Gå til innhold

Gumiklosser i fjærene på A3

Ranger emnet


Rofl

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg mener å ha sett i Biltema's katalog at det finnes gummikosser som kan smettes inn i fjærene, for å gjøre fjæringen mykere, går jeg ut fra?

 

Og da lurer jeg på, siden jeg har en A3 (2000) med sportsunderstell, om dette er noe jeg kunne få gjort, har noen peiling på dette?

 

Dessuten, kona synes ikke om sportsseter, så jeg tenkte det kanskje var mulig å sette inn vanlig sete for henne - men vet noen om hvor det kan være gunstig å få tak i noe slik brukt - det burde vel hogges noen vrak av og til?

 

mvh, Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummiklosser er for biler som har slitte og segne fjærer, som burde vært skiftet ut, men altså velger å sette inn klosser istedet for å "heise" opp bilen litt, dette er ulovlig, og en elendig dårlig løsning.

 

Problemet ditt her virker heller at hele bilen du har er feil for dere, vil du ha myk fjæring og vanlige seter anbefaler jeg deg å kjøpe ny bil, uten ekstra utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe i den reklamen "Bytt kjøkken, ikke kone..." :cool:

 

Erfaringen min er at man skal holde seg unna Biltema når det gjelder fjæring. De har ikke noen "gode" produkter på den siden. Er bedre å investere i et bra sett med fjærer. Det koster ikke all verdens. Da kanskje hun sitter bedre i setet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hanskbe!

 

Bilen er vel ikek helt feil, jeg synes jo den er super å kjøre - men jeg er jo ikk så ofte alene i den....

 

men altså: mener du at det er mulig å skifte fjærer og gjøre den brukbart mykere selv om den er senket - uten at det 'ødelegger' bilen for det?

 

At jeg ikke kan kjøre slalåm slik som før fikk jeg vel leve med, om det ikke skjedde altfor mye med den ellers....

 

mvh, Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår