Manta Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Har begynt turbokonverteringen av omegan. Bruker turbo, grenrør og dyser fra john magne. intercooler fra saab 900. Fikk tak i en billig xev som jeg tok toppen av å skiftet tetninger, slipte ventiler og tilslutt planet. alle pakninger ble skiftet. kjøpte 2 toppakninger fra Z20LET og la de 2 midtersete lagene fra ene pakningen inni den andre. Nytoppen, plana og klar for montering. Innsug med nye, større dyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 hva sa du at du gjorde med toppakningene? laget du 1 toppakning av 3 ? forsto jeg det rett? hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eravne Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 så vakre dekaler du har :) Siter ---------------------------- BMW 93' 525i diamantsort [x]Bmw 318i Brilliantrot. [x] 92' vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manta Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 laget ei toppakning av 2 stk. la inn 2 lag fra den ene pakningen inn i den andre, så den pakningen består av 6 stållag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Tøft prosjekt! På tide at det blir noen turbo b'er og :P Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Er det snakk om 2.0 litern, eller tofemmen? Dårlig informasjon her du:nono: blah Men bildene sier det meste.. Tøft prosjekt! EDIT Målet er 240nm? 250? Snurre lada opæl blir morro:p Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Er det snakk om 2.0 litern, eller tofemmen? Dårlig informasjon her du:nono: blahMen bildene sier det meste.. Ja det sier vel det meste når det er bilde av en firer, hehe. Tofemmen er v6 ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 mhm vet.. men hiv opp litt informasjon på første posten, det har jeg gjordt på min tråd hvertfall:) Må du lage downpipe selv da eller, du skrev ikke noe om resten av eksosen etter manifolden? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Råtøft! skjønner ikke hvorfor barna skal drive og snakke piss her:) Du veit at NOEN personer setter pris på turbo konvertering på omega b :)! Lykke til !jeg skal følge med,! kast ut litt info om motor ,turbo bil så barna blir fornøyd. så de som ikke ser forsjell på rekke 4 og v6 ikke skal misforstå haha!:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Skal du bygge egne grennrør?hvor mye effekt regner du og få dytta ut av eco tecen??:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 ånei... er det deg:p Hadde du lest så står det faktisk om grenrørene øverst.. 'barnet' haha Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 hehe slapp av nå bruttern :) jeg veit ser hvertfall forsjell på en 4 sylindra rekke firere og en V motor :) på bilde:)men men vi får ikke ødelegge tråden til opel brodern min da!:) " barnet " Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manta Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 motorn e en orginal 2.0 16v. X20xev med 136hk. har senka kompen t 9,8:1. nye større dyser. manifold og flens til grenrør er laget av jma. downpipen har jeg laget i 2.5". halve eksosanlegget er 2.5, men skal sveise helt 2.5 anlegg. intercooler fra saab 900 turbo. RFL dump. Nyoverhalt topp med slipte ventiler/seter, nye ventiltetninger og planet. orginale kammer. alt av pakninger/simmeringer i topp er nytt. bli vel +/- 200hk = altså ingen ræserbil, men d får hold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Okey:) Så du skal bruke orginal pakningene?holder det da?vet det ikke er så mye effektøkning med holder de gamle orginal pakningene? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Tja.. hestene driter jeg mildt sagt i da du setter på Turbo.. er mer interessert i vridmoment:) Hvor stor er intercooleren som sitter orginalt på Saaben? Hvordan senket du kompressjonen? Hvor kjøpte du dumpen? Lykke til! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg