Simensg Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hei hei alle sammen!:fingers: Har en Honda Civic DX 1,6l 1997 mod. (Amerikansk) Den gule motorfeilslampen i bilen begynte å lyse så jeg dro til et HONDA verksted. Der feilsøkte de, og fant ut at MAP- sensoren måtte byttes ut. Siden bilen er amerikansk måtte sensoren bestilles fra statene. Jeg godtok dette og byttet sensoren i dag, og det ble en JÆVLIG kostbar affære. (5500 kr):( :( Lurer bare på hva denne MAP sensoren gjør, og om det var nødvendig og bytte denne?????? Hvorfor er denne delen så dyr??? :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 MAP sensor er en trykkføler i innsuget... står vel for Manifold Air Pressure hvis jeg ikke husker feil. Men var ikke akkurat billig morro synes jeg, skal være grei jobb og bytte, burde ikke ta mange timene det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s_18@CH Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Den er jo bare festet med to skruer, så det burde vel være gjort på 2 minutter å skifte den... Forøvrig kunne du nok skaffet ny sensor fra en høgger. Tror ikke det er forskjeller på amerikansk og ikke amerikansk... Siter Stephan Skogen Coupe Council Member # 39 Honda Civic Coupe EJ2.1 Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg