Gå til innhold

Mitt nye bagasjerom

Ranger emnet


shm

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at jeg kan begynne å si meg ferdig med byggingen i bagasjerommet!

Har pågått over litt tid, men pga mye dårlig vær og ukurant garasjeplass å holde på, har det vært litt lange pauser mellom øktene.

 

Nå skinner sola, i går demonterte jeg grovbygget og trakk platene som skulle trekkes med grå filt. (tilnærmet originaltrekket i bagasjerommet). Var i dag å handla meg en stål-list som er omtrent siste finish.

Dette har jeg bygd så enkelt og funksjonabelt (og billig, når det gjelder materialbruk) som jeg kunne tenke meg. Det man ser er en vegg med 2 forsterkere og en 12" subwoofer. Har fremdeles full tilgang til reservehjul via den originale luken.

 

Kom gjerne med innspill, tips til hva mer som kan gjøres! Er ute etter en ok //iløsning med tanke på grill foran subwooferen, men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det.. Lurer litt på hva som finnes av universalt, eller om man skal gå løs å lage noe selv.

 

Noen bilder av nesten ferdig produkt. Er fremdeles litt småpirk som mangler her og der. (beklager at kvaliteten på bildene ikke er på topp, men i mangel av digitalkamera bruker jeg telefonen)

 

photo00271wm.th.jpg photo00286gh.th.jpg photo00290do.th.jpg

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så jo rent og pent ut :) Har ikke flere bilder av progressen når du bygde da?

 

 

Takker =)

 

Nei desverre, det ble ikke tatt bilder av selve bygginga.. hadde et par av alt ferdig prøvemontert før det ble trekt, men er jo samme greia bare i annen farge :)

 

Edit: Har lest gjennom byggetråden din nå! Imponert! :D

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som er å pirke på er at du burde sjule kablene til forsterkerne litt mer... men det har du sikkert gjort noe med? eller så er jo dette ganske pent bygg dette....STÅ PÅ :)

Har tenkt på det, men ikke gjort noe.. tanken var å lage noen deksel og legge over sidene på forsterkerne.

Men, ble påkjørt bakfra på lørdag så nå må alt ut igjen for å rette opp bilen..

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. er bra typisk når man endelig har fått det til så kommer en kuk og ræver deg. Du kan kjøre kablene 90 grader rett inn bak filten og montere f.eks speil over terminalene for å skjule ledningene eller en liten boks som du trekker i filt Du kjører det fra bunnen og opp og så skår du innover mot toppen slik at det går i ett mot slutten.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner.. ikke no morro det der... håper bilen blir like pen igjen når du blir ferdig da... tøff den bilen din forresten:)

 

Takker :D

 

Nei, det var absolutt ikke noe moro.. Men skal nok få den bra igjen. Tror faktisk den blir enda litt penere, hehe. Skal lakkere alt av lister, dørhåndtak, sort kant nede på begge støtfangerne, sideskjørt (originale) i bilens farge. Blir tatt samtidig..

 

Men må vel gå litt back to topic.

 

Har lagd meg en "grill" til å ha foran 12" min. Vet ikke helt om det blir bra eller ikke. Den er laga av en firkant perforert plate, bøyd inn en kant på hver side (1cm) og lakkert sølv.

photo00325lb.th.jpg

 

Hva tror dere? Skal monteres ca 4cm fra platen med spacere jeg har lagd av et avkappa kopperrør og lakkert sølv.

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. er bra typisk når man endelig har fått det til så kommer en kuk og ræver deg. Du kan kjøre kablene 90 grader rett inn bak filten og montere f.eks speil over terminalene for å skjule ledningene eller en liten boks som du trekker i filt Du kjører det fra bunnen og opp og så skår du innover mot toppen slik at det går i ett mot slutten.

 

Ja jeg hadde kablene i 90 grader fra terminalene. Borret hull i plata der kablene ble/er ført gjennom. Det jeg ikke hadde tenkt på ,som var ganske teit av meg egentlig, var å skjære ut hull til armene på bagasjelokket. :P Dette førte til at jeg måtte flytte begge forsterkerne ned og skjære hull i plata til armene. Derfor går ledningene litt opp og gjennom plata sånn som nå.

 

Men tar bilen først, så ser vi når det blir litt bedre utevær hva som skjer inni bagasjerommet.

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår