Gå til innhold

-Prosjekt Racærbil- Scirocco 16v Turbo!

Ranger emnet


J.Andreassen

Anbefalte innlegg

Her er altså mitt pågående leketøy/baneprosjekt!

 

Bilen er en 86 mod rocco 1.8 16v GTX, ble dengang levert med servo, el vindusheis, el speil, sentrallås, skinnseter og dørtrekk, sikkert stas det i 1986!

Var opprinnelig rød, men ble lakket i en lilla egenkomponert farge for noen år siden. Forresten tatt inn til landet som flyttegods!;)

 

Ble i '98 bygget om med G60 motor, og deretter konvertert til 8v turbo basert på G60 motoren. Stått inne i garasje de siste 3-4årene og lite brukt.

 

Den ble kjøpt av meg i juni 2005 etter at jeg forkastet Golf 1 Gr.H prosjektet mitt, satt da igjen med masser av gromme deler som gikk rett over på nyebilen.

 

Begynte med en gang arbeidet med å få bilen klar til vwaudi-club treffet på rudskogen i fjor, pillet da ut motoren og fikk ting skikkelig oppe å gå der. Byttet så hele understellet, satt på Weitec gewinde, røde polyforinger, stab stag rundtom, nye bremser rundt -bla 280mm fremme. Satt og i Sparco stoler og 4pkt belter, nytt ratt etc, etc... Moddet og på 9x16 borbet hjul, rått! Deretter åkte turen på treff med racingslicks som bagasje, gikk temmelig godt, kjekt og ligge og skubbe nye dyre biler rundt banen!;)

 

Mot høsten begynte jeg å plukke ihjel bilen igjen, motor og girkasse ble solgt, og hadde et lass med deler til 16v turbo liggende så var bare og begynne å bygge...

 

Bilder og hva som har skjedd siden kommer hvert øyeblikk!

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er et bilde fra tidligere eier. Dette er på rudskogen med g60 maskin, i 98 eller 99.

 

77502110.jpg

 

 

Bilde av motoren fra forrige sesong, 8v m/t3(ar63) turbo, kjørte vel 1.1-1.2 i boost...

 

20955bd4.jpg

 

 

Her i fra Rudskogen i juli 05, kjørte med michelin racing slicks på 7x15'' som resulterte i frekke rundetider når de omsider ble varme;)

 

d18f03ad.jpg

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre specs på prosjektet er:

 

-Hvite blinkere er kommet på!

 

Understell/Bremser:

 

-Weitec Gewinde (skal byttes ut etterhvert).

-Røde polyforinger overalt der det finnes gummi.

-OMP og Wiechers Stab stag her og der, forsterket bakstilling.

-280mm bremser foran(wilwood calipere kommer) 226mm bremser bak.

-9x16 Borbet T m/215/40 Goodyear GSD3, 7x15 på bane m/michelin slicks.

 

 

Interiør:

 

-Sparco Star stoler.

-Schrot 3pkt belter.

-Victor ratt og gir.

-Et hav av målere/instrumenter og lure knapper.

-Brannslukker(!)

-Ellers minst mulig!

 

 

MOTOR:

 

-KR blokk.

-RS2 Stempler/råder.

-S2 Innsug.

-Custom eksos manifold.

-T3/4 (50/63) turbo.

-Schrick bunnpanne (stor).

-550 bosch dyser (fra Porsche GT2).

-Custom giga intercooler.

-Racimex oljekjølesystem m/ekstra vifter.

-3bar map.

-3.5-3.8bar FPR.

-PL kammer.

-Portet/overhalt topp.

 

Ellers er motoren totalt overhalt med alle nye lagre, ringer og pakninger, samt ARP bolter.

-Eksosen blir 3toms hele veien, m/v-bånd klemmer og 1(?) potte;)

 

 

Driverk:

 

-02A kasse.

-Sinter clutch.

-Pelequin diff.

-Bygget om til vaieroverføring og hydraulisk clutch...

 

 

Har enda ikke bestemt meg for hva det blir av motorstyring, kan bli alt fra chip, megasquirt til haltec.

 

Fullt veltebur kommer og forhåpentligvis inn i farkosten til neste sesong, blir nok ikke ferdig med bilen iår vet eg:confused:

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke gjort noe særlig med dette prosjektet på noen måneder, gått litt lei og har hatt annet og bruke tid og penger på...

 

Så pr idag er iallfall motoren satt mer eller mindre sammen, mangler fortsatt bunnpannen og motorfestene så kan den settes oppi.

 

Alt interiøret et pillet ut igjen og komplett el nett fra g60 er satt i, bruker alt av knapper, speedo og duppeditter fra corrado.

 

Her litt av ledningskavet før jeg satt det i:

 

lednings.jpg

 

 

Innenfra etter at flere kilo med asfaltmatter og isolasjon fjernet og alt malt opp igjen:

 

inni.jpg

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeee... Blir nok ikke noe fres i denne før neste år, satser heller på å gjøre ting en gang og skikkelig istedet for halvgjort og halvgodt. Å få alt ferdig til sommeren har jeg gitt opp for lengst.

 

Kunne jo kastet alt sammen, men hvor tøft hadde det blitt med jalla chip, null diffsperre og rake eksosrør?

 

Er jo svært mye som må egenproduseres og moddes så har fortsatt en lang vei igjen, så skal ting testes og kjøres inn, kan nok forvente endel barndomsykdommer så dårlig tid er noe jeg ikke orker...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken turbokonvertering? hehe, kjørte m/8v turbo i fjor på skogen, 16v turbomotoren står på bukk nå, kommer bilder av den og etterhvert.

 

Til stolene brukte jeg understell tilpasset golf/scirocco, med skinner og vipp. Fra Wiechers.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår