Gå til innhold

Krav på å få tilbake førerkort etter 3 uker?

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

Hei,

Da det imorgen, tirsdag 4 april har 3 gått uker siden jeg ble stoppa i en laserkontroll og mista førerkortet, så lurer jeg på om hvordan den "reglen" angående dette kravet på å få tilbake førerkortet var.*

 

Fungerer det slik at man har krav på å få det tilbake bare til de er ferdig med saken, eller hvordan funker det? Hadde vært kjekt å vite, så jeg vet om jeg skal dra til stasjonen imorgen.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har skrevet under på at du samtykker til beslag, så har du vel rett på å få det igjen..

Har du skrevet under, så kan vel de beholde det så lenge de vil..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du nektet å godta beslag har du det og hvis de ikke har somla seg til tingretten for å samtykke til videre beslag. Hvis du ventet 1 dag over tiden så kan du gå og hente. Bare ikke komme for tidlig. da får de plutselig hastverk.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg en gang i tiden mistet lappen så godtok jeg beslag, de hadde jo video og alt.. De hadde førerkortet mitt i tre uker, tenkte ikke over det, men etter 3 uker og 1 dag ringte en dame fra politiet og sa jeg kunne få ha førerkortet frem til saken var ferdig, da ble jeg ganske overrasket! gikk forresten et par mnd før de gjorde seg ferdig.. Så du kan nok bare dra å hente det!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg en gang i tiden mistet lappen så godtok jeg beslag, de hadde jo video og alt.. De hadde førerkortet mitt i tre uker, tenkte ikke over det, men etter 3 uker og 1 dag ringte en dame fra politiet og sa jeg kunne få ha førerkortet frem til saken var ferdig, da ble jeg ganske overrasket! gikk forresten et par mnd før de gjorde seg ferdig.. Så du kan nok bare dra å hente det!

 

 

da har du hatt flax.. for politiet har lov til og beholde det til saken er fedig vist man samtykker at dem tar det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Da det imorgen, tirsdag 4 april har 3 gått uker siden jeg ble stoppa i en laserkontroll og mista førerkortet, så lurer jeg på om hvordan den "reglen" angående dette kravet på å få tilbake førerkortet var.*

 

Fungerer det slik at man har krav på å få det tilbake bare til de er ferdig med saken, eller hvordan funker det? Hadde vært kjekt å vite, så jeg vet om jeg skal dra til stasjonen imorgen.

 

De kan ha lappen i 3 uker i første omgang.Hvis de har sendt saken til retten før de 3 ukene er gått, så kan de ha den i en uke til.

Hvis saken ikke kommer opp før den fjerde uken er omme, så får du den igjen til saken kommer opp.

 

Dette gjelder bare hvis du ikke har sammtykket i beslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

å vedta boten å samtykke til førerkortbeslag er det lureste du kan gjøre, en tjenestemann står mye sterkere i retten enn du gjør som privaperson, + at de har beviser på at du har kjørt for fort. Men, du kan ikke miste lappen lenger enn forskriftene sier om din fartsovertredelse, men politiet kan kreve høyere bot, + du må betale for saksomkostningene, som er alt fra 1500 og oppover. så du taper bare mer penger på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å vedta boten å samtykke til førerkortbeslag er det lureste du kan gjøre, en tjenestemann står mye sterkere i retten enn du gjør som privaperson, + at de har beviser på at du har kjørt for fort. Men, du kan ikke miste lappen lenger enn forskriftene sier om din fartsovertredelse, men politiet kan kreve høyere bot, + du må betale for saksomkostningene, som er alt fra 1500 og oppover. så du taper bare mer penger på det :)
Vås, tull og pølsevev fra ende til annen..

Er ikke snakk om hverken høyere bot eller saksomkostninger. Har du ikke samtykket i førerkortbeslag må politiet sende saken til tingretten innen tre uker OG DET ENESTE TINGRETTEN GJØR ER Å GI /IKKE GI POLITIET TILLATELSE TIL Å BEHOLDE FØRERKORTET DITT TIL SAKEN ER AVGJORT. De tar overhodet ikke stilling til hverken botstørrelse eller hva du har godtatt, de bare bestemmer om politiet har en god nok grunn til å beholde førerkortet ditt

 

Straffen blir den samme, og hva gjelder fart er det tabeller som gjelder.

 

Men politiet er veldig ivrige på å få deg til å godta, fordi da får bedre tid på seg. Mao, å godta gjør motpartens jobb enklere, det er også de eneste.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei, JEg har nå gått 4 mnd uten lappen uten å hørt ett pip fra politiet etter at jeg ble fratatt lappen på stedet, jeg godtok ikke beslagleggelsen osv.. og har satt advokat på saken.. ble tatt i 175.. er noe krav/muligheter eller noe som gjør at jeg kan få tilbake lappen nå? Eller må jeg vente til de er ferdig med saken ? ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, JEg har nå gått 4 mnd uten lappen uten å hørt ett pip fra politiet etter at jeg ble fratatt lappen på stedet, jeg godtok ikke beslagleggelsen osv.. og har satt advokat på saken.. ble tatt i 175.. er noe krav/muligheter eller noe som gjør at jeg kan få tilbake lappen nå? Eller må jeg vente til de er ferdig med saken ? ..
Da reiser du sporenstreks til politiet og henter førerkortet ditt. De kan ikke nekte det

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår