GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Eg veit at forskjelen er at GTI kjører med insprøyting og vanlig 1.8 med forgasser, men er der andre viktige forskjeller?? kva er best trim for 1.8 90HK for billig penge? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Kamakselen på GTI er mer "hissig". Du kan sette en slik kam i din 1.8 og få mer effekt på toppen. Dette er en relativt billig oppgradering i forhold til kostnad. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 vanlig 1.8 har jo innsprut de og.. varierer en del! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Ja, men det er vel litt forskjellig, siden gti har 112 og vanlig 90hk. Har sett golf 3 som ser identisk ut med GTI motorrom!!! men berre 90HK som sagt Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Weber, grenrør, kvassere kam, effektanlegg, filter. Sånn standard trim som øker effekten litt om ikke noe annet. Er vel 3 typer 1,8 90 hk, forgasser, "GTi-innsprut" og monopoint. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 monopoint... det som sitter i dei med 90hk det då??? men kor finner eg Weber forhandlere?? kva er prisen?? og blir forbruket mykje høgere? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Er vel 3 typer 1,8 90 hk, forgasser, "GTi-innsprut" og monopoint. Monopoint ser nesten ut som en vanlig forgasser, men er en innsprøytning med ei dyse. Den type motor kom vel i 88, men finnes sikkert på noen seine 87 modeller også. Når det gjelder Weber forgasser så er det vel mange gamle Ford'er som har dette blant annet, mange andre bilmerker som har det å, men husker bare Ford i farta. Så skal ikke være verre enn å stikke på et høggeri, så finner du sikkert en sliten Granada eller lignende som dette sitter på. Men er jo mange forskjellige typer også da. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Så du meiner at en forgasser som sitter på Ford passer på Min 1.8????? STILIG:D Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 det er langt mer som skiller vanlig 1.8 fra GTI.. er ikke bare motormessig egenlig :) Men golf har hatt forskjellige systemer når det kommer til leveranse av bensin og luft.. de mest vanlige pr.dags dato på en 1.8 som ikke er GTI er monojet og vanlig forgasser! Forskjellene (som jeg kommer på nå) på GTI og vanlig CL/GL er: Ventilerte bremser foran skivebremser bak stabstag i bakaksel tykkere stabstag under foran seff annen motor (det er en del som skiller de forskjellige egentlig) kommer seriøst ikke på noe mer nå. men det ER fler forkjeller :) tenkisk, tenker da ikke på utseende selvsagt! Mvh Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Nå er det et seriøst utdebatert tema med trim av 90 hk. SØK for po%&/ Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Nå er det et seriøst utebatert tema med trim av 90 hk. SØK for po%&/ eh? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 eh? Hva er poenget med 30 like tråder som omhandler det samme teamet ? Søkefunksjonen er her pga at en skal slippe dette problemet. Søk så finner du svar GGGolf....... Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hva er poenget med 30 like tråder som omhandler det samme teamet ? Søkefunksjonen er her pga at en skal slippe dette problemet. Søk så finner du svar GGGolf....... skjønte plutselig hva han mente... var en skrivefeil fra han sin side bare :) skulle gjort seg med en sticky tråd med trimtips til alle golf motorer.. og henvist dem til den :) vært så mye enklere men.. så er det vel noen tusen folk her inne.. dvs noen tusen forskjellige tolkninger og meninger :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 folk sier vell det at med effektanlegg, filter og kam, så utgjør en 1,8 nesten det samme som en git 8v? :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 filter kan du bare glemme å få noe spesiellt med effekt utav.. er rimelig optimert fra fabrikk det der.. kam er noe anna! men da kommer slitasje og slikt sterkere inn i bildet osv Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.