Bubben Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Trenger noen tips og råd om lakkering av bilen min. Har tenkt å hellakkere bilen min i matt farge. Har sett noen som har lakket bilen sin i matt svart. GATEBILbmw`n (den gule taxi`n) er jo også et eksempel på dette. Hvordan er det egentlig med holdbarheten på en slik lakk?:wonder Kan den poleres? Er den dyrere enn vanlig billakk? Andre ting man skal passe på?? Tilbakemeldinger mottas med takk!:pray Siter De som sier at det vi har laget er rævva får gjøre det bedre sjøl da, og sende et bilde etterpå :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Så vidt jeg veit så er vel matt lakk både lettere å billigere å legge på, holbarheten er grei og, for du slipper at den blir matt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Polere matt lakk? hehe.. Det er jo litt av sjarmen med matt lakk, man treger ikke polere. Om man har matt lakk så er det ofte samme kvaltiet som vanlig lakk. Eneste minus er at salt ol kan sitte bedre fast, (under lister ol. ) Så regelmessig vask skader jo aldri... ________ Lakkeret mopeden min for 4 år siden med giftgrønn lakk, blanda den ut med withsprit og det endte med at den ble skikkelig matt. Var fakisk rått. kan god poste et bilde av den når jeg kommer hjem i dag. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 man blander jo bare en egen lakk så den blir matt, kan jo få all lakk til og bli matt, metallic og alt.. og den kan du jo bare polere, den vil forbli matt for det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 det er ikke fargen som er matt men klarlakken.. synes du det ble stygt så er det bare å matte den litt å legge på nytt lag med klarlakk. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bubben Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Takk for greie svar folkens!!:pray Som dere skjønner er jeg ikke lakkerer... hehe Har noen noe bilder av matt lakk og andre ideer så sett dem gjerne inn! Smaken er vel som baken når det gjelder lakk også, men jeg tror dette kan bli kult. Stå på med bilbyggingen folkens!m'm Siter De som sier at det vi har laget er rævva får gjøre det bedre sjøl da, og sende et bilde etterpå :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg