GEGGEN TUNING Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Lurte på om noen kan hjelpe meg her:) blei stoppa av purken i sta og så begynte dei å syke seg om alt muli da.Ulovli senka for breie felger osv men det var motoren som var herk med .Og no trenger eg godkjennings papirer til den.Bilen er en audi a4 1,8i 96 mod som er putta i en audi a4 1,8Ts 98mod motor med 180hk org. Noen som har peiling på kor eg kan få tak i sånne papirer som viser forsjellen på en 1,8i og en 1,8ts så hadde de vert flotte greier:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Lurte på om noen kan hjelpe meg her:) blei stoppa av purken i sta og så begynte dei å syke seg om alt muli da.Ulovli senka for breie felger osv men det var motoren som var herk med .Og no trenger eg godkjennings papirer til den.Bilen er en audi a4 1,8i 96 mod som er putta i en audi a4 1,8Ts 98mod motor med 180hk org. Noen som har peiling på kor eg kan få tak i sånne papirer som viser forsjellen på en 1,8i og en 1,8ts så hadde de vert flotte greier:) Hmm... Tja... Møller kanskje? Men hvordan fan purken ut dette da? :oohh Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Bytt motor. Du må iallefall ut med 100.000 i avgifter på det greiene der. er 1000 kr pr hk over orginalt samt det blir nye import avgifter siden det er en "ny" bil. Møller kan skaffe deg papirer som viser forskjellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 bilen er over 10 år gammal 96mod så d skal ikke vere noen avgifter på ditta:) neis dei såg intercooleren i fronten og da fant dei ut at d var turbo:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 kunne sakt det var styling, vis ikke turboen din synes i motorrommet da, dvs tverrstilt motor. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 bilen er over 10 år gammal 96mod så d skal ikke vere noen avgifter på ditta:) neis dei såg intercooleren i fronten og da fant dei ut at d var turbo:( Reglene for avgift kom 1.1.1996, men kanskje du slipper unna. Trodde ikke purken la seg opp i hva motor du har. Kjenner ingen som har blitt stoppet av politiet og så har de sjekket bilen så nøye. Spør etter Tom Sagerud på Møller, kanskje han kan hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hehe kjenner ingen e heller som har blitt sjekka så jekli før:( e er vel den første hehe får satse på at d går uten å betale avgifter:) d hadde vert d beste:) prøve å få felger og senkesett me i vognkortet no:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rs4 limo Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Reglene for avgift kom 1.1.1996, men kanskje du slipper unna. Trodde ikke purken la seg opp i hva motor du har. Kjenner ingen som har blitt stoppet av politiet og så har de sjekket bilen så nøye. Spør etter Tom Sagerud på Møller, kanskje han kan hjelpe deg. Reglene gjelder for biler som er registrert i norge for mer enn 10 år siden. dvs 4/4-96 idag.. Siter www.fredriksenbil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NudleR Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hm.. er det ikke bare nye biler man må betale en hel haug av avgifter da? Tok sånn kalkulator på toll.no Så hvis jeg skulle ha gjort det samma med min bil som er 97 modell hadde avgiften vært rundt 5 tusen eller.no.. Siden bilen min var 9 år gammel så var det 90 prosent fradrag. Rett meg hvis det er feil.. Lurer på det samme som deg.. Noen som har en liste over ting som må byttes av oppgradering av 1.8 til 1.8T.? Siter 2006 A4 2.0TDI S-line Misanorød ;) x - 1997 A3 1.8 Ambition "Facelift" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 tror e greier å ordne papir no på ditta:) og en kompis skulle ordne tuv papir på felgane me:) det som må byttes for å bygge om til 1,8T fra 1,8i ,er bremseskiver foran og bakstykke på caliperne.Det er ventilerte på 1,8t, men ikke på 1,8i:) bremsene bake er dei samme på begge modellene:) så må frontseksjon byttes ,paga styring som skal holde motoren slik at den ikke slår oppi panseret hehe pluss att turborøra er i frontseksjonen:) Girkassa passer rett på,clutch bør byttes til oppgradert,bensinpumpe bør man ha ny.Eg måtte ha datasprut for å få motoren til å funke i bilen pga startsperre og at d var 98mod motor og 96bil.Men e regner med at hvis man kjøper samme modell motor så skal den funke med bare plug and play og motoren passer rett oppi:) Hvis e får tak i ombyggings papir uti uka kan e legge dei ut:) her er bilder av bilen:) http://aalesund-gatebilklubb.no/forum//viewtopic.php?t=963&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=fa07c2d00396e724a6aa156dd2a2d9b0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Var nå som svarte:( Hei, Dessverre har vi ingen ombygningsdokumentasjon på nyere biler (etter ca.'90). Dette ble utgitt av VW/Audi i Ratgeber som ble oversatt til norske brev her, men etter '83 har det ikke kommet noen ny. De få dokumentene vi har her på biler frem til '90 er selvprodusert. Skal man bytte motor, sier Audi AG at ferdig ombygd bil skal tilsvare serieprodusert bil, hvilket tilsier at du må ha dokumentasjon på forskjellene mellom de to bilene. Vi har ikke noen mulighet for å utstede godkjenningsdokumentasjon for en slik endring uten at det er fastslått hvilke forskjeller det er på de to modellene. Å finne forskjell på to ulike biler kan nesten bare gjøres ved verkstedlitteratur og delelister, evt. typegodkjenningsunderlag, og dette har vi ikke kapasitet til. Muligens kan slik dokumentasjon skaffes fra TÛV i Tyskland, som er et uavhengig godkjenningsorgan. En annen mulighet er om en Audi -klubb kan hjelpe deg, det er nok flere som har bygget om til turbomotor. Vi beklager at vi ikke kan utstede dokumentasjon på denne ombygningen, samtidig som vi ønsker deg lykke til med ditt prosjekt. mvh Tom Sagerud Typegodkjenning Harald A. Møller AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NudleR Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hvis du får tak i det hadde det vært krem :) Siter 2006 A4 2.0TDI S-line Misanorød ;) x - 1997 A3 1.8 Ambition "Facelift" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jisus, feit bil !! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Gjør meg en tjeneste og kvadruppelsjekk bilens dato for førstegangsregistréring. Om du plutselig skulle finne ut at det er en nylig registrért importbil kan avgiftsmellen i værste fall bli astronomisk. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 hehe jepp :)har dobbeltsjekka no og alt ser ut til å vere i orden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg