AlpejoHn Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hei, Fant dette på ebay, passer dette rett på en 240 med turbo? Hadde vært tøft å hatt et slikt et:) Noen som tror det øker effekten merkbart? http://cgi.ebay.com/VOLVO-240-Turbo-Manifold-T3-T4-Stainless-Manifold_W0QQitemZ8053210804QQcategoryZ33742QQrdZ1QQcmdZViewItem GLEMTE LINKEN .. ehehe:P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hei,Fant dette på ebay, passer dette rett på en 240 med turbo? Hadde vært tøft å hatt et slikt et:) Noen som tror det øker effekten merkbart? :hvaskjera :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hei,Fant dette på ebay, passer dette rett på en 240 med turbo? Hadde vært tøft å hatt et slikt et:) Noen som tror det øker effekten merkbart? Ja det passer nok på 240, siden det står at det er til 240 med T3/T4 eksoshus. Om det øker effekten merkbart? Det tviler jeg på, at det gir så fryktelig mye å KUN bytte manifolden. Men det vil jo gi deg desto mer i forhold til en original, dersom du også gjør andre modifikasjoner på motoren. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Ja det passer nok på 240, siden det står at det er til 240 med T3/T4 eksoshus. Om det øker effekten merkbart? Det tviler jeg på, at det gir så fryktelig mye å KUN bytte manifolden. Men det vil jo gi deg desto mer i forhold til en original, dersom du også gjør andre modifikasjoner på motoren. Glenn Hadde vært stili å ha et slikt et :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er jo bare å handle det. Det koster jo ikke all verden. Men du vet lite om hvilken kvalitet produktet holder da. Alikevel, til $250 så spiller det vel ingen rolle dersom det ikke skulle holde all verden, du kan jo få sveiset og reparert det et sted sikkert. Men jeg klarte ikke helt å få med meg om det KUN var chrome, eller om det faktisk var laget av rustfritt eller syrefast. Klarte du å finne noe info om det? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er jo bare å handle det. Det koster jo ikke all verden.Men du vet lite om hvilken kvalitet produktet holder da. Alikevel, til $250 så spiller det vel ingen rolle dersom det ikke skulle holde all verden, du kan jo få sveiset og reparert det et sted sikkert. Men jeg klarte ikke helt å få med meg om det KUN var chrome, eller om det faktisk var laget av rustfritt eller syrefast. Klarte du å finne noe info om det? Glenn Neei, ikke som jeg så jallefall :/ Spørs om jeg ikke må bestille et slikt et snart da :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 men husk at du må borre opp motoren din hvis du har 2,3l... FITS: 240 VOLVO 2.4L = ALL YEARS Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er et grenrør du burde holde deg langt unna. SSautochrome har et VELDIG dårlig rykte. Det samme gjelder XSpower som er akkurat det samme som SSautochrome bare annet navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 men husk at du må borre opp motoren din hvis du har 2,3l... FITS: 240 VOLVO 2.4L = ALL YEARS m'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 men husk at du må borre opp motoren din hvis du har 2,3l... FITS: 240 VOLVO 2.4L = ALL YEARS Er bare SSautochrome som er så blokkerte at de tror det er 2,4L originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Er bare SSautochrome som er så blokkerte at de tror det er 2,4L originalt. Neida, det er nok bare det at ameri(fuck)anere skal være så store på alt. Så når en motor er 2316ccm så runder de like godt av opp til 2.4 liter... Sånn gjør de jo på det aller meste! Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 men er ikke grene røret monter feil på bildet i linken da. må man ikke montere det så turboen stikker opp. eller så tar den i fjær bein tornet?? var ett sånt rør til salgs på blocket.se ubrukt. kansje det ligger der ennå. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 men er ikke grene røret monter feil på bildet i linken da. må man ikke montere det så turboen stikker opp. eller så tar den i fjær bein tornet?? var ett sånt rør til salgs på blocket.se ubrukt. kansje det ligger der ennå. stemmer,de har konstruert det feil,men om man snur flensen funker det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er kun det første partiet som er montert feil! Jeg har nemelig kjøpt et sånn.. har en slektning som driver med sveising, han syntes det så jævli bra ut til den prisen.. Kostet meg 1800,- levert på døra..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 ja? og det er bra saker eller? passform? plassering av turbo? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg