Gå til innhold

Noen spørsmål

Ranger emnet


Phantom3D

Anbefalte innlegg

Har titta litt rundt på leon, og mest sansynligvis blir det en :)

Men, et par ting jeg lurer på;

4 hjuls systemet. Titta litt rundt, noen sier det er golf sitt 4motion system (Ikke permanent mener jeg..?) og andre sier at det er quattro (Som er litt mer moro..) Hvilket et det på leon?

Og hva er 0-100kmh og toppfart på en 1.8t 180hk 4wd leon?

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Leon er det et 4X4 system som kopler inn når du trenger det....har lest div tester, og der mener de at dette ikke er merkbart engang...har ikke prøvd det selv da....

På min er det i alle fall 7,7 sek på 0-100 , om det er forskjellig fra min til 4X4 vet oss ikke :D

 

MVH

Andreas

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

systemet er såkallt "haldex-kobling" og er det samme som finnes i Golf 4-Motion, A3 Quattro, TT, Octaciva 4x4.

Leon 4 har samme "program" som Audiene med samme system, som skal være litt mer sportslig en hva som er i VW og Skoda.

 

Normalt sett er bilen framhjulstrukket, men når elektronikken merker at framhula begynner å spinne, kobler den inn bakhjulene. Dette skal visst gå veldig kjapt.

 

Har ikke hatt min så lenge at jeg har fått testet ut skikkelig hvordan det fungerer i praksis.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter bilen på torsdag, veldig spent på 4x4en.. Kun kjørt 4x4 MB i militæret.. så detta blir nok noe annet ja!

Har planer om å denne gangen holde bilen 100% orginal.. hatt min dose med styling og trimming. Detta går jo bra orginalt også og skulle visst være et stort lydanlegg i bilen.. spent på det!

 

Noen som har kjørt mot andre biler som fikk seg en stuck mot leonen?

Kan tenke meg at en E39 BMW 528 feks begyner å lure hva som sitter i seaten ;)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noe å se fram til da. Veldig artig bil å kjøre:)

Er kjempefornøyd så langt.

Har tenkt å holde min ganske orginal jeg også. Tenkte å lakkere helt ned, nye felger og kanskje litt senk.

Orginalstereoen er ganske bra lyd i, helt godkjent. Men tenker nok at subben min kommer inn etterhvert:D

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker selv på å kjøpe ny cdspiller. Bruke en RF 551X til høyttalerene i dørene og bruke min 1001bd på RF Power HX2 12" subben min. Tror det skulle bli bra det. Eventuelt bytte elementer i dørene hvis de ikke skulle spille bra nok:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

systemet er såkallt "haldex-kobling" og er det samme som finnes i Golf 4-Motion, A3 Quattro, TT, Octaciva 4x4.

Leon 4 har samme "program" som Audiene med samme system, som skal være litt mer sportslig en hva som er i VW og Skoda.

 

Normalt sett er bilen framhjulstrukket, men når elektronikken merker at framhula begynner å spinne, kobler den inn bakhjulene. Dette skal visst gå veldig kjapt.

 

Har ikke hatt min så lenge at jeg har fått testet ut skikkelig hvordan det fungerer i praksis.

 

 

På min 1.9TDi cupra så virker det som den er konstant da!!! virket hvertfall sånn i vinter!! hmmm!! ræva kom den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår