normalt ut, hehe :) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg