nitewlkr Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Må legge ut litt om mitt bruks/lekebil prosjekt.Startet livet som en 1983 GTI hvit,ble deretter bygget om og godkjent med 16v engang på 90 tallet.Angivelig kostet på masse penger også iflg forrige eier men ikke alt tyder på at det er gjort bra jobb. Her er den slik jeg fikk den. Satt igang med bytting av frontplate,fjerning av asfaltmatter og dritt inni samt litt rustsveising. Alt innvendig ble lakket sort samt motorrommet Ellers er det montert polyforinger overalt ;) Samt KV variant 2,bonrath styrelager,halvbur og stabstag fra wiechers Ble investert i en skikkelig cluth også stage 3+ Motoren er en 1.8 16v KR med 2.2 20vt stempler/råder,korta S2 innsug,custom manifold fra TCR på forumet her,T3/04 Turbo. Her er motoren montert for tilpassing av rør og eksos (noe som blir forbanna trangt pga stagoverføringen til girkassa) Prøvemontering av clipperkit samt hjulene fra bruksgolfen (8&9x14 RSL) Gjenstår endel jobb før den er klar men har ett håp om å få den på veien til sommeren.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Har også fått en "custom" bakrute.... uten varmetråder Ikke fått testet den enda da jeg ikke har bestemt meg for om det blir plexi/lexanruter eller vanlige ruter Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Har også fått en "custom" bakrute.... uten varmetråder Ikke fått testet den enda da jeg ikke har bestemt meg for om det blir plexi/lexanruter eller vanlige ruter Er den i glass? I så fall, me too want... :D Kom ikke de første einserene uten varmetråder i bakruta da? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 enda mer å følge med på! detta blir bra! hva er borringa på 2.2 20V da? å slaglengde? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Er den i glass? I så fall, me too want... :D Kom ikke de første einserene uten varmetråder i bakruta da? Glass ja,litt tykkere enn vanlige ruter men regner med det skal gå greit Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 enda mer å følge med på! detta blir bra! hva er borringa på 2.2 20V da? å slaglengde? Borring og slaglengden er lik som på 1.8 16v.... så stempler/råder passer rett over med litt modifikasjon pga oljeunderspylingen Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 okey.. åssen er det egentlig å få godkjent golf1 med turbo motor? på xxx hk? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 okey.. åssen er det egentlig å få godkjent golf1 med turbo motor? på xxx hk? Godt spørsmål.... dont know and dont care,turbomotoren gidder jeg ikke prøve å få den godkjent med engang Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 okey.. åssen var det å få godkjent til 16v da? hva måte du gjør? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 okey.. åssen var det å få godkjent til 16v da? hva måte du gjør? Som det står øverst så var den godkjent på 90 tallet før jeg kjøpte den så det vet jeg ikke.Står i vognkortet at den er godkjent med 16v motoreffekt og med skiver bak. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 bildan funke ikke :( du kan registere en konto på start slipp du det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 er vel en mk1 som ble godkjent med 16vt og bra med hk om eg ikkje huske heilt feil.blei godkjent i haugesund.. finnes en prosjekt tråd en plass..på vw\audi club!?? den er jo ganske heftig oppbygd med tanke på bremser og stab stag osv..men det er jo mulig! Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 okey.. har tenkt på saken sjøl med en Mk1 16vT men da blir effekten som den blir godkjent med på 0.1bar.. men for vel bare ta kontakt med biltilsynet å legge fram en plan å høre hva de sier.. uansett tøft prosjekt! mye kosta polyforingan deg? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Hva slags girkasse bruker du? Passer girkassa fra en g2 16v på orginalefester til en g1 gti 83 mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 er vel en mk1 som ble godkjent med 16vt og bra med hk om eg ikkje huske heilt feil.blei godkjent i haugesund.. finnes en prosjekt tråd en plass..på vw\audi club!?? den er jo ganske heftig oppbygd med tanke på bremser og stab stag osv..men det er jo mulig! Ble godkjent med 185hk den,har snakket med eier.... Han har hatt god kontakt med de og de er tydeligvis mer vennligsinnet der... Jub:Bruker orginalkassa,16v kasse passer bare du flytter over festene men du må enten bytte flenser eller bytte indreledd/hele akselen da 16v har 100mm og gti 90mm flenser. passatkara:Har overskredet kontoen (igjen) på photobucket men de funker igjen til helgen tenker jeg,har alle bildene på en annen server men ikke hatt tid til å linke til de Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg